بهترین روش های فیزیوتراپی در منزل و کلینیک چیست؟

علم فیزیوتراپی یکی از شاخه های پزشکی می باشد که امروزه بیش از پیش مورد استفاده قرار می گیرد. برای شناخت بهترین روش های فیزیوتراپی در منزل و کلینیک باید بگوییم که متخصصان در این بخش از متد های مختلفی برای درمان بیماران استفاده می کنند.

این پزشکان در حقیقت در تلاش هستند تا با درمان دستی، ورزش درمانی و تکیه بر دانش حرکت شناسی به بهبود نحوه حرکت افراد کمک کنند. کلینیک های زیادی این خدمات را در مرکز درمانی و یا در منزل افراد ارائه می دهند و از این طریق به بهبود شرایط بیماران می پردازند.

بهترین تکنیک های  فیزیوتراپی در منزل و کلینیک

علم فیزیوتراپی به گونه ای کاملا تخصصی به افراد کمک می کند تا درد های عضلانی خود را کاهش دهند. همچنین این علم هر گونه ناتوانی حرکتی را بهبود بخشیده و شرایط را برای زندگی راحت تر افراد بیمار فراهم می کند. برخی از کلینیک ها با استفاده از بهترین روش های فیزیوتراپی در منزل و کلینیک مشکلات حاد بیمار را در فاصله زمانی کوتاهی بهبود بخشیده و یا این که به طور کامل درمان می کنند.

در این روش از متد های مختلفی استفاده می کنند که هر یک از آن ها به گونه خاصی بر روند بیماری فرد تاثیر می گذارند. تفاوتی ندارد که شما در کلینیک تحت درمان قرار بگیرید و یا این که در منزل مداوا شوید. در هر دو صورت متخصص به روز ترین روش های درمانی را برای شما انتخاب می کند و تلاش می کند تا با استفاده از موثر ترین روش ها به بهبود بیماری شما بپردازد.

ادامه مطلب
مزایا دستگاه  فیزیوتراپی در منزل

انواع روش های فیزیوتراپی

بهترین روش های فیزیوتراپی در منزل و کلینیک شامل موارد مختلفی می باشد که برخی از آن ها نسبت به بقیه کاربردی تر بوده و بیش تر مورد استفاده قرار می گیرند. مهم ترین نمونه از این رو ها که هم در منزل و هم در کلینیک ها قابل اجرا می باشند عبارتند از:

تکنیک های دستی در فیزیوتراپی 

یکی از رایج ترین روش ها برای انجام این روش درمانی، استفاده از تکنیک های دستی است. این تکنیک ها به چهار نوع مختلف بر بیمار تاثیر می گذارند که عبارتند از:

  • تاثیر مکانیکی

این نحوه اثر گذاری بیش تر برای کسانی مناسب است که با شکستگی استخوان و یا چسبندگی بافت ها مواجه شده اند.

  • تاثیر فیزیولوژیکی بر عصب

باعث بازدارندگی ریشه های عصبی شده و در کاهش درد موثر است.

  • اثر تکنیک دستی بر مواد شیمیایی داخل بدن

در این روش بدن هورمون های کاهش دهنده درد تولید می کند و از این طریق فرد بیمار بهبود می یابد.

  • تاثیر روانی

احساس آرامش و راحتی در فرد بیمار ایجاد شده و در نتیجه تنش های عصبی او به شدت کاهش می یابد.

استفاده از کیسه آب گرم و کمپرس سرد

در این روش گرما به عضلات منتقل شده و ماهیچه ها منقبض شده، شل می شوند. با بر طرف شدن اسپاسم عضلانی درد در آن ناحیه کاهش می یابد. گاهی اوقات نیز کارشناسان از کمپرس سرد استفاده می کنند و از این طریق به کاهش التهاب و درد ها کمک می کنند.

استفاده از امواج فراصوت

در این روش درمانی امواج به بافت های بدن نفوذ کرده و در نتیجه هر گونه گرفتگی عضلانی را کاهش می دهد.

ادامه مطلب
کامپرشن تراپی

فونوفورزیس

در این روش متخصص از ژل دارویی استفاده می کند و با دستگاه مخصوصی ژل را به لایه های زیرین پوست منتقل می کنند.

 

الکتراپی با تنس

این روش یکی از متد های جدید فیزیوتراپی است که با کمک یک وسیله کوچک جریان الکتریکی انتقال یافته و در نتیجه درد ها کاهش می یابد. در این دستگاه سیگنال های عصبی تولید می شوند که در کاهش درد ها بسیار موثر هستند.

 

اهمیت روش های فیزیوتراپی در منزل

برخی افراد به دلیل حاد شدن بیماری توانایی لازم برای خارج شدن از خانه را ندارند و نمی توانند هر روز برای شرکت در جلسات درمانی به کلینیک مراجعه کنند. از این رو برخی از کلینیک ها نیرو های مجرب و کارآزموده خود را به خانه افراد می فرستند تا با استفاده از بهترین روش های فیزیوتراپی در منزل و کلینیک، به کار درمان مشغول شوند. این کارشناسان به دانش فیزیوتراپی مسلط بوده و نحوه کار با همه دستگاه ها و ابزار های لازم را آموخته اند.

زمانی که عمل فیزیوتراپی در منزل فرد انجام گیرد، مزیت های زیادی شامل حال افراد می شود که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • راحتی بیماران
  • مراقبت درمانی شخصی
  • مدیریت زمان
  • صرفه جویی در هزینه ها
  • بهبود روند درمان
  • نظارت خانواده در روند درمان

در این شیوه درمانی متخصصین با ارائه تمرینات حرکتی ساده و یا پیشرفته عضلات فرد را تقویت کرده و روند حرکتی آن ها را بهبود می بخشند. این جلسات معمولا یک ساعته هستند و بیمار به دور از استرس و در آرامش کامل تحت درمان قرار می گیرد. کارشناس مربوطه نیز با توجه به نوع بیماری و میزان پیشرفت آن، تجهیزات و وسایل مورد نیاز را فراهم کرده و با خود به منزل بیمار می آورد. در نتیجه شرایط برای یک درمان موثر فراهم شده و فرد بیمار در کوتاه ترین زمان ممکن، نتایج لازم را دریافت می کند.

ادامه مطلب
فیزیوتراپی کتف در منزل

در چه مواردی به فیزیوتراپی در منزل نیاز دارید؟

گاهی اوقات فرد به دنبال بهترین روش های فیزیوتراپی در منزل و کلینیک است و تمایل دارد که همه روش های درمانی توسط متخصص در منزل او انجام شود. از این رو یک جلسه آشنایی در منزل برگزار شده تا فیزیوتراپ بتواند به خوبی با بیمار آشنا شود. مشکلات او را به طور دقیق مشخص کند و بهترین روش ها را برای بهبود بیماری انتخاب نماید. معمولا در این جلسه برنامه درمانی مشخصی تعیین می شود و طبق آن برنامه فرد به انجام تمرینات لازم می پردازد. باید توجه داشته باشید که همه افراد نمی توانند از خدمات فیزیوتراپی در منزل استفاده کنند، کسانی که می توانند از این روش درمانی کمک بگیرند عبارتند از:

کلام آخر در مورد بهترین روش های فیزیوتراپی در منزل و کلینیک

متخصصین فعال در کلینیک های فیزیوتراپی همواره در تلاش هستند تا با استفاده از بهترین روش های فیزیوتراپی در منزل با بیمه و کلینیک به بهبود بیماری ها کمک کنند. این افراد از جدید ترین متد روز دنیا استفاده کرده و سبب کاهش درد بیمار می شوند.

معمولا برای بهبود و درمان هر یک از بیماری ها از روش های مختلفی استفاده می کنند اما تاثیر همه آن ها بیش تر به کاهش التهاب و همچنین رفع گرفتگی عضلانی مربوط می شوند. کلینیک تخصصی دکتر کیوان یکی از برترین مراکز فیزیوتراپی در تهرانسر است که خدمات بی نظیری را در این زمینه به افراد ارائه می دهد. متخصصین خبره و مجربی دارد که برای درمان بیماری از پیشرفته ترین روش های فیزیوتراپی استفاده می کنند.

ادامه مطلب
فیزیوتراپی پس از تصادف اتومبیل

سوالات متداول برای بهترین روش های فیزیوتراپی در منزل و کلینیک

  1. آیا امکان دارد که یک فیزیوتراپ خانم به خانه اعزام شود؟

بله، در شرایطی که بیمار این درخواست را داشته باشد، کلینیک یکی از برترین نیرو های فیزیوتراپ خانم را به منزل ایشان اعزام می کند.

  1. برای گرفتن نوبت و آغاز فیزیوتراپی چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

برای این کار کافیست که به کلینیک مراجعه کنید و یا این که با ثبت نوبت تلفنی و یا حتی آنلاین، پرونده پزشکی را در اختیاز متخصص قرار داده و اقدامات لازم برای را برای برگزاری جلسات فیزیوتراپی انجام دهید.

  1. آيا فیزیوتراپی در منزل نیز مانند انجام این کار در کلینیک موثر است؟

بله، متخصص مربوطه همه تجهیزات و وسایل مورد نیاز را با خود به منزل شما آورده و با استفاده از موثرترین روش های درمانی به بهبود شرایط بیمار می پردازد.

 

 

 

 

 

 

چه امتیازی می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

شش − شش =