طب سوزنی خشک

طب سوزنی خشک و طب سوزنی شامل سوراخ کردن پوست با سوزن های نازک برای اهداف درمانی است. در حالی که یک هدف مشترک تسکین درد است، روش‌ها بسیار متفاوت هستند.

در نگاه اول، یک بیمار که تحت درمان سوزن خشک است و دیگری که طب سوزنی دریافت می کند ممکن است دقیقاً یکسان به نظر برسند. هر دو روش از سوزن های رشته ای ظریفی استفاده می کنند که به آرامی در مکان های استراتژیک بدن قرار می گیرند.

تفاوت اساسی بین این تکنیک ها این است که سوزن خشک بر اساس آناتومی انسان و اصول فیزیولوژی عصبی است، در حالی که طب سوزنی سنتی بر اساس طب سنتی چینی است.

تمرین‌کنندگان سوزن خشک تلاش می‌کنند تنش را از گره‌ها و نقاط فشار در عضلات رها کنند. به طور سنتی، طب سوزنی برای تنظیم انرژی یا چی افراد استفاده می شد.

در حالی که محققان طب سوزنی را به عنوان یک درمان مکمل برای بسیاری از بیماری ها مورد مطالعه قرار داده اند، سوزن خشک روش جدیدتری است و شواهد چندان جامعی ندارند. همچنین دستورالعمل های سختگیرانه ای برای پزشکان طب سوزنی در نظر گرفته شده است، اما سوزن خشک تنظیم نشده است.

تمرین‌کنندگان از سوزن خشک برای تسکین درد و گرفتگی عضلات استفاده می‌کنند. این شیوه ها شباهت هایی دارند و هر دو ادعا می کنند که تسکین درمانی درد را ارائه می دهند. با این حال، آنها شامل روش های مختلفی هستند و نباید آنها را اشتباه گرفت.

ادامه مطلب
طب سوزنی چیست و چه فوایدی دارد؟

مردم قرن ها از طب سوزنی استفاده کرده اند و اکنون به خوبی تنظیم شده است. سوزن خشک اخیراً توسعه یافته است و هیچ دستورالعمل رسمی وجود ندارد.

طب سوزنی را می توان برای انواع بیماری ها استفاده کرد. فلسفه اولیه این است که وقتی چی یا انرژی شفابخش آزاد می شود، بدن می تواند شفا یابد.

طب سوزن خشک برای تسکین سفتی و درد در عضلات طراحی شده است. پزشکان بر این باورند که قرار دادن یک سوزن به طور مستقیم در یک گره یا نقطه فشار، تنش را در عضله اطراف آزاد می کند.

سوزن خشک برای چه مواردی استفاده می شود؟

سوزن خشک برای چه مواردی استفاده می شود؟

اغلب درای نیدلینگ توسط فیزیوتراپ ها در کنار سایر درمان ها استفاده می شود. کاربردهای عمده آن عبارتند از:

  1. تسکین درد و سفتی در عضلات، به ویژه هدف قرار دادن گره ها و نقاط تنش.
  2. بهبود انعطاف پذیری و دامنه حرکتی در سراسر بدن برای سهولت در انجام کارهای روزمره و ورزش.
  3. سوزن خشک تنها یکی از تکنیک هایی است که فیزیوتراپیست ها مانند فیزیوتراپیست ها و کایروپراکتیک ها ممکن است در درمان درد و اختلال عملکرد در سراسر بدن از آن استفاده کنند، اما می تواند بخش مهمی از یک برنامه درمانی عملی برای بازگرداندن سلامت و عملکرد به زندگی روزمره بیماران باشد

طب سوزنی حشک چیست؟

هدف اصلی تسکین درد و گرفتگی عضلات است، اما ممکن است به بهبود انعطاف پذیری فرد نیز کمک کند.

یک تمرین‌کننده سوزن‌های کوتاه، نازک و فولادی ضد زنگ را در نقاط فشار وارد می‌کند. نقاط ماشه ای نیز نامیده می شوند، این نقاط سفت یا گره در عضلات هستند. سوزن ها هیچ مایعی ندارند و هیچ چیزی تزریق نمی شود.

ادامه مطلب
طب سوزنی چیست و چه فوایدی دارد؟

درمانگران ورزشی و سایر فیزیوتراپیست ها  معمولاً سوزن خشک را انجام می دهند. به دلیل فقدان مقررات و دستورالعمل ها، فرد می تواند با حداقل آموزش و بدون مجوز اقدام به انجام طب سوزنی خشک کند.

تشخیص اینکه آیا یک پزشک آموزش دیده است، تجربه کافی دارد یا این روش را به درستی انجام می دهد، اغلب بسیار دشوار است.

رایج‌ترین روش این است که یک سوزن رشته‌ای را به مدت 10 تا 30 دقیقه در عضله بگذارید. با این حال، دو نوع کمتر رایج سوزن خشک وجود دارد:

تکنیک داخل و خارج کردن، که طی آن یک تمرین‌کننده یک سوزن رشته‌ای را در نقطه ماشه‌ای فرو کرده و بلافاصله آن را خارج می‌کند. نتایج یک بررسی سال 2014 نشان می دهد که این نوع سوزن خشک هیچ مزیتی ندارد.

تکنیک نقاط غیر ماشه ای، که طی آن یک تمرین‌کننده به جای گره یا نقطه فشار، سوزن‌هایی را در عضله اطراف فرو می‌کند.

مطالعات علمی در مورد سوزن خشک محدود است، اگرچه بدنه تحقیقات در حال رشد است. تاکنون، برخی از تحقیقات منبع معتبر مثبت بوده است. مطالعه ای که در سال 2013 منتشر شد نشان داد که سوزن خشک موثرتر از درمان با دارونما است.

با این حال، نتایج تحقیقاتی که در آن هیچ دارونما استفاده نشده است، کمتر امیدوارکننده بوده است. در مطالعه‌ای در سال 2012 مشخص شد که سوزن خشک در درمان آسیب‌های روتاتور کاف کمتر از تزریق پلاسمای غنی از پلاکت است.

نویسندگان یک مطالعه در سال 2017 به این نتیجه رسیدند که کشش به اندازه سوزن خشک در بهبود انعطاف پذیری موثر است.

سوزن خشک  موثرتر از عدم درمان است، اما روش‌های مرسوم‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر، مانند کشش و ماساژ درمانی، ممکن است در تسکین درد عضلانی بهتر باشد.

ادامه مطلب
طب سوزنی چیست و چه فوایدی دارد؟

طب سوزنی چیست؟

طب سوزنی چیست؟

طب سوزنی برای تسکین استرس، درد و ناراحتی استفاده می شود.

طب سوزنی یک تکنیک باستانی است که در چین توسعه یافته است.

طرفداران ادعا می کنند که می تواند استرس، درد و ناراحتی را با باز کردن جریان انرژی فرد یا چی تسکین دهد.

طب سوزنی پزشکی شامل استفاده از سوزن های بلند و نازک برای تحریک اعصاب در عضلات و زیر پوست است.

این می تواند منجر به تولید اندورفین شود که ممکن است برخی از علائم را تسکین دهد.

طب سوزنی برای کاهش طیف وسیعی از علائم استفاده می شود که معمولاً شامل موارد زیر است:

  1. درد و درد در عضلات
  2. حالت تهوع
  3. دردهای قاعدگی
  4. سردرد و میگرن
  5. افسردگی
  6. درد مربوط به زایمان
  7. استفراغ
  8. زانو درد

برای انجام طب سوزنی، فرد باید مجوز داشته باشد و آموزش های گسترده ای را طی کند. یک متخصص طب سوزنی 3 سال یا بیشتر تحت آموزش قرار خواهد گرفت. آنها یاد خواهند گرفت که علائم را شناسایی کنند، شرایط را تشخیص دهند و از تکنیک های صحیح با سوزن استفاده کنند.

یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که طب سوزنی خشک منظم می تواند به پیشگیری از میگرن کمک کند، و یک بررسی منبع معتبر در سال 2012 نشان داد که طب سوزنی خشک ممکن است میگرن را به اندازه سایر گزینه های پزشکی درمان کند.

تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا طب سوزنی خشک می تواند به درمان آرتریت کمک کند یا خیر، مورد نیاز است، اما برخی از افراد دریافتند که می تواند درد همراه را کاهش دهد.

نتایج یک بررسی در سال 2018 نشان می‌دهد که طب سوزنی خشک ممکن است شدت افسردگی را در برخی افراد در صورت استفاده در کنار درمان‌های سنتی کاهش دهد.

ادامه مطلب
طب سوزنی چیست و چه فوایدی دارد؟

خطرات طب سوزنی

خطرات طب سوزنی

سوزن زدن می تواند منجر به درد و کبودی موقت در اطراف ناحیه وارد شود. اگر پزشک از سوزن های استریل استفاده کند، سوزن خشک معمولاً بی خطر در نظر گرفته می شود. در غیر این صورت، فرد در معرض خطر ابتلا به پاتوژن های منتقله از خون است.

خطرات بیشتر مرتبط با سوزن خشک خفیف و نسبتاً رایج است. آنها عبارتند از:

درد موقت در محل های تزریق

خونریزی در محل ها

کبودی در محل یا اطراف آن

افرادی که طب سوزنی دریافت می کنند به ندرت عوارض جانبی را تجربه می کنند. هنگامی که آنها رخ می دهند، اغلب شامل خونریزی، کبودی و درد خفیف هستند.

هم سوزن خشک و هم طب سوزنی ممکن است به کاهش درد، درد و سفتی عضلانی کمک کند.

طب سوزنی یک روش به خوبی تنظیم شده است. سوزن ها در نقاط استراتژیک وارد می شوند تا جریان انرژی را در سراسر بدن تحریک کنند. در حالی که برخی شواهد قطعی نیستند، طب سوزنی به طور گسترده به عنوان مفید در درمان بیماری های خاص شناخته شده است.

سوزن خشک اخیراً توسعه یافته است. بدون وجود مقررات رسمی، خطر ابتلا به عوارض جانبی در فرد بسیار بیشتر است. تحقیقات کمی انجام شده است، اما برخی افراد دریافته اند که این عمل باعث کاهش درد می شود.

سخن پایانی

طب سوزنی خشک یکی از روش های کارآمد بوده که بایستی توسط افراد متخصص انجام شود. این روش درمانی را می توان یکی از زیر مجموعه های فیزیوتراپی در منزل نیز به حساب آورد. برای دریافت این خدمات و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید.

 

 

1/5 - (1 امتیاز)