4389248893284
تکار تراپی
16

یکی از نکات بسیار مهم در زمینه تکار تراپی به عنوان بخشی از فیزیوتراپی این است که انجام این کار به صورت دستی است و در واقع همچون ماساژ می باشد و هیچگونه فشاری به بدن فرد وارد نمی کند. یکی از نکات قابل توجه این است که تکارتراپی انرژی فوق العاده ای را به بدن انتقال می دهد.

کاربرد آر اف یا تکار تراپی در فیزیوتراپی به چه صورت می باشد؟

کاربرد آر اف یا تکار تراپی در فیزیوتراپی به چه صورت می باشد؟در ابتدا باید دانست با پیشرفت علم و تکنولوژی روش های مدرن برای کاهش و یا از بین بردن درد به وجود آمده است که یکی از مطمئن ترین و بهترین این روش ها آر اف یا تکارتراپی است که در طی آن از موج های رادیو فرکانسی برای درمان بیماری استفاده می شود. تکار تراپی در فیزیوتراپی تاثیر بسیار زیادی بر روی بدن بر جای می گذارد که از جمله آنها تاثیرات غیر گرمایی و تاثیرات گرمایی است. همانطور که تمامی روش ها و تکنیک های فیزیوتراپی بر روی بدن فواید و نشانه های خاص خود را باقی می گذارد از این رو تکارتراپی نیز فواید زیادی دارد که از جمله آنها بهبود جریان خون، تقویت

سیستم ایمنی بدن، سرعت بخشیدن به دوره بهبودی، افزایش دامنه حرکتی مفاصل، آزادسازی هورمون هایی که درد را تسکین می بخشند و …می باشد.

نکته قابل توجه این است که هر یک از تکنیک های موجود در فیزیوتراپی تاثیرات خاصی بر روی بخشهای خاصی از بدن می گذارد، از این رو تکارتراپی بر روی تمامی قسمت های بدن کاربرد وسیعی دارد که مهمترین آنها اختلالات اسکلتی و عضلانی، درمان خشکی مفاصل، گردن درد، ورم، درد آرنج، آسیب های ورزشی، آرتریت، اسپاسک عضلانی و… می باشد. یکی از نکات مهم در زمینه تکارتراپی به عنوان روش و تکنیکی از فیزیوتراپی این است که برای برخی از افراد دارای محدودیت هایی می باشد که از جمله این محدودیت ها عبارت است از:

  • زنان در دوره بارداری
  • بیماران نئوپلاستیک
  • بیماران سرطانی با تومورهای بدخیم
  • نکات مهم در تکار تراپی (فیزیوتراپی):
  • با توجه به اینکه تکارتراپی یکی از تکنیک های پر ثمر در فیزیوتراپی می باشد که در طول آن گرمای خوشایندی به بدن فرد انتقال پیدا می کند، تاثیر بسیار زیادی بر روی بهبودی و درمان بیماری ایفا می کند.
  • درمان به وسیله تکارتراپی به عنوان زیر مجموعه ای از فیزیوتراپی نقش بسیار عمده ای در بازسازی و ترمیم بافت های بدن دارد که این عوامل به کمک یکدیگر می توانند در افزایش سرعت بهبودی تاثیرگذار باشند. یکی از مزایا و تاثیرات مهم تکار تراپی در فیزیوتراپی این است که دمای بدن را افزایش می دهد که این خود در کاهش درد نقش بسیار مهمی ایفا کرده است.
  • یکی از نکات بسیار مهم در زمینه تکارتراپی به عنوان بخشی از فیزیوتراپی این است که انجام این کار به صورت دستی است و در واقع همچون ماساژ می باشد و هیچگونه فشاری به بدن فرد وارد نمی کند. یکی از نکات قابل توجه این است که تکارتراپی انرژی فوق العاده ای را به بدن انتقال می دهد و این انرژی به صورت گرمایشی است به گونه ای که در انقباض و انعطاف چربی بدن تاثیر زیادی داشته است.

در طول این روش درمانی شخص درمانگر به صورت مکرر از بیمار و احساسی که دارد سوال می پرسد و با این کار می خواهد فرد کمترین ناراحتی را احساس نکند و به همین سبب است که تکارتراپی یک روش بسیار لذت بخش برای افراد به شمار می رود.نکته: نتیجه این عمل به عنوان تکنیکی از فیزیوتراپی بلافاصله پس از درمان نمایان می شود که این خود یکی از مزایای ویژه تکارتراپی به شمار می رود.

هر جلسه تکارتراپی به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان میبرد و اغلب هر هفته یک تا سه بار تکرار می شود که تعداد دفعات آن بر حسب نوع بیماری و شخص بیمار تعیین می شود. علیرغم مزایا و فواید زیادی که در این روش به چشم میخورد ممکن است در مواقعی خطری جدی برای افراد به دنبال داشته باشد و آن هم این است که در بخش مورد نظر از بدن ممکن است سوختگی به چشم بخورد.

بیوفیدبک در فیزیوتراپی:

بیوفیدبک در فیزیوتراپییکی دیگر از تکنیک های درمانی در فیزیوتراپی بیوفیدبک که همچون سایر روش ها تاثیر زیادی در بهبودی و درمان انواع مختلف بیماری دارد. یکی از مهم ترین تاثیرات این تکنیک برای بیمارانی است که دچار سکته مغزی یا فلج عضلانی شدند و می توانند بدین وسیله توان حرکتی آنها را به جسم هایشان بازگردانند.

یکی از مهمترین تاثیرات بیوفیدبک کنترل بیماری هایی همچون اضطراب، استرس و تنش عصبی است و همچنین دارای انواعی از دستگاه می باشد که در این میان دستگاه بیوفیدبک ۴کاناله از بقیه دستگاه ها کاربرد بیشتری دارد. از مهمترین فواید و تاثیرات رفتار درمانی به وسیله بیوفیدبک به عنوان راهکاری از فیزیوتراپی این است که دمای بدن را به خوبی کنترل می کند و همچنین با تنظیم فشار خون ذهن را آرام می کند.

 فیزیوتراپی

  • نکته قابل توجه این است که روش های بیوفیدبک در فیزیوتراپی دارای انواع مختلفی است که از جمله آنها امواج مغزی، نوروفیدبک، تنفس، ضربان قلب، عضلات، غدد عرق، درجه حرارت می باشد. همانطور که هر یک از تکنیک های فیزیوتراپی مختص به بیماری و بیماران خاصی است از این رو از بیوفیدبک نیز برای درمان بیماری هایی همچون شل شدن و افتادگی صورت، درد شدید، بی اختیاری در ادرار، آسم و اضطراب، گرفتگی گردن، یبوست، صرع، درد لگن، دردهای عضلانی و… کاربرد بسیار زیادی دارد.
  • روش بیوفیدبک یک تکنیک غیر تهاجمی است که ممکن است در مواقعی نیاز به دارو را کاهش دهد و یا در برخی مواقع آن را کلا از بین ببرد. با توجه به اینکه برخی افراد نمی توانند دارو مصرف کنند چرا که بدن آنها توانایی مصرف دارو ندارد بنابراین از تاثیرات مهم این تکنیک این است که روش های جایگزین را پیش روی افراد می گذارد.
  • برخی افراد هستند که در شرایط خاص قرار دارند و نمیتوانند هر نوع دارویی را مصرف نمایند از این رو می توانند با انجام بیوفیدبک بیماری خود را درمان کنند. با توجه به اینکه این روش درمانی بدون خطر است اما ممکن است برای برخی افراد مناسب نباشد بنابراین توصیه می شود افرادی که میخواهند از این تکنیک برای بهبودی خود استفاده کنند پیش از این کار با پزشک متخصص در زمینه فیزیوتراپی مشورت کند. در نهایت…

    یکی از نکات مهم در زمینه درمان بیماری با تکیه بر بیوفیدبک به عنوان بخشی از فیزیوتراپی هزینه این کار است که نسبت به سایر روش های درمانی کمتر است به همین سبب است که افراد تمایل بیشتری به این روش درمانی دارند. با توجه به مطالب فوق الذکر در برخی شرایط که فرد به بی اختیاری دچار می شود از این رو روش بیوفیدبک روشی موثر برای درمان انواع بی اختیاری می باشد که در طی آن انقباض عضلات جمع کننده گرفته می شود و کنترل فرد بر روی اندام و عضلات خود بیشتر می شود.

4/5 - (1 امتیاز)
ادامه مطلب
آشنایی با فیزیوتراپی مچ دست