تمرینات متناسب با فیزیوتراپی در دررفتگی مکرر مچ پا تمرینات متناسب با فیزیوتراپی در دررفتگی مکرر مچ پا

تمرینات متناسب با فیزیوتراپی در دررفتگی مکرر مچ پا

یکی از نکاتی که باید در نظر داشت این است که درمان پیچ خوردگی مچ پا امری الزامی است و چنانچه به واسطه فیزیوتراپی درمان شود از این رو فرآیند درمان سریع تر می شود و نتایج موثری به بار می آید به گونه ای که احتمال بروز مجدد این امر کاهش می یابد. همانطور که تمامی بیماری ها به طور کلی تمرینات و حرکاتی برای آنها وجود دارد به گونه ای که به صورت طبیعی بهبود می یابد از این رو فیزیوتراپی در دررفتگی مکرر مچ پا تکنیک های خاصی را شامل می شود که از جمله آنها:

  • حرکات ورزشی دامنه حرکتی که به عنوان یکی از اصول مهم فیزیوتراپی در منزل  در دررفتگی مکرر مچ پا قادر به درمان ورم و درد مچ پا را درمان می کند و فرد توانایی های اولیه خود را بازیابی می کند.
  • حرکات ورزشی مخصوص استحکام عضلات به گونه ای که مفاصل ثبات و استحکام خود را بازیابی می کنند.
  • آموزش تعادل حرکات که این تکنیک به فرد کمک می کند که بدن به حالت طبیعی خود بازگردد و عضلات به صورت مجدد استحکام خود را به دست می آورد.
    • تمرین ساختاری یکی دیگر از تکنیک های درمانی فیزیوتراپی در دررفتگی مکرر مچ پا به گونه ای است که بدن و فعالیت آن را به گونه ای کنترل می کند و برخی از فعالیت های افراد را همچون پیاده روی تند، پرش یا دویدن و… گسترش می دهد.
    • آموزش مخصوص فعالیت به عنوان یکی از راهکارهای فیزیوتراپی در دررفتگی مکرر مچ پا شناخته شده و در این مرحله ورزش ها و تمریناتی متناسب با شخص بیمار و نوع بیماری وی انتخاب می شود.

    نکته: به عبارتی می توان گفت دررفتگی مچ پا در اثر حرکات و اتفاقات ناگهانی و یا عدم آمادگی فرد در زمان حرکت، عدم محافظت شخص و… بروز می یابد و این اتفاق امری عاید و شایع نمی باشد. یکی از نکات قابل توجه این است ورزشکاران در زمان انجام فعالیت های ورزشی خود ممکن است به این عارضه مبتلا شوند که فیزیوتراپی در دررفتگی مکرر مچ پا می تواند راهکار درمانی برای آن باشد.

  • نکات مهم در فیزیوتراپی در منزل در کرج در دررفتگی مکرر مچ پا:چنانچه مچ پا دچار درد و تورم باشد از این رو می توان احتمال داد مچ پا دچار پیچ خوردگی و دررفتگی شده است و در این زمان فرد باید به پزشک متخصص مراجعه کند. یکی از اهداف مهم فیزیوتراپی در دررفتگی مکرر مچ پا این است که فرد را به فعالیت های پیشین خود باز می گرداند به گونه ای که معاینه جسمی و فیزیکی تنها به واسطه پزشک صورت می گیرد. یکی از نشانه های بارزدررفتگی مچ پا تغییر شکل و رنگ آن قسمت است که در نهایت منجر به ناتوانی آن ناحیه می شود. دررفتگی مچ پا خود دارای انواع مختلفی است که بر اساس نوع و شدت دررفتگی، تمرینات و ورزش های آن متفاوت می باشد. از جمله انواع دررفتگی مچ پا:
    • این نوع دررفتگی تعداد قابل شماری از فیبرهای رباط دچار پارگی می شود و بیمار درد بسیار کمی را احساس می کند اما نکته قابل توجه این است که فرد در این صورت می تواند به فعالیت های عادی و روزمره خود ادامه دهد و این اصل بر اساس فیزیوتراپی در دررفتگی مکرر مچ پا قابل ملاحظه می باشد.
    • در این نوع دررفتگی تعداد قابل شماری از فیبرهای رباط پاره می شود و مفاصل نیز دچار ناپایداری و بی ثباتی می شود به گونه ای که فرد باید در زمان انجام فعالیت های خود دقت داشته باشد و این مرحله با تکیه بر فیزیوتراپی در دررفتگی مکرر مچ پا قابل درمان می باشد.
    • در این روش مچ پا دچار حادی و شدت بسیار زیادی می باشد به گونه ای که تمامی فیبرهای رباط پاره می شوند و فرد تمامی توانایی ها و قابلیت های خود را از دست می دهد.

    در نهایت…

    فیزیوتراپی در دررفتگی مکرر مچ پا توصیه می کند که افراد به محض دیدن علائم و نشانه های این بیماری باید به فیزیوتراپیست مراجعه کنند و اصول و دستورات وی را به درستی رعایت نماید تا نتایج قابل توجه حاصل شود.

چه امتیازی می دهید؟
ادامه مطلب
همه چیز درباره ی فیزیوتراپی نرمی کشکک زانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

12 + 13 =