کاهش درد و رنج با فیزیوتراپی آرتروز زانو

چند نوع آرتروز وجود دارد؟

آرتروز یک بیماری مفصلی است. تقریبا تمامی اندام ها و اعضای بدن دست کم یک مفصل را در خود جای داده اند. همین جمله کافی است تا ما به این مطلب دست پیدا کنیم که انواع مختلفی از آرتروز در اندام های مختلف بدن وجود دارد. پیچیدگی اندام و همچنین مفصل آن سبب می شود تنوع و تعداد آرتروز بیشتری در آن نمایان شود. زانو انسان نیز به دلیل پیچیدگی مفصل موجود در آن چند نوع آرتروز را نشان می دهد. به طور کلی نزدیک به یک صد نوع آرتروز شناسایی شده است که فقط چند نوع از آن سهم زانو پا می شود. اما این سهم کم در شمار شایع ترین آرتروز ها قرار گرفته است. فیزیوتراپی آرتروز زانو یکی از راهکارهای ممکنی می باشد که شما در صورت مواجه شدن با این معضل می توانید بدان چشم دوخته و خود را پای بند و مقید به تمرین های فیزیوتراپی آرتروز زانویی کنید که یک فیزیوتراپیست برای شما نسخه می چیند تا بتوانید با انجام کلیه مراحل مربوط به آن در نهایت اندکی از دردهای خویش را تسکین دهید.

پیری و هزار دردسر

با ورود به دوره های مختلف سن و سال هر یک از زن ها و مردها کم کم در دردهایی غوطه ور می شوند که حسابی آن ها را آزار می رساند. دوره های میان سالی و سالخوردگی به عنوان اکثریت و غالب دوره های سنی به شمار می آید که زنان و مردان در این سن و سال را با درد مزمن زانودرد همراه می سازد. کمتر کسی است که پا در این سن و سال بگذارد و از دردهای ناحیه زانوی خویش ننالد. به همین جهت است که فیزیوتراپی آرتروز زانو به عنوان راهکاری اساسی برای این دسته از افراد در نظر گرفته شده است تا با دردهایی که در ناحیه زانوی خویش احساس می کنند؛ بتوانند با انجام و اعمال کارهای مربوط به فیزیوتراپی آرتروز زانو تا حد بسیار زیادی خود را شاداب و سلامت نگه داشته و درد کمتری را تحمل کنند و زانو درد خود را به پایین ترین حد ممکن برسانند. بنابراین فیزیوتراپی آرتروز زانو به عنوان یکی از راهکارهای درمان یا تقلیل در دردهای این ناحیه بسیار مفید و مثمر به ثمر واقع شده است.

ادامه مطلب
فیزیوتراپی آرتروز گردن راهی در جهت تقلیل یا بهبود فرد مبتلا

درد زانوعلائم شایع به وقوع پیوستن آرتروز زانو

پیش از این ذکر شد که یکی از شایع ترین علامت های وقوع آرتروز زانو، پا به سن گذاشتن و ورود به دوران میان سالی و سالخوردگی است. ولی علاوه بر آن بایستی اذعان داشت که به غیر از این گروه پرخطر علائم دیگری هم وجود داشته باشد که حتی جوانان هم در صورت عدم رعایت و بی احتیاطی ممکن است گریبانگیر آن ها شوند. از جمله این علائم می توان به موارد زیر اشاره داشت:

– تحمل فشار بسیار بالا روی زانو با انجام کارهای سخت و طاقت فرسا و اعمال فشار روی این نقطه حساس

– ساییدگی استخوان ها و تحرک بالای روی مفصل و زیاد کار کشیدن از آن

– ایجاد ضربه و آسیب به زانو بر اثر عوامل مختلف

– افزایش وزن بالا در خانم ها و آقایان

– نبود عروق خونی تغذیه کننده غضروف ها در سر مفاصل

– سفتی و خشک بودن مفصل زانو بر اثر کهولت سن یا عوامل دیگر از جمله ورزش و نرمش نکردن

– شکستگی یا در رفتگی زانو بر اثر تصادف یا صدمه های در حین کار

– وجود تغییرات هورمونی

– زانوی پرانتزی یا ضربدری افراد مختلف بر حسب ژنتیک که شکل بدی که به زانو می بخشد.

– افزایش بی رویه آهن

– و…

همان طور که کاملا واضح می باشد؛ علائم بسیار زیادی وجود دارند که هر یک از آن ها می تواند در نهایت منجر به آرتروز زانو گردد. به همین جهت است که بایستی حتما به فکر فیزیوتراپی آرتروز زانو باشید تا با انجام کارهای مربوط به آن بتوانید تا حد بسیار زیادی از دردهای زانوی خویش بکاهید. با نگاهی گذرا به هر یک از علائم ذکر شده در بالا به خوبی متوجه این امر خواهیم شد که ممکن است حتی جوان ها و نوجوان ها هم در کنار گروه های پرخطر و افراد مسن نیز به آرتروز زانو دچار شوند.

ادامه مطلب
فیزیوتراپی آرتروز شانه؛ یکی از راه های جلوگیری از تشدید درد شانه

بنابراین نباید این گونه تصور شود که افراد جوان در معرض آرتروز زانو قرار نمی گیرند. چرا که در این صورت این دسته کثیر از مردم در انجام کارهای خود سهل انگاری می کنند و هیچ گونه احتیاطی را به هنگام کار و فعالیت در طول روز انجام نمی دهند و همین امر در نهایت منجر به آرتروز زانو در این دسته از افراد هم می شود. پس بهتر است در هر سن و سالی که هستید؛ خیلی به زانوی خویش فشار وارد نکنید. چرا که این عضو از بدن انسان به شدت آسیب پذیر است و حتما باید در این خصوص احتیاط نمود.

فیزیوتراپی آرتروز زانوفیزیوتراپی آرتروز زانو به عنوان راهی کارساز

فیزیوتراپی آرتروز زانو یکی از راه های کارساز و مثمر به ثمری می باشد که معمولا به تمامی کسانی توصیه می شود که با این درد و رنج گریبانگیر شده اند. به همین جهت است که حتما می بایست فیزیوتراپی آرتروز زانو را جدی گرفت و به توصیه های پزشک معالج یا همان فیزیوتراپیست خود دقت نظر داشته باشید و تک تک آن مراحل و نرمش های لازم را به طور متناوب انجام دهید تا بدین ترتیب با اعمال فیزیوتراپی آرتروز زانو بتوان تا حد بسیار زیادی از دردهای این ناحیه جلوگیری به عمل آورد تا با آرامش خیال و بدون دردهای مزمن زانوی خود حتی در سنین بالا هم به زندگی خود ادامه دهید.

پس فیزیوتراپی آرتروز زانو نقش بسیار مثمر به ثمر و تأثیرگذاری روی کاهش و تقلیل دردهای زانوی کسانی دارد که از دردهای طاقت فرسای آرتروز زانو رنج می کشند. البته بهتر است که به محض درگیر شدن با معضل آرتروز زانو به دنبال یک فیزیوتراپیست حرفه ای و مجربی باشید که با تخصص بالا و تجربه زیاد خود می تواند از پس کارهای مربوط به فیزیوتراپی آرتروز زانوی شما برآمده تا رفته رفته در دوره های فیزیوتراپی، تا حد بسیار زیادی از دردهای خود بکاهید.

ادامه مطلب
آموزه های فیزیوتراپی آرنج

ورزش کردن، صحت و سلامتی به بار می آورد

ورزش و نرمش روزانه برای هر درد و مرضی کارساز است. در فیزیوتراپی آرتروز زانو نیز به همین مسئله توجه و اهتمام زیادی ورزیده می شود و به اصطلاح در نسخه های یک فیزیوتراپیست، ورزش و نرمش کردن و ماساژ دادن نیز به شدت توصیه می شود. به همین جهت است که در هر سن و سالی، ورزش کردن خود می تواند یکی از راه های پیشگیری از بروز انواع بیماری ها و مریضی هایی باشد که شما را در سنین مختلف آزار می رساند. به همین جهت است که برای پیشگیری از این موضوع همیشه به فکر سلامتی و ورزش باشید تا در درازمدت مشکلی برای شما به وجود نیاید.

عمده ترین عوامل تشدید آرتروز زانو

یک سری عوامل هستند که جزء مهمترین و عمده ترین عواملی به شمار می آیند که دردهای آرتروز زانو را در پی دارند و حتی ممکن است سبب تشدید آن ها نیز شوند. از جمله مهمترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره داشت:

– سن و سال افراد مختلف

– جنسیت

– افزایش وزن

– آسیب های قبلی در پی حوادث مختلف

– کسب و کار شما

– فعالیت شما در طول روز

– و…

با نگاهی ساده به هر یک از این عوامل می توان این گونه اذعان داشت که ممکن است دردهای ناحیه زانوی شما را همین عوامل تشدید کند. توجه داشته باشید که آرتروز زانو در زنان بیشتر دیده است. به همین جهت است که فیزیوتراپی آرتروز زانو به قشر بانوان بیشتر توصیه می شود و از طرفی دیگر نوع شغل شما می تواند یکی از مهمترین عوامل تشدید بروز آرتروز زانوی شما به حساب آید. به این صورت که اگر شغل شما به گونه ای باشد که ساعت های متولی بی حرکت پشت یک سیستم نشسته باشید و فعالیت بدنی نداشته باشید؛ شما بیشتر نسبت به سایر افراد با انرژی و با فعالیت بدنی بالاتر در معرض بروز آرتروز زانو واقع خواهید شد. بنابراین فیزیوتراپی آرتروز زانو برای شما با فعالیت بدنی کمتر بیشتر بایستی مورد توجه قرار گیرد.

ادامه مطلب
مزایای فیزیوتراپی در منزل

پس به طور کلی با یک دید کلی به تمامی این عوامل می توان گروه های پرخطر را که بیشتر در معرض آرتروز زانو واقع می شوند؛ تشخیص داد و به آن ها توصیه های بیشتری به فیزیوتراپی آرتروز زانو شود تا بدین ترتیب با انجام کلیه کارها و اعمال مربوط به آرتروز زانو بتوان تا حد بسیار زیادی از دردهای زانو کاست و به سلامتی جسمی خود توجه بیشتری ورزیده شود. به عنوان نکته آخر در نظر داشته باشید که فیزیوتراپی آرتروز زانو به عنوان تنها راه حل و راهکار قطعی و موثر در جهت درمان یا کاهش دردهای زانو به شمار نمی آید؛ ولی به عنوان یکی از راه های جالب توجهی می باشد که نه به صورت قطعی، ولی تا حد بسیار زیادی از دردهای شما را کم می کند تا شما بتوانید سالم تر و به قول معروف سرحال تر در جامعه حاضر شوید. پس بهتر است با ذکر این توضیحات فیزیوتراپی آرتروز را خیلی خیلی جدی گرفت تا کمتر در معرض آسیب واقع شد.

منابع:
https://iranpt.com/knee-arthritis/amp

آرتروز زانو و نقش فیزیوتراپی در درمان آن


http://scpt.ir/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%87%D8%A7/%D8%A2%D8%B1%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B2/

چه امتیازی می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دو × 5 =