فیزیوتراپی در آرتروز و دیسک کمر به چه صورت می باشد؟

آرتروز و دیسک کمر در فیزیوتراپی به گونه ای است که به فرد این اختیار را می دهد که پس از تشخیص و شناسایی محل آسیب دیده اقدامات و تمرینات لازم برای این کار انجام شود.

 دلایل رایج مشکلات دیسک کمر چیست؟

مشکلات دیسک کمر می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، از جمله:

 

  1. سن: با افزایش سن، دیسک‌های ستون فقرات می‌توانند مقداری از توانایی جذب شوک خود را از دست بدهند و بیشتر مستعد آسیب شوند.
  2. عدم تحرک: سبک زندگی بی تحرک می تواند عضلات پشتی را ضعیف کند و شما را مستعد آسیب دیدگی کند.
  3. وضعیت نامناسب: حفظ وضعیت نامناسب، مانند خمیدگی، می تواند فشار بیشتری بر دیسک های پشت شما وارد کند.
  4. استفاده بیش از حد: حرکات مکرر یا بلند کردن اجسام سنگین می‌تواند فشار بیشتری بر دیسک‌های کمر وارد کند و منجر به آسیب شود.
  5. تروما: یک آسیب ناگهانی، مانند سقوط یا تصادف رانندگی، می تواند به دیسک های پشت شما آسیب برساند.

فیزیوتراپی در آرتروز و دیسک کمر به چه صورت می باشد؟

فیزیوتراپی در آرتروز و دیسک کمر به چه صورت می باشد؟

با توجه به اینکه در پاره ای از شرایط فرد متوجه درد در ناحیه ستون فقرات می شود که این امر به تدریج با بالا رفتن سن به وجود می آید. آرتروز و دیسک کمر در ابتدا به صورت سطحی شروع می شود و روز به روز خطرناک تر شده تا آنجا که زندگی روزمره شخص را با مشکلات و اختلالاتی مواجه می کند. همانطور که تمامی بیماری ها با راهکارهای درمانی متفاوت همراه است از این رو فیزیوتراپی دیسک کمر در منزل و آرتروز نیز از جمله موثرترین و پرکاربردترین راهکارهای درمانی است که در طی این عمل درد به شدت کاهش می یابد و عملکرد مفاصل نیز با بهبود زیادی همراه است. فیزیوتراپی در

آرتروز و دیسک کمر به گونه ای است که به فرد این اختیار را می دهد که پس از تشخیص و شناسایی محل آسیب دیده اقدامات و تمرینات لازم برای این کار انجام شود.

برخی از اقدامات و فعالیت های فیزیوتراپی در آرتروز و دیسک کمر عبارتند از:

  • روش درمان دستی که یکی از موثرترین راهکارهای درمانی فیزیوتراپی در آرتروز و دیسک کمر است که این روش برای ماساژ، کشیدن و حرکت مفاصل و.. استفاده می شود و در نهایت این حرکات منجر به کاهش و بهبود درد می شود.
  • تمرینات حرکتی که به عنوان یکی از مهم ترین تکنیک فیزیوتراپی در آرتروز و دیسک کمر شناخته شده است که در طول این فعالیت ها وضعیت بدن بهبود می یابد و محل های آسیب دیده ستون فقرات به طور مجدد دچار ترمیم و بازسازی می شود.
  • بازآموزی عصبی عضلانی که به عنوان یکی از راهکارهای درمانی فیزیوتراپی در آرتروز و دیسک کمر مطرح شده است که در طی این حرکت انجام فعالیت هایی همچون نشستن و خوابیدن و.. بهبود می یابد و فعالیت های سایر قسمت های بدن به صورت صحیح انجام می شود.
  • مودالیتی ها که یکی دیگر از تکنیک های درمانی فیزیوتراپی در آرتروز و دیسک کمر است که مواردی از جمله امواج مافوق صوت، تحریک الکتریکی و … را شامل می شود که به منظور کاهش درد و بهبود بیماری مورد توجه افراد قرار می گیرد.
  • سایر برنامه های خانگی که ساده ترین تکنیک فیزیوتراپی در آرتروز و دیسک کمر می باشد به گونه ای که شامل حرکات کششی و تثبیت کننده راهکارهای مربوط به فیزیولوژی بدن می باشد.

نکته: نتیجه عمل به تمامی این اقدامات و تمرینات بهبودی فرد و نجات از بیماری آرتروز و دیسک کمر می باشد اما چنانچه فرد می خواهد به صورت سریع تر شاهد نتیجه این اقدامات باشد توصیه می شود در صورتی که علایم ان را در خود مشاهده کردند برای درمان به پزشک متخصص فیزیوتراپی در آرتروز و دیسک کمر مراجعه نمایند.

درمان سندروم کانال کارپ در فیزیوتراپی:

درمان سندروم کانال کارپ در فیزیوتراپی:

در ابتدا باید بدانید سندرم یکی از مشکلات شایع در ناحیه مچ دست و انگشتان است که معمولا با سوزش، درد و بی حسی همراه است و این نشانه ها به صورت تدریجی در فرد پدیدار می شود. یکی از دلایل اصلی این بیماری این است که فشار بسیار زیادی به تاندون دست وارد می شود و این فشار ممکن است در اثر انجام اموری همچون کارهای دستی سنگین باشد. زمانی که علایم و نشانه این بیماری بر روی افراد آشکار می شود باید به پزشک مراجعه شود و فرد تحت معاینه دقیق قرار بگیرد.

در اغلب موارد برای درمان سندرم فیزیوتراپی توصیه می شود که روشی آسان و سریع و قابل دسترس است و فرد می تواند در طی آن به میزان پیروی خود از اصول فیزیوتراپی این عارضه را برطرف نماید. زمانی که از طریق فیزیوتراپی اقدام به درمان بیماری سندروم کانال کارپ می شود از این رو برخی تمرینات به فرد از جانب فیزیوتراپیست توصیه می شود که عبارتند از:

  • تمرینات سر دادن: انگشتان بر اساس الگوی خاصی حرکت می کنند تا حدی که علائم آن بیماری کاهش می یابد.
  • درمان دستی: این تکنیک می تواند با انجام فعالیت هایی تاندون ها و ساختار عضلانی که دچار گرفتگی شده است را آزاد کند.
  • امواج مافوق صوت: استفاده از این امواج می تواند حالت بی حسی را کاهش دهد و از بین ببرد و قدرت و توانایی دست را افزایش دهد.
  • تراکسیون یا کشش: استفاده از این دستگاه می تواند علائم و نشانه های این بیماری را کاهش دهد.
  • آتل: این روش می تواند امکان جراحی و درد آن ناحیه را کاهش دهد و به عبارتی می توان گفت یکی از پرکاربردترین راهکارهای درمانی محسوب می شود.
  • کاربرد طب سوزنی خشک یا درای نیدلینگ:

    طب سوزنی یکی از روش های پر کاربرد و مؤثر در درمان بیماری است که به عنوان یکی از روش های علمی شناخته شده است. تعداد جلسات درمان با سوزن به نوع بیماری، میزان درد، شرایط بیمار و …

  • بستگی دارد که در فیزیوتراپی به عنوان یک عامل موثر شناخته شده است. این تکنیک مدرن در مواردی همچون نقاط ماشه ای، سردرد گردنی، سردرد تنشی، اسپاسم عضلات، چسبندگی ناشی از سوختگی، دیسک کمر و گردن، اختلالات ستون فقرات، درد عصب سیاتیک و… کاربرد بسیار زیاد دارد. این روش درمان می تواند درد را تسکین دهد و سرقت درمان های فیزیوتراپی را افزایش دهد.

    آرتروز و دیسک کمر در فیزیوتراپی

  • یکی از کاربردهای مهم این روش درمانی این است که عمل خون رسانی را آسان می کند و از ایجاد زخم ها و جراحت ها بر روی پوست جلوگیری می کند. طب سوزنی به عنوان یک روش ایمن شناخته شده که برای برخی از افراد دارای محدودیت می باشد و افراد باید آگاه باشند که استفاده از این تکنیک می تواند منجر به آزادسازی اندورفین و کورتیزون در خون شود. یکی از نکات مهم در زمان انجام طب سوزنی این است که باید پیش از شروع درمان بیمار مورد معاینه دقیق قرار بگیرد و محلی که برای انجام این کار در نظر گرفته شده است باید به درستی انتخاب شود.

    در نهایت…

    این روش دارای عوارضی خاص برای فرد بیمار است که یکی از بارزترین آنها درد و سوزش پس از انجام این کار است البته این آثار در افراد به صورت تقریبی و نسبی است مثلا در برخی از افراد با درد زیادی همراه است و در برخی افراد بدون درد می باشد. یکی از نکات قابل توجه این است که کودکان زیر ۱۲ سال، زنان باردار، افراد دارای بیماری های خاص و… نمی توانند به این تکنیک درمانی تکیه کنند.

چه امتیازی می دهید؟
ادامه مطلب
درمان سریع کمردرد با فیزیوتراپی: فیزیوتراپی کمردرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

5 − چهار =