آموزه های فیزیوتراپی آرنج: فیزیوتراپی در مطب و منزل توسط خانم و آقا

درمان آرنج تنیس بازان

مفصل آرنج یک مفصل لولایی است که استخوان بازو را به استخوان های رادیوس و اولنا متصل می کند. دو حرکت اصلی در آرنج خم و صاف کردن مفصل می باشد. آرنج تنیس بازان و آرنج گلف بازان از آسیب های شایع در آرنج به دلیل استفاده بیش از حد است که فیزیوتراپی آرنج برای آن ها انجام می گیرد.

آرنج گلف بازان چیست؟

تاندینوپاتی فلکسورکه معمولاً به آن “آرنج گلف باز” گفته می شود، تخریب و التهاب تاندون های قسمت داخلی آرنج است. این تاندون ها عضلات بازو را به داخل آرنج متصل می کنند و مچ دست، دست و انگشتان را حرکت می دهند. فیزیوتراپی آرنج می تواند علایم آرنج گلف باز را با موفقیت درمان کند.

فرد چگونه به آرنج گلف باز مبتلا می شود؟

آرنج گلف باز به دلیل استفاده بیش از حد از تاندون های قسمت داخلی آرنج اتفاق می افتد. این یک آسیب دیدگی معمول در فعالیت هایی است که نیاز به استفاده زیاد از مچ دست و دست دارند. استفاده مکرر از عضلات و تاندون های بازو می تواند باعث پارگی میکروسکوپی درون تاندون ها شود. برای ترمیم این آسیب، بدن پاسخ التهابی را شروع می کند.

علایم آرنج گلف باز که فیزیوتراپی آرنج را ضروری می سازد

در آرنج گلف بازان، درد معمولاً در قسمت داخلی آرنج و بازو احساس می شود. این درد به تدریج ایجاد می شود و در ابتدا ممکن است فقط به دنبال ورزش احساس درد وجود داشته باشد. همچنین ممکن است در ناحیه آرنج و بازو سفتی یا گرفتگی داشته باشید. این علایم اولیه آرنج گلف باز معمولاً نادیده گرفته می شوند زیرا هنگام حرکت دادن بازو یا استفاده از گرما (یعنی دوش آب گرم یا بسته گرم) بر روی ناحیه آرنج و بازو به سرعت از بین می روند. با این حال، آرنج گلف باز به طور معمول پیشرفت می کند و درد درون تاندون شدیدتر می شود تا زمانی که تمام مدت وجود داشته باشد. علایم دیگر آرنج گلف باز عبارتند از:

– کاهش دامنه حرکت

– ضعف شدید

– اسپاسم

– سوزن سوزن شدن

در صورت داشتن آرنج گلف باز چه باید بکنم؟

آرنج گلف باز به خودی خود بهتر نمی شود. اگر علت آن برطرف نشود یا به ورزش خود ادامه دهید، آرنج بهبود نمی یابد و ممکن است بدتر شود. اگر آرنج گلف باز دارید یا به آن مشکوک هستید، در اسرع وقت به فیزیوتراپیست خود مراجعه کنید. در ضمن می توانید درمان اولیه را شروع نمایید. این درمان باید شامل یخ گذاشتن بر روی محل آسیب باشد. به این صورت که بعد از ورزش، یخ خرد شده را در یک حوله مرطوب بپیچید و به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه در قسمت داخلی آرنج و بازو بگذارید تا پوست بی حس شود.

فیزیوتراپی آرنج برای آرنج گلف باز

فیزیوتراپی در درمان آرنج گلف باز بسیار مهم است. در ابتدا، فیزیوتراپیست مشکل شما را تشخیص می دهد، شدت آن را تعیین و یک برنامه درمانی مناسب طراحی می کند. این ممکن است شامل اصلاح فعالیت، درمان بافت نرم مانند الکتروتراپی، ماساژ، کشش و پیشرفت از طریق یک سری تمرینات تقویت کننده خاص باشد. فیزیوتراپیست ها همچنین قادر به ارزیابی و تعیین علت تاندینوپاتی خم کننده هستند و در طول دوره نقاهت این مشکل را حل می کنند تا هنگام بازگشت به ورزش از بروز مجدد آن جلوگیری کنند. سایر گزینه های فیزیوتراپی عبارتند از:

– ضربه زدن

– ارزیابی ارگونومیک

– طب سوزنی

آرنج گلف بازان

در صورت داشتن آرنج گلف باز چه کاری نباید انجام دهم؟

اگر آرنج گلف باز دارید یا به آن مشکوک هستید، نباید آن را نادیده بگیرید. هنگام ورزش ممکن است درد شما کاهش یابد. با این حال، ممکن است تمرینی که انجام می دهید در روند بهبودی تداخل ایجاد کرده و باعث آسیب بیشتر شود. این می تواند منجر به بدتر شدن آسیب دیدگی و افزایش درد شود. اگر این اتفاق رخ دهد، ممکن است بهبودی شما طولانی شود و چند هفته طول بکشد تا به ورزش و تمرین بازگردید.

آیا ممکن است آرنج گلف بازان اثرات طولانی مدتی داشته باشد؟

در صورت تشخیص صحیح و درمان مناسب، آرنج گلف بازان هیچ اثر طولانی مدتی ایجاد نمی کند. در غیر این صورت، می تواند منجر به درد طولانی در قسمت داخلی آرنج شود و شما مجبور شوید از ورزش دست بکشید.

آرنج تنیس بازان چیست؟

آرنج تنیس بازان (یا تاندینوپاتی اکستانسور) التهاب داخل تاندون های قسمت خارجی آرنج است. این تاندون ها عضلات بازو را به قسمت خارجی آرنج متصل می کنند. این عضلات مچ دست، دست و انگشتان را حرکت می دهند. فیزیوتراپی آرنج یک درمان مؤثر برای آرنج تنیس بازان است.

فرد چگونه مبتلا به آرنج تنیس باز می شود؟

آرنج تنیس بازان یک آسیب شایع است که اغلب به دلیل استفاده مکرر از مچ دست، دست و در نتیجه تاندون های آن ها ایجاد می شود. این تاندون ها نیروهای تولید شده توسط عضلات را از استخوان بازو به مفصل های هدف منتقل می کنند. استفاده مکرر از عضلات بازو و بنابراین تاندون های آن ها می تواند باعث پارگی میکروسکوپی شود. برای ترمیم این آسیب، یک واکنش التهابی در داخل تاندون ایجاد می شود.

علایم آرنج تنیس بازان که فیزیوتراپی آرنج را ضروری می سازد

شروع درد به صورت تدریجی در قسمت خارجی آرنج و بازو احساس می شود. در ابتدا، فقط در صورت استفاده از مچ دست درد احساس می شود. سفتی یا گرفتگی در ناحیه آرنج و بازو نیز ممکن است وجود داشته باشد. این علایم اولیه آرنج تنیس بازان اغلب نادیده گرفته می شوند زیرا با حرکت دادن بازو یا استفاده از گرما (یعنی دوش گرفتن با آب گرم) بر روی آرنج و بازو به سرعت از بین می روند. با این حال، با گذشت زمان، آسیب به تاندون پیشرفت کرده و درد بدتر می شود. اگر به استفاده از آرنج ادامه دهید، تاندینوپاتی معمولاً بدتر می شود و درد شما ممکن است برای مدت طولانی تری وجود داشته باشد. علایم دیگر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

– کاهش دامنه حرکت

– تورم و التهاب

– سفتی، سختی

– ضعف

– بی حسی

– اسپاسم

آرنج تنیس بازان

در صورت داشتن آرنج تنیس بازان چه باید بکنم؟

آرنج تنیس بازان معمولاً بدون درمان بهتر نمی شود. اگر به آرنج تنیس بازان مبتلا شده اید یا به آن مشکوک هستید، باید با فیزیوتراپیست خود مشورت کنید. در ضمن می توانید درمان اولیه را شروع کرده و یخ را در ناحیه دردناک بگذارید.

درمان فیزیوتراپی آرنج برای آرنج تنیس بازان

فیزیوتراپی در درمان آرنج تنیس بازان بسیار مهم است. در ابتدا، فیزیوتراپیست می تواند مشکل شما را تشخیص دهد، شدت آن را مشخص کند و یک برنامه درمانی متناسب شما تعیین کند. این ممکن است شامل اصلاح فعالیت، الکتروتراپی، درمان بافت نرم مانند ماساژ، کشش و پیشرفت از طریق یک سری تمرینات تقویت کننده خاص باشد. فیزیوتراپیست ها همچنین قادر به ارزیابی و تعیین دلیل بروز آرنج تنیس بازان هستند و در بازگشت به فعالیت کامل از بروز مجدد آن جلوگیری می کنند. سایر گزینه های فیزیوتراپی عبارتند از:

– ضربه زدن

– ورزش اختصاصی

فیزیوتراپی آرنج برای آرنج تنیس بازان

در صورت داشتن آرنج تنیس بازان چه کاری نباید انجام دهم؟

اگر مبتلا به آرنج تنیس بازان شده اید یا به آن مشکوک هستید، نباید آن را نادیده بگیرید. اگر آرنج تنیس بازان برای مدتی درمان نشود، ممکن است بهبودی شما طولانی شود و چندین ماه طول بکشد تا به فعالیت طبیعی خود بازگردید.

آیا آرنج تنیس بازان اثرات طولانی مدتی دارد؟

آرنج تنیس بازان اثر طولانی مدت ایجاد نمی کند، به شرط آن که به درستی درمان شود. در غیر این صورت، می تواند منجر به درد طولانی مدت در قسمت خارجی آرنج شود.

برای فیزیوتراپی آرنج بهتر است به کجا مراجعه کنیم؟

کلینیک فیزیوتراپی کیوان یک مرکز فیزیوتراپی خوب در همه ی زمینه ها می باشد که ویژگی های خاص آن، این مرکز را از دیگر مراکز متمایز می کند. از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• پذیرش انواع بیمه از شما و در نتیجه کاهش قیمت پرداختی

• مشاوره تلفنی و حضوری

• برگزاری جلسات درمانی به‌ طور منظم و پیگیری درمان شما

• انجام خدمات فیزیوتراپی در منزل توسط پرسنل خانم و آقا. در نظر بگیرید پرسنل ها در این مرکز با وسواس و دقت انتخاب شده اند و در کار خود مهارت لازم را دارا هستند و از آن جا که سلامت شما برای آن ها مهم می باشد تمام پروتکل های بهداشتی از جانب آن ها رعایت خواهد شد.

• استفاده از دستگاه‌های روز دنیا که می توانند روند درمان شما را تسریع بخشند. از جمله: دیاترمی، مگنت‌تراپی، لیزر پر توان، لیزر کم‌ توان، شوک ویوتراپی و تکارتراپی که هر کدام می توانند به نحوی در بهبودی بیماری شما کمک کننده باشند.

دستگاه فیزیوتراپی تکارتراپی( Rf)

دستگاه فیزیوتراپی تکارتراپی ( Rf)

دستگاه شوک ویو پیشرفته

دستگاه شوک ویو پیشرفته

کلینیک فیزیوتراپی کیوان

کلینیک فیزیوتراپی کیوان

چگونه می توان با کلینیک فیزیوتراپی کیوان ارتباط گرفت؟

شما می توانید به صورت تلفنی از آن ها مشورت بخواهید و فیزیوتراپی خود را در منزل انجام دهید یا با مراجعه به مرکز اقدام به فیزیوتراپی نمایید. در زیر آدرس و شماره تلفن کلینیک فیزیوتراپی کیوان آورده شده است.

آدرس: تهرانسر، چهارراه صدف، بلوار شاهد شرقی، پلاک ۲۸۶، مجتمع اورانوس طبقه چهارم واحد ۷

شماره تلفن: ۴۴۵۲۵۲۴۱- ۴۴۵۲۵۳۱۶ – ۰۹۱۲۳۶۰۱۰۹۰

همچنین شما می توانید با بازدید از صفحه ی اینستاگرام از نحوه عملکرد پرسنل ها و رضایت افراد مراجعه کننده به کلینیک فیزیوتراپی کیوان آگاه شوید.

آدرس اینستاگرام: keivan.physiotherapy

نویسنده: فیزیوتراپیست علیرضا کیوان داریان

کلینیک فیزیوتراپی کیوان

کلینیک فیزیوتراپی کیوان

Book: THE PHYSIOTHERAPISTS POCKETBOOK ESSENTIAL
https://www.physio.co.uk/what-we-treat/musculoskeletal/conditions/elbow/
https://www.physio.co.uk/what-we-treat/musculoskeletal/conditions/elbow/golfers-elbow.php
https://www.physio.co.uk/what-we-treat/musculoskeletal/conditions/elbow/tennis-elbow.php

چه امتیازی می دهید؟
ادامه مطلب
کاربرد فیزیوتراپی ورزشی در دنیای امروز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

1 × دو =