فیزیوتراپی بازو در منزل

فیزیوتراپی بازو در منزل

فیزیوتراپی در آسیب های بازو برای بازیابی عملکرد و کاهش درد مهم بسیار می‌باشد. سلامت بازو بسیار مهم است زیرا در بسیاری از فعالیت های روزانه زندگی دخالت دارد. برای مشکلات رایج بازو، فیزیوتراپی می تواند به شما کمک کند تا با راهنمایی فیزیوتراپ و کار بر روی یک برنامه توانبخشی مناسب، به اهداف خود یعنی بهبودی کامل و بازگشت به کار یا ورزش بازگردید.  در این مقاله شما را با نکات مهم مربوط به فیزیوتراپی بازو در منزل آشنا خواهیم کرد.

 فیزیوتراپی و تاثیر آن در آسیب بازو

فیزیوتراپی در منزل نوعی درمان، شامل استفاده از روش های فیزیکی مانند ورزش، ماساژ و گرما درمانی برای کمک به بهبود تحرک، کاهش درد و التیام است. از فیزیوتراپی اغلب برای درمان جراحات یا شرایطی که بر سیستم اسکلتی عضلانی تأثیر می گذارد استفاده می شود. فیزیوتراپی فواید زیادی دارد که همراه با روش های مختلف درمانی، باید از آنها آگاه بود. یک فیزیوتراپ مجرب می تواند از تعدادی تکنیک برای کمک به افراد مبتلا به صدمات فیزیکی برای افزایش دامنه حرکتی، کاهش علائم درد و افزایش قدرت عملکردی استفاده کند.برخی از روش های مورد استفاده در فیزیوتراپی شامل ورزش، الکتروتراپی، درمان دستی و آموزش صحیح مکانیک بدن است.

فواید فیزیوتراپی برای درمان بازو

  1. پیشگیری از آسیب یا ناتوانی بیشتر: بیماران می‌توانند با راهنمایی فیزیوتراپ، نحوه انجام برخی حرکات و همچنین انجام وظایف خود را با خطر کمتر، آسیب یا ناتوانی اضافی یاد بگیرند.
  2. کاهش درد: ورزش، درمان دستی و الکتروتراپی روش‌های فیزیوتراپی هستند که می‌توانند به کاهش التهاب و درد در بدن انسان کمک کنند. این یکی از مهمترین ویژگی فیزیوتراپی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
  3. بهبود تحرک و عملکرد: فیزیوتراپی می‌تواند به بازیابی حرکت و عملکرد بدن و افزایش انعطاف پذیری و عملکرد عمومی کمک کند.
  4. بهبود وضعیت جسمانی، تعادل و هماهنگی: فیزیوتراپی می تواند با افزایش قدرت، انعطاف پذیری و هماهنگی فرد، احتمال آسیب ناشی از تصادفات و سایر حوادث ناگوار را کاهش دهد.
  5. بهبود سلامت قلب و عروق: سیستم قلبی عروقی می‌توانند با بهبود عملکرد قلب توسط فیزیوتراپی، از کاهش فشار خون و خطر سکته بهره مند شود.
  6. برنامه های درمانی شخصی: بیماران زمانی سودمندترین مراقبت ها را دریافت می کنند که فیزیوتراپیست ها با آنها به طور مستقیم روبه‌رو شوند تا برنامه های شخصی به آنها ارائه کنند که در آن شرایط منحصر به فرد، محدودیت ها و نتایج دلخواه آنها را در نظر بگیرد.
  7. گزینه درمانی غیر تهاجمی: فیزیوتراپی توسط بسیاری از افراد ترجیح داده می شود زیرا این یک درمان غیرتهاجمی استاندارد است که نیازی به جراحی یا دارو ندارد.
  8. بهبود سلامت روان: کسانی که با درد مزمن یا سایر مسائل پزشکی دست و پنجه نرم می کنند می‌توانند از کاهش اضطراب و استرس ناشی از فیزیوتراپی بهره مند شوند.
  9. کاهش اتکا به دارو: کسانی که مشکلات درد مداوم دارند می‌توانند با استفاده از فیزیوتراپی درد کمتری داشته باشند و در نتیجه از داروی کمتری نیز استفاده کنند.
  10. بهبود عملکرد: فیزیوتراپی می‌تواند با کاهش درد، تسهیل حرکت و بازگرداندن عملکرد از دست رفته، استاندارد زندگی فرد را تا حد زیادی بهبود بخشد.
فواید فیزیوتراپی برای درمان بازو
فواید فیزیوتراپی برای درمان بازو

 

اگر می خواهید بدانید فیزیوتراپی چگونه می تواند به شما در درمان مشکلات بازو در منزل کمک کند، لطفاً تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

مزایای خدمات فیزیوتراپی بازو خانگی

فیزیوتراپی بازو در منزل همانند فیزیوتراپی سکته مغزی در منزل به طور مداوم در کمک به بیماران برای بازیابی سلامت خود و بهبود قدرت بدنی، عملکرد و تحرک مؤثر بوده است. برای افزایش آگاهی شما در زمینه فیزیوتراپی، ما در کلینیک فیزیوتراپی کیوان جلسات شخصی با فیزیوتراپ متخصص خود را برای فیزیوتراپی خانگی ارائه می دهیم.

در اینجا مزایای اصلی انتخاب فیزیوتراپی در منزل آورده شده است:

  1. راحتی: بدون خروج از خانه مراقبت های حرفه ای دریافت می‌کنید. در نتیجه ادغام درمان را در برنامه روزانه خود آسان می کند.
  2. مراقبت شخصی: برنامه‌های درمانی برای رفع نیازهای توانبخشی خاص شما در منزل طراحی شده‌اند و اثربخشی هر جلسه را به حداکثر می‌رسانند.
  3. روند بهبود سریعتر: راحتی و آشنایی با محیط خانه شما می تواند بهبود سریعتر را تسهیل کند.
  4. بدون مشکلات حرکتی: چالش رفت و آمد به کلینیک را از بین می برد و به ویژه برای بیمارانی که محدودیت های حرکتی شدید دارند مفید است.
  5. مدیریت بهتر زمان: جلسات را در زمان هایی که مناسب شما است برنامه ریزی می‌کنید.
  6. مقرون به صرفه: می توانید در هزینه های سفر صرفه جویی کنید و برنامه های درمانی مقرون به صرفه را بدون کاهش کیفیت دریافت کنید.

حمایت و نظارت خانواده: حضور خانواده در طول جلسات فیزیوتراپی بازو در منزل همانند فیزیوتراپی دیسک کمر در منزل، می تواند حمایت عاطفی را فراهم کند و اطمینان حاصل کنید که تمرینات را به درستی تحت نظارت آنها انجام می دهید.

روش های فیزیوتراپی بازو

فیزیوتراپی در منزل کرج  برای آسیب های بازو و بازیابی عملکرد و کاهش درد بسیار مهم است، زیرا بازو عضو مهمی در بدن است که بسیاری از فعالیتهای ما در طول روز به وسیله آن انجام می‌گیرد.

درمان فیزیوتراپی بازو می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • درمان دستی (ماساژ بافت نرم و نقطه ماشه ای)
  • ماساژ
  • تکیه گاه چسب یا بریس (به ویژه در ترمیم پارگی رباط مهم است)
  • برنامه های ورزشی فیزیوتراپی توانبخشی برای قبل یا بعد از توانبخشی
  • یخ درمانی و گرما درمانی
  • مشاوره و ارجاع برای اصلاح کار/ورزش

تمرینات فیزیوتراپی بازو در منزل

برای فیزیوتراپی بازو در منزل تمریناتی وجود دارد که بهترین آن ها عبارتند از:

خم شدن / اکستنشن شانه

در حالت ایستاده یا نشسته شروع به انجام فعالیت کنید، در حالی که شانه های خود را کاملاً خم کرده اید (180 درجه) و آرنج های خود را در حالت خم شدن کامل (0 درجه) قرار دهید، سپس آرنج خود را به سمت بالا بکشید تا آرنج کاملاً کشیده شود (180 درجه). در حالت ایستاده، بازو را در کنار خود قرار دهید (0 درجه خمیدگی شانه) و بازوی خود را تا جایی که می توانید بدون خم شدن به جلو در بالاتنه به عقب برگردانید.

جداکردن  / ادداکشن شانه

در حالت ایستاده یا نشسته ، در حالی که شانه های خود را کاملاً خم کرده اید (180 درجه) و آرنج های خود را در حالت خم شدن کامل (0 درجه) قرار دهید، سپس آرنج خود را به سمت بالا بکشید تا آرنج کاملاً کشیده شود (180 درجه). در حالت ایستاده بازو را در کنار خود قرار دهید (0 درجه خمیدگی شانه) و بازوی خود را تا جایی که می توانید بدون خم شدن به جلو در بالاتنه به عقب برگردانید.

چرخش شانه داخلی (داخلی) / جانبی (خارجی)

آرنج خود را 90 درجه خم کنید. به آرامی وزنه را روی سینه خود حرکت دهید. وقتی دستتان به بازوی مقابلتان رسید، توقف کنید. این موقعیت را طبق دستور نگه دارید. به آرامی به نقطه شروع بازگردید و بازوی خود را به سمت بیرون بچرخانید، اما آرنج خود را خم نگه دارید. وقتی احساس کشش کردید توقف کنید. این وضعیت را به مدت 30 ثانیه یا طبق دستور نگه دارید. به آرامی به نقطه شروع بازگردید.

خم شدن / اکستنشن آرنج

بایستید و بازوی خود را در مقابل خود قرار دهید. به طور فعال آرنج خود را تا آنجا که امکان دارد خم کنید. وضعیت آرنج خم شده را برای پنج تا 10 ثانیه حفظ کنید، سپس با صاف کردن آرنج خود کشش را آزاد کنید. آرنج خود را کاملا صاف کنید و ساعد یا مچ دست خود را فشار دهید تا فشار بیشتری به کشش اضافه شود. آرنج خود را تا جایی که می توانید دراز کنید. فشار بیشتری اعمال کنید و کشش را برای پنج تا 10 ثانیه نگه دارید. کشش را رها کنید و اجازه دهید آرنجتان کمی خم شود.

تمرینات فیزیوتراپی بازو در منزل
تمرینات فیزیوتراپی بازو در منزل

سخن نهایی فیزیوتراپی بازو در منزل

فیزیوتراپی برای بسیاری از افراد مبتلا به درد مزمن فواید زیادی دارد. ورزش درمانی منظم می تواند به کاهش التهاب، بهبود دامنه حرکتی و تسکین احساس تنش که اغلب همراه با درد طولانی مدت است، کمک کند. بسیاری از تمرینات فیزیوتراپی بازو را می توان در خانه انجام داد. اگر از درد حاد یا مزمن بازو رنج می برید، انجام هر گونه ورزش به تنهایی و بدون ارزیابی پزشکی قبلی می تواند منجر به آسیب بیشتر و حتی درد و ناتوانی طولانی مدت شود. برای یافتن تمرینات مناسب برای تسکین درد و انجام فیزیوتراپی بازو در منزل، می توانید با کلینیک فیزیوتراپی کیوان تماس بگیرید.

سوالات متداول در مورد فیزیوتراپی بازو در منزل

1- آیا فیزیوتراپی بازو در منزل می تواند سطح درد را کاهش دهد؟

فیزیوتراپی می‌تواند به بازگرداندن عملکرد بازو و در نتیجه کاهش میزان درد آن کمک کند.

2- در فیزیوتراپی بازو، چه ورزش هایی به درد بازو کمک می کند؟

این بستگی به وسعت و نوع آسیب و همچنین سطح درد شما دارد و فیزیوتراپ برنامه هر کسی را به طور جداگانه اعلام می‌کند.

3- چه مدت طول می کشد تا آسیب بازو یا آرنج بهبود یابد؟

در حالی که فیزیوتراپی بازو و آرنج می تواند به روند بهبودی کمک کند، هیچ چارچوب زمانی مشخصی برای روند بهبودی وجود ندارد. محدوده زمانی که طول می کشد تا آسیب بازو بهبود یابد به عواملی مانند میزان آسیب و رعایت روش های توصیه شده بستگی دارد.

چه امتیازی می دهید؟
فیزیوتراپی در منزل

خدمات فیزیوتراپی دکتر کیوان

مهم ترین نکات فیزیوتراپی

آشنایی با فیزیوتراپی تاندون انگشت دست: فیزیوتراپی در مطب و منزل توسط خانم و آقا آشنایی با فیزیوتراپی تاندون انگشت دست: فیزیوتراپی در مطب و منزل توسط خانم و آقانحوه ماساژ بیماران سکته مغزی نحوه ماساژ بیماران سکته مغزیمدت زمان ترمیم تاندون پا مدت زمان ترمیم تاندون پا

فیزیوتراپی در منزل در کرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

شانزده + چهارده =