فیزیوتراپی در درمان فلج صورت

فیزیوتراپی در درمان فلج صورت را مطالعه کنید زیرا نکات بسیار مهم و کاربردی در این مقاله ذکر شده است. یکی از ضعف های شایع در بدن فلج صورت است و همچون سایر بیماری ها علت آن می تواند عوامل متعددی باشد که شایع ترین آنها عفونت ویروسی یا اختلال ایمنی است و یکی از تکنیک های درمانی پیشنهاد شده در درمان فلج صورت (بلز پالزی) فیزیوتراپی است.

 

بیشتر بخوانید:فیزیوتراپی تعویض مفصل زانو در منزل

فیزیوتراپی در درمان فلج صورت (بلز پالزی) به چه صورت است؟

یکی از ضعف های شایع در بدن فلج صورت است و همچون سایر بیماری ها علت آن می تواند عوامل متعددی باشد که شایع ترین آنها عفونت ویروسی یا اختلال ایمنی است و یکی از تکنیک های درمانی پیشنهاد شده در درمان فلج صورت (بلز پالزی) فیزیوتراپی است . این بیماری می تواند به صورت جزئی و کلی باشد یعنی به عبارتی در برخی افراد قسمت بیشتری از صورت را در بر می گیرد و در برخی افراد به صورت جزئی تر به چشم می خورد. این بیماری همچون سایر بیماری ها با علائم و نشانه هایی همراه است که از جمله آنها درد در ناحیه گوش، اختلال و آسیب در ناحیه چشم، دشواری به هنگام صحبت کردن و غذا خوردن و … می باشد.

با توجه به اینکه درمان فلج صورت (بلز پالزی) با روش های مختلفی امکان پذیر است از این رو برخی از آنها مصرف دارو، تزریق کورتیکواستروئید، فیزیوتراپی در منزل و … می باشد. یکی از نکات مهم در این زمینه این است از میان راهکارهای درمانی فیزیوتراپی در درمان فلج صورت (بلز پالزی) نقش بسیار عمده ای دارد به گونه ای که این روش نیز دارای انواعی می باشد و عبارتند از: ماساژ درمانی، درمان بیوفیدبک، ورزش درمانی، تحریک الکتریکی، طب سوزنی و …

فیزیوتراپی در منزل در تهران در درمان فلج صورت (بلز پالزی) از جمله موثرترین روش ها به شمار می رود که در سریع ترین زمان ممکن می توان بهترین نتایج را مشاهده نمود. با استفاده از این روش روند بهبودی و درمان فلج صورت (بلز پالزی) تسریع می یابد حال آن که باید بدانید این روند در بین افراد مختلف به صورت متفاوت و متغیر می باشد و به درصد آسیب عصبی شخص بستگی دارد. درمان فلج صورت (بلز پالزی) به گونه ای است که در هر سنی می تواند امکان پذیر باشد و علت اصلی آن شناخته شده نمی باشد.

نکته قابل توجه این است که ورزش ها و تمرینات مربوط به صورت نقش بسیار عمده ای در درمان فلج صورت (بلز پالزی) دارد و ضعف عضلات صورت از بین می رود و فعالیت و عملکرد آنها به حالت طبیعی خود باز می گردد.

فیزیوتراپی در درمان فلج صورت فیزیوتراپی در درمان فلج صورت
ادامه مطلب
همه چیز درباره ی فیزیوتراپی نرمی کشکک زانو

نکات مهم درباره درمان فلج صورت (بلز پالزی):

بیماری فلج صورت یک بیماری شایع و رایج است که در مردان و زنان امکان بروز آن وجود دارد. یکی از نکات مهم در این زمینه این است که در درمان فلج صورت (بلز پالزی) متخصص تمرینات و ورزش های خاصی را توصیه می کند. یکی از مهم ترین نکات درباره درمان فلج صورت (بلز پالزی) این است که امروزه با پیشرفت تکنیک های درمانی عمل جراحی توصیه نمی شود چرا که با خطراتی همراه است. فیزیوتراپی در درمان فلج صورت (بلز پالزی) با هدف تقارن صورت تمریناتی را به افراد ارائه می دهد و فعالیت هایی را در زمینه ماساژ صورت و گردن، تمرینات مربوط به تنفس و ریلکسیشن، تمرینات گفتاری و… توصیه می کند.

با توجه به اینکه افراد زمانی که علائمی از بیماری فلج صورت را در خود مشاهده کنند باید نخستین قدم آنها مراجعه به پزشک باشد و در صورت تشخیص برای درمان فلج صورت (بلز پالزی) از دستورات وی پیروی نمود. همانطور که میدانید یکی از موثرترین راهکارهای درمان فلج صورت (بلز پالزی) ماساژ صورت است که می تواند به تسکین فعالیت های مربوط به این ناحیه کمک کند. طب سوزنی نیز به عنوان یکی از تکنیک های درمان فلج صورت (بلز پالزی) شناخته شده و می تواند بهبود فرد را در چندین جلسه به همراه داشته باشد و اثر عمیقی از خود بر روی فرد بر جای می گذارد.

تحریک الکتریکی یکی دیگر از روش های درمان فلج صورت (بلز پالزی) است که برای بازگرداندن عملکرد چهره فرد نقش عمیقی دارد. یکی از آسان ترین روش های درمان فلج صورت (بلز پالزی) بیوفیدبک می باشد  که این حرکت می تواند ذهن را برای درک و کنترل بدن آماده نماید حال آنکه باید دانست این تمرینات و تکنیک ها در افراد مختلف به صورت متغیر است.

نکته: علاوه بر تمرینات مناسب برای درمان فلج صورت (بلز پالزی) مصرف برخی از مواد غذایی در این زمان به افراد توصیه می شود.  مصرف ویتامین ب۶ به گونه ای است که سیستم عصبی و سلامت چشم به حالت عادی خود باز می گردد  بنابراین افرادی که مبتلا به فلج صورت هستند می توانند از مواد غذایی همچون سینه بوقلمون، گوشت گاو علفی، دانه های آفتابگردان و … به مقدار زیادی استفاده کنند. یکی دیگر از مواد خوراکی که فرد می تواند برای درمان فلج صورت (بلز پالزی) از آن استفاده کند مواد غذایی حاوی روی می باشد که از فواید بسیار زیادی برخوردار است و می تواند سیستم ایمنی بدن را به حالت عادی خود بازگرداند و مانع از ورود ویروس و بدن و ابتلای آن به عفونت شود.

بیشتر بخوانید: فیزیوتراپی دیسک کمر در منزل 

فیزیوتراپی درمان تنیس البو یا آرنج تنیس بازان:

با توجه به اینکه آسیب تنیس البو و آرنج یکی از بیماری های بسیار سخت می باشد که فشار بسیار زیادی را به فرد وارد می کند و مانع فعالیت وی می شود. این بیماری نیز همچون سایر بیماری ها علائم و دلایل خاص خود را دارد که از جمله آنها استفاده از ابزار آلات لوله کشی یعنی ابزاری که فشار

زیادی را به این قسمت از بدن شخص وارد می کند، نقاشی و رنگ آمیزی، فشار ناشی از رانندگی و …، استفاده مکرر از موس کامپیوتر و … می باشد. اولین گام به هنگام مشاهده علائم این بیماری مراجعه به پزشک است که از طریق عکس برداری از ناحیه مربوطه می توان برای درمان این بیماری تلاش کرد.

فیزیوتراپی در درمان تنیس البو یا آرنج تنیس بازان راهکارهایی را برای درمان توصیه می کند که برخی از آنها عبارتند از:

  • استراحت از بهترین و موثرترین روش ها برای درمان این بیماری است و می تواند از شدت این درد و بیماری بکاهد.
  • مسکن که می تواند درد را از بین ببرد که از جمله این مسکن ها بروفن و .. است اما نکته قابل توجه این است که این روش به صورت موقت می تواند درد را از بین ببرد.
  • یخ که می تواند قسمت آسیب دیده را به صورت موقت و برای ساعاتی تسکین بخشد.
  • انجام حرکات و تمرینات مناسب برای مچ دست و تقویت آن البته به گونه ای که فشار زیادی را به ان قسمت وارد نکند. نکته قابل توجه این است که با رعایت توصیه های پزشک می توان از شدت آن کاسته و مانع از جراحی آن شد.
چه امتیازی می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

هشت + پانزده =