آسیب های ورزشی

فیزیوتراپی آسیب های ورزشی

آسیب های ورزشی می تواند باعث درد و ناراحتی زیادی شود. این فقط درد فیزیکی نیست، بلکه ناراحتی عاطفی نیز با آن همراه است. آسیب ورزشی می تواند ناتوان کننده باشد و شما را از انجام کاری که دوست دارید باز دارد.

نه تنها بهبودی سریع بلکه حصول اطمینان از اینکه آسیب بر عملکرد یا توانایی آینده تأثیر نمی گذارد نیز مهم است.

یک کلینیک آسیب های ورزشی با درمان های توانبخشی فیزیوتراپی خوب می تواند به هر دوی این اهداف کمک کند.

فیزیوتراپی به افراد کمک می کند تا پس از آسیب، قدرت و حرکت را در قسمت هایی از بدن بازیابی کنند. فیزیوتراپی همچنین می تواند به فرد در تسکین درد کمک کند و از آسیب دائمی و مشکلات مکرر جلوگیری کند.

مزایای توانبخشی آسیب های ورزشی با فیزیوتراپی

مزایای زیادی در ارتباط با توانبخشی آسیب های ورزشی وجود دارد. اولین مورد این است که می تواند به کاهش زمان آسیب شما کمک کند و با برگرداندن سریع به حالت عادی شما را تسریع بخشد. این به جلوگیری از آسیب بیشتر در همان شانه، زانو، مچ پا، لگن یا پا کمک می کند.

ادامه مطلب
نکات فیزیوتراپی در کرونا

هنگامی که به کلینیک آسیب‌های ورزشی مراجعه می‌کنید، یک جلسه فیزیوتراپی ورزشی نیز می‌تواند به بهبود قدرت و تحرک کمک کند، و همچنین شما را در مورد نحوه صحیح حرکت مجدد بدون درد یا ناراحتی راهنمایی می‌کند.

توانبخشی فیزیوتراپی به بدن اجازه می دهد تا خود را با تغییرات حرکتی سازگار کند و بهبود یابد.

هم چنین پیشگیری از آسیب های بعدی با تجزیه و تحلیل الگوهای حرکتی و وضعیت بدن برای اطمینان از حرکت صحیح بدن، بدون درد یا حوادث ناگوار کمک میکند.

بهبود تعادل، هماهنگی، قدرت و ثبات در اطراف ناحیه آسیب دیده به عنوان بخشی از یک برنامه توانبخشی جامع برای بهبودی کامل.

چگونه یک فیزیوتراپیست می تواند به آسیب های رایج مرتبط با ورزش کمک کند؟

چگونه یک فیزیوتراپیست می تواند به آسیب های رایج مرتبط با ورزش کمک کند؟

آسیب های زانو

هنگام شرکت در ورزش، حفظ وضعیت خوب مفصل زانو برای جلوگیری از آسیب دیدگی ضروری است. با این حال، یک حرکت نامناسب و ظریف به راحتی می تواند منجر به آسیب زانو شود. فیزیوتراپ ورزشی ما در فیزیوتراپی ورزشی استرالیا، درد زانو را تشخیص داده و یک برنامه درمانی توانبخشی فردی را با تمرینات تقویتی که عضلات خاصی را هدف قرار می‌دهند و در عین حال قدرت و انعطاف زانو را افزایش می‌دهند، تنظیم می‌کند.

شکستگی استرس

اگر سابقه استرس مکرر روی استخوان‌های خود دارید، مانند دویدن یا پریدن در ورزش، ممکن است وقت آن رسیده باشد که به یکی از فیزیوترهای ورزشی ما مراجعه کنید. آن‌ها می‌توانند به شناسایی و آموزش هرگونه عدم تعادلی که فرد را به سمت ایجاد این نوع شکستگی‌های استرسی سوق می‌دهد، با تقویت عضلات مورد نیاز در حین فعالیت‌های ورزشی خاص و همچنین تمرکز توجه در جایی که بیشتر مورد نیاز است – شناسایی نقاط ضعف قبل از هر اتفاق دیگری، از عوارض بعدی جلوگیری کند.

ادامه مطلب
فیزیوتراپی در منزل تهرانسر

فیزیوتراپی ورزشی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

کاهش درد و التهاب از طریق درمان سرد و گرم

ارزیابی دامنه حرکتی اندام آسیب دیده

ارزیابی قدرت عضلانی

محافظت از ناحیه درگیر (بی حرکت کردن، مهاربندی یا استفاده از عصا)

ایجاد یک برنامه توانبخشی با بیمار بر اساس یافته های فوق

آموزش به بیمار در مورد اینکه چه کاری، چه زمانی، چگونه و چرا در طول فرآیند انجام دهد. (این شامل آموزش در مورد الگوهای حرکتی درگیر در یک آسیب ورزشی خاص است)

فیزیوتراپی آسیب های ورزشی بسته به نوع و شدت آسیب ممکن است چند روز یا تا چند هفته طول بکشد.

کدام درمان در فیزیوتراپی در آسیب های ورزشی استفاده می شود؟

فیزیوتراپی در فرآیند توانبخشی آسیب های ورزشی به دو دلیل عمده استفاده می شود. اول، افزایش و بازیابی فعالیت و عملکرد عضلانی در سریع ترین زمان ممکن، و ثانیا اطمینان از کاهش احتمال آسیب دیدگی مجدد.

این را می توان با افزایش تدریجی قدرت عضلانی از طریق تمرینات تمرینی مقاومتی یا به سادگی از طریق حرکات عملکردی که حرکات ورزشی خاص ورزشکار را تقلید می کند، انجام داد. نکته کلیدی این است که حرکت و قدرت کامل عملکردی را به منظور کاهش درد، تورم و بهبود عملکرد ورزشی بازگردانید.

توانبخشی فیزیوتراپی ورزشی نیز حیاتی است زیرا ورزشکاران را تشویق می‌کند تا در طول فرآیند فعال بمانند که به بهبودی کمک می‌کند، برخلاف دوره‌های استراحت طولانی‌مدت. در کلینیک آسیب‌های ورزشی ما، می‌توانید انتظار داشته باشید که یک ورزشکار را با توجه به ورزش خاص و احساسات مربوط به آن، دوباره آموزش دهید. این می تواند شامل نحوه حرکت، پریدن، تکل زدن یا تیراندازی باشد. لازم است بدانید که در صورت ترجیح شما برای درمان آسیب های ورزشی، خدمات فیزیوتراپی در منزل نیز ارائه می شود.

ادامه مطلب
فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل در تهران

توانبخشی آسیب های ورزشیتوانبخشی آسیب های ورزشی

چگونه یک کلینیک آسیب های ورزشی می تواند به تسکین درد کمک کند؟

یک برنامه خوب شامل ورزش ناحیه آسیب دیده و کشش عضلات سفت، ماساژ نقاط دردناک و انجام تمریناتی است که آن را برای مقاومت در برابر استرس ناشی از ورزش، رقابت یا سایر موقعیت هایی که می تواند در آینده باعث آسیب شود، آماده می کند.

در طول فرآیند فیزیوتراپی آسیب های ورزشی، تکنیک های خاصی وجود دارد که می تواند توسط فیزیوتراپیست های ورزشی برای کمک به تبلیغ استفاده شود.

برخی از تکنیک‌های توانبخشی ورزشی شامل موارد زیر میباشد:

انتشار ماشه نرم یا عمیق میوفاشیال

برنامه های ورزشی شامل تقویت و کشش

سوزن خشک

ماساژ ورزشی

توجه به این نکته مهم است که اغلب هیچ تکنیکی وجود ندارد که بهتر از سایرین کار کند ممکن است ترکیبی از موارد فوق و ترجیحات فرد یا توصیه های فیزیوتراپیست های ورزشی باشد.

در حالی که همه این درمان ها را نمی توان در هر مورد استفاده کرد، ترکیبی از دو یا چند مورد از آنها معمولاً به تسریع و بهبود زمان بهبودی و عملکرد کلی بدن کمک می کند.

روش های فیزیوتراپی برای آسیب های ورزشی:

درمان فشرده سازی سرد: دستگاه های درمان فشرده سازی سرد اثر ضد درد یخ را با مزایای کاهش تورم فشرده سازی ترکیب می کنند. با تعداد زیادی روکش در دسترس، دستگاه های فشرده سازی سرد می توانند بیشتر نواحی بدن را درمان کنند.

تحریک الکتریکی: یک ابزار تحریک الکترونیکی می تواند به تقویت و بازتوانی عضلات آسیب دیده کمک کند و در عین حال گردش خون را افزایش داده و تورم را در نواحی آسیب دیده کاهش دهد.

ادامه مطلب
فیزیوتراپی دیسک کمر در منزل در تهران

نظرات نهایی در مورد فیزیوتراپی آسیب های ورزشی

نظرات نهایی در مورد فیزیوتراپی آسیب های ورزشی

درمان‌ها توانبخشی فیزیوتراپی می‌تواند آسیب را بازسازی کند، بنابراین بر عملکرد آینده تأثیر نمی‌گذارد و عود آسیب بیشتر را کاهش می‌دهد.

اصلاح وضعیت بدن با فیزیوتراپی

اصلاح وضعیت بدن با فیزیوتراپی نوعی مراقبت بهداشتی است که بر بهبود یا حفظ عملکرد عضلات، مفاصل و سایر بافت های نرم تمرکز دارد. هدف درمان فیزیوتراپی کاهش درد و بهبود حرکت است. فیزیوتراپیست بیمارانی را درمان می کند که از مشکلات اسکلتی- عضلانی مانند وضعیت نامناسب، کمردرد، گردن درد، شانه درد، آرتریت، ورزش رنج می برند.

چه زمانی برای زانو درد به فیزیو مراجعه کنیم؟

زانو درد یک مشکل رایج در ورزشکاران است و تشخیص اینکه چه زمانی باید به فیزیوتراپیست مراجعه کنید ممکن است دشوار باشد. صدمات زانو می تواند به دلیل عوامل متعددی از جمله استفاده بیش از حد، ضربه و انحطاط ایجاد شود. اگر از هر نوع آسیب یا ناراحتی زانو رنج می برید، مهم است که به سرعت به دنبال درمان باشید.

چه امتیازی می دهید؟