چند جلسه فیزیوتراپی برای دیسک کمر لازم است؟

شاید بخواهید بدانید چند جلسه فیزیوتراپی برای دیسک کمر لازم است؟ یا این که بپرسید، مدت زمان لازم برای برگزاری هر جلسه چقدر باید باشد؟ همان طور که می دانید این روش درمانی اگر بر اساس اصول خاصی انجام گیرد، می تواند بسیار موثر واقع شود. همچنین در اکثر موارد بیماری به طور کامل بهبود یافته و نیازی به انجام جراحی در ناحیه کمر نیست.

تعداد جلسات فیزیوتراپی برای دیسک کمر

برای آن که بدانید چند جلسه فیزیوتراپی برای دیسک کمر لازم است؟ باید بگوییم که پاسخ به این سوال تحت تاثیر عوامل مختلفی وجود دارد. معمولا پزشک فیزیوتراپ ابتدا باید بیمار را ویزیت کرده و از نوع و شدت بیماری آن مطلع شود. با این کار راحت تر می تواند تعداد جلسات درمان را تشخیص داده و روش درمانی مناسبی برای او در نظر بگیرد. معمولا هر یک از آسیب های وارد شده به کمر برای بهبود به تعداد جلسات مختلفی نیاز دارند که این کار توسط فیزیوتراپ برای فیزیوتراپی در منزل یا کلینیک  تشخیص داده می شود. در حالت کلی بیماران حداقل به ۸ تا ۱۰ جلسه درمانی نیاز دارند.

برخی مواقع پزشک تشخیص می دهد که برای جلوگیری از بازگشت نتیجه و عدم نیاز به انجام عمل های جراحی بیمار باید در یک دوره دیگر از این جلسات نیز شرکت کند. البته تعیین تعداد این جلسات به زمان آسیب نیز بستگی دارد. افرادی که مدت ها پیش عارضه و یا آسیبی در ناحیه کم خود تجربه کرده و حال پس از گذشت مدت زمان طولانی برای درمان اقدام کرده اند، باید بدانند که طول دوره درمان آن ها طولانی تر شده و تعداد جلسات بیش تری برای بهبود نیاز دارند.

ادامه مطلب
فیزیوتراپی دیسک کمر در منزل در تهران

فاصله جلسات فیزیوتراپی برای دیسک کمر

برای پاسخگویی دقیق تر به سوال چند جلسه فیزیوتراپی دیسک کمر در منزل یا کلینیک لازم است؟ باید بگوییم که علاوه بر تعداد جلسات، فاصله میان آن ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. پزشک فیزیوتراپ پس از آن ها با توجه به شرایط بیماری، تعداد این جلسات را مشخص کرد، باید فاصله زمانی میان هر دو جلسه را نیز تعیین کند. ممکن است دوره درمان یک ماه، دو ، سه ماه و… باشد که با توجه به تعداد جلسات مشخص شده، فاصله زمانی بین جلسات متغیر می باشد. معمولا در اغلب موارد این بیماران باید سه جلسه اول را به صورت متوالی باید برگزار کنند تا بدن به انجام این تمرینات عادت کند.

پس از آن این پزشک است که تشخیص می دهد بیمار در هفته چند جلسه باید برای بهبود خود به کلینیک مراجعه کند. امروزه متد و روش های جدید و بسیار مدرنی برای درمان این بیماری در نظر گرفته شده است که این امر باعث کوتاه تر شدن دوره درمان می شود. به طور مثال اگر فرد با گرفتگی عضلانی در این ناحیه از بدن روبرو شده باشد، فقط با شرکت در یک تا سه جلسه درمان شده و مشکل او به طور کامل برطرف می شود. از این رو تجهیزات به کار رفته و روش درمانی نیز در مدت زمان تعیین شده بسیار تاثیر گذار است.

فاصله جلسات فیزیوتراپی برای دیسک کمر
فاصله جلسات فیزیوتراپی برای دیسک کمر

مدت زمان لازم برای هر جلسه فیزیوتراپی دیسک کمر

پس از آن که به سوال چند جلسه فیزیوتراپی برای دیسک کمر لازم است؟ پاسخ دادیم، خوب است که در مورد این جلسات اطلاعات بیش تری به دست آورید. از این رو باید بدانید که مدت زمن لازم برای برگزاری هر جلسه با توجه به شدت بیماری و شرایط بیمار تعیین می شود. اگر پزشک تشخیص دهد که بیمار توانایی لازم برای شرکت در جلسات یک ساعته را دارد، برای او این گونه جلسات را در نظر می گیرد. با این کار تعداد جلسات کم تر شده و فرد در مدت زمان کم تری دوره درمانی خود را سپری می کند.

ادامه مطلب
فواید فیزیوتراپی در بارداری

برخی مواقع اما فرد نمی تواند یک ساعت در این جلسه ها شرکت کند و پزشک مجبور است طول جلسات را ۳۰ دقیقه در نظر بگیرید. قطعا در این شرایط فرد باید در تعداد جلسات بیش تری شرکت کند تا بتواند دوره درمانی خود را کامل کند. بنابراین تعیین جلساتی که برای درمان دیسک کمر در نظر گرفته می شود، تحت تاثیر عوامل مختلفی تعیین می شود. از این رو نمی توان پاسخ قطعی و مشخصی برای این سوال در نظر گرفت و همه چیز به شرایط بیمار و نظر پزشک فیزیوتراپ بستگی دارد.

مدت زمان لازم برای هر جلسه فیزیوتراپی دیسک کمر
مدت زمان لازم برای هر جلسه فیزیوتراپی دیسک کمر

کلام آخر چند جلسه فیزیوتراپی برای دیسک کمر لازم است؟

بسیاری از افراد می پرسند چند جلسه فیزیوتراپی برای دیسک کمر لازم است؟ در پاسخ به این افراد باید بگوییم که تعداد این جلسات با توجه به میزان پیشرفت بیماری تعیین می شود. البته میزان توانایی فرد بیمار، سن و سال او و نظر پزشک نیز فاکتور های مهم دیگری هستند که در تعیین تعداد این جلسات موثر می باشند.

علاوه بر همه این ها، مدت زمانی که فرد می تواند برای شرکت در هر جلسه اختصاص دهد نیز نکته مهمی است که در تعداد جلسات و طول دوره درمان موثر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر خدمات فیزیوتراپی نظیر فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل، دیسک کمر، فیزیوتراپی تعویض مفصل زانو در منزل می توانید با کلینیک فیزیوتراپی کیوان تماس بگیرید. مجموعه ما سالیان زیادیست که در حوزه فیزیوتراپی و ارتوپدی در تهرانسر مشغول به فعالیت است.

سوالات متداول برای چند جلسه فیزیوتراپی برای دیسک کمر لازم است؟

  1. آیا امان برگزاری جلسات فیزیوتراپی در منزل نیز وجود دارد؟
ادامه مطلب
مکانو تراپی

بله، امروزه مراکز زیادی هستند که برای راحتی بیش تر بیماران، این جلسات را در منزل مشتری برگزار می کنند.

  1. اگر بخواهیم جلسات در منزل خودمان انجام گیرد، آیا میزان اثر بخشی آن مانند جلسات برگزار شده در کلینیک است؟

بله، برای این کار نیرو های بسیار حرفه ای و مجربی به منزل شما اعزام شده و همه تجهیزات و وسایل مورد نیاز را به همراه می آورند.

  1. هزینه برگزاری جلسات فیزیوتراپی برای دیسک کمر چقدر است؟

این موضوع تحت تاثیر فاکتور های مختلفی از جمله، کلینیک انتخابی شما، میزان تخصص پزشک، روش های درمانی انتخاب شده، تعداد جلسات و تجهیزات مورد نیاز تعیین می شود.

فرم مشاوره

"(ضروری)" indicates required fields

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
چه امتیازی می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

هفده + 19 =