دستگاه پسچر آنالیز در فیزیوتراپی

می خواهید با کاربرد دستگاه پسچر آنالیز در فیزیوتراپی آشنا شوید؟ نحوه کارکرد این دستگاه را بیش تر بشناسید و با مزیت های استفاده از آن آشنا شوید؟ این دستگاه به جهت تشخیص ناهنجاری های قامتی و عدم تقارن استوان بندی در افراد مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه فیزیوتراپ ها با کمک این دستگاه بسیاری از این ناهنجاری ها را در بدن انسان ها تشخیص داده و در جهت رفع آن ها تلاش می کنند.

بررسی کاربرد دستگاه پسچر آنالیز در فیزیوتراپی

برای آشنایی با کاربرد دستگاه پسر آنالیز در فیزیوتراپی بهنر اسن که ابتدا با نحوه عملکرد آن آشنا شویم. این دستگاه با کمک تکنولوژی فتوگرامتری، مشخصات قامتی فرد را مورد ارزیابی قرار داده و همه ناهنجاری های موجود در ستون فقرات و اسکلت بدن افراد را تشخیص می دهد. هر گونه انحراف در محور بدن انسان ها و همچنین عدم تقدرت اسکلتی با استفاده از این دستگاه قابل تشخیص می باشد. در حالت کلی این دستگاه دارای یک دوربین دیجیتال و یک صفحه کالیبره شطرنجی است که با کمک یک نرم افزار خاص کار می کنند. این دستگاه به قابلیت کالیبراسیون اتومات قبل از اجرای هر تست مجهز شده است.

از این رو داده های به دست آمده از دستگاه بسیار دقیق بوده و هیچ گونه خطایی در آن ها مشاهده نمی شود. این دستگاه را مطابق با آخرین استاندارد های جهانی تولید می کنند، در نتیجه بسیار پیشرفته و امروزی است. یکی از مهم ترین امکانات آن، گرفتن فیلم و ویدیو از حرکت فرد و بررسی زاویه حرکتی توسط دستگاه می باشد. با کمک این دستگاه هر فرد می تواند یک پرونده برای بیماری خود داشته باشد، در نتیجه هر عکس که گرفته می شود با تاریخ در پرونده فرد بیمار ذخیره شده و امکان مقایسه روند درمانی وجود دارد.

ادامه مطلب
مزایا دستگاه  فیزیوتراپی در منزل

چه بیماری هایی با دستگاه پسچر آنالیز قابل تشخیص است؟

برای آن که با کاربرد دستگاه پسچر آنالیز در فیزیوتراپی در منزل یا کلینیک  بیش تر آشنا شویم خوب است بدانیم که این دستگاه برای تشخیص چه بیماری هایی مورد استفاده قرار می گیرد؟ همان طور که می دانید اگر فرد در سیستم اسکلت بندی بدن خود با ناهنجاری و عدم تقارن مواجه باشد در حقیقت به یک بیماری دچار شده است.

از این رو هر گونه نامتقارن در این سیستم توسط این دستگاه تشخیص داده شده و مورد ارزیابی قرار می گیرد. مهم ترین کاربرد هایی که برای این دستگاه در نظر گرفته می شود عبارتند از:

  • سنجش میزانقوز
  • سنجش افتادگی لگن
  • سنجش افتادگی شانه
  • تشخیص پا پرانتزی و زانو ضربدری
  • تشخیص زانوعقب رفته وخم به جلو
  • سنجش زاویه سر و گردن
  • سنجش میزان افتادگی لگن
  • سنجش میزان افتادگی شانه
  • سنجش میزان انحنا به جلو

امروزه بسیاری از پزشکان و متخصصین برای تشخیص ناهنجاری ها از این دستگاه استفاده می کنند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • فیزیوتراپیست ها
  • جراحانارتوپد
  • مربیانورزشی
  • متخصصین ارتوپد فنی
  • متخصصین پزشکی ورزشی
  • غربالگری سلامت کودک و نوجوان
چه بیماری هایی با دستگاه پسچر آنالیز قابل تشخیص است؟
چه بیماری هایی با دستگاه پسچر آنالیز قابل تشخیص است؟

کاربری دستگاه پسچر آنالیز در فیزیوتراپی

برای آشنایی با کاربرد دستگاه پسچر آنالیز در فیزیوتراپی باید بدانید که این وسیله بسیار پیشرفته به خوبی ساختمان اسکلتی بدن را مورد ارزیابی قرار داده و هر گونه ناهنجاری را تشخیص می دهد. در اکثر موارد برای تشخیص این گونه بیماری ها دیگر نیازی به دستگاه های خاصی مانند ام آر آی نبوده و فقط با استفاده از همین دستگاه می توان بیماری را تشخیص داد.

ادامه مطلب
کاربرد ژل فیزیوتراپی چیست؟

در علم ارتوپدی از دستگاه های زیادی برای درمان بیماری استفاده می شود، از این رو ابتدا با کمک این دستگاه بیماری تشخیص داده شده و سپس در جهت درمان آن از دستگاه های مورد نیاز استفاده می شود. سرعت عمل و دقت بالای دستگاه سبب شده است تا امروزه در علم فیزیوتراپی بسیار مورد استقبال قرار گرفته و کاربردی باشد. گاهی اوقات افراد با سیستم بدنی خود آشنایی نداشته و ورزش مناسبی برای خود انتخاب نمی کنند.

در این شرایط اگر قبل از انتخاب ورزش به یک فیزیوتراپ مراجعه کرده و با کمک این دستگاه وضعیت بدنی خود را مورد سنجش قرار دهند، قطعا می توانند انتخاب های هوشمندانه تری داشته باشند. علاوه بر همه این ها می توان گفت که این دستگاه در تشخیص ناهنجاری در کودکان و نوجوانان نیز بسیار موثر می باشد.

 

آموزش و پرورش طرح های سنجشی برای بررسی وضعیت بدنی دانش آموزان در نظر می گیرد که با استفاده از این دستگاه می توان دقت و سرعت عمل آیت طرح ها را بالا برد. با کمک این وسیله دانش آموزان به خوبی مورد ارزیابی قرار گرفته و هر گونه ناهنجاری اسکلتی در بدن آن ها تشخیص داده شده و تحت درمان قرار می گیرند.

کاربری دستگاه پسچر آنالیز در فیزیوتراپی
کاربری دستگاه پسچر آنالیز در فیزیوتراپی

کلام آخر دستگاه پسچر آنالیز در فیزیوتراپی

کاربرد دستگاه پسچر آنالیز در فیزیوتراپی بسیار زیاد بوده و شامل یک یا چند مورد خاص نمی شود. امروزه در زمینه های مختلفی از این دستگاه استفاده می شود و از این طریق انواع ناهنجاری های اسکلتی در بدن افراد تشخیص داده می شود. دقت تشخیص در این دستگاه بسیار زیاد است و از این رو امروزه اکثر فیزیوتراپ ها برای تشخیص بیماری ها در افراد از آن استفاده می کنند.

ادامه مطلب
چند جلسه فیزیوتراپی برای دیسک کمر لازم است؟

سوالات متداول برای کاربرد دستگاه پسچر آنالیزر

  1. مشخصات ظاهری دستگاه پسچر آنالیزر کدام است؟

این دستگاه در ابعاد ۴۰*۱۴۰ سانتی متر تولید شده و دارای یک مانیتور رنگی لمسی است.

  1. برای خرید این دستگاه چه نکاتی را باید مد نظر داشته باشیم؟

باید به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنید و قبل از خرید به اصل و با کیفیت محصول توجه داشته باشید.

  1. آیا این دستگاه نواقص موجود در دست و بازو ها را نیز نشان می دهد؟

بله، این دستگاه قسمت های مختلف بدن را مورد بررسی قرار داده و آنالیز می کند.

چه امتیازی می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

4 × چهار =