فیزیوتراپی آرنج در منزل در تهران

خدمات فیزیوتراپی آرنج در منزل

فیزیوتراپی آرنج در منزل چگونه انجام می­گیرد؟ استفاده از آرنج به شما امکان می‌دهد وظایف مختلفی از جمله پرتاب اشیاء، بلند کردن وسایل، تاب دادن به دستان، و کارهای مهم دیگر را انجام دهید. این مفصل، یک ساختار پیچیده می‌باشد که ممکن است با مشکلات متعددی مواجه شود.

آرنج، جایی است که سه استخوان مختلف، به‌نام‌های استخوان فوقانی بازو، زند زیرین، و زند زبرین به یکدیگر متصل می‌شوند. در انتهای هر کدام از این استخوان‌ها، غضروف قرار دارد که نقش آن در حرکت و جذب ضربات است. رباط‌ها و تاندون‌ها، بافت‌های سختی هستند که این استخوان‌ها را در محل خود نگه می‌دارند و اتصالات بین آن‌ها و ماهیچه‌ها را فراهم می‌کنند. این اتصالات امکان حرکت‌های متنوع بازو را فراهم می‌سازند. اگر مشکلی در هر یک از این اجزا رخ دهد، ممکن است باعث درد در آرنج شود. در چنین شرایطی، فیزیوتراپی آرنج به عنوان یک راهکار مؤثر مطرح می‌شود.

در چه مواقعی به فیزیوتراپی آرنج در منزل نیاز داریم؟

شناخت انواع دردهای آرنج و تشخیص علائم شایع آنها امری بسیار حائز اهمیت است. انواع مختلفی از درد آرنج وجود دارند که نوع آسیب‌دیدگی آرنج شما به آن وابسته است. اجرای خدمات فیزیوتراپی در منزل برای آرنج می‌تواند به شما در تسکین انواع درد آرنج کمک کند.

  • آسیب‌های یک‌باره

برخی اتفاقات آرنج ناگهانی رخ می‌دهند، همچون زمانی که در حین فعالیت ورزشی شدید، به زمین می‌افتید یا آرنج شما تحت ضربه قرار می‌گیرد.

  • دررفتگی آرنج

زمانی که یکی از استخوان‌های تشکیل‌دهنده آرنج از محل خود منحرف می‌شود، به اصطلاح در رفتگی اتفاق افتاده‌ است. یکی از دلایل متداول این واقعه این است که هنگامی که به زمین می‌افتید، از دستان خود به عنوان وسیله‌ای برای پیشگیری از این حادثه استفاده می‌کنید. این مسئله ممکن است حتی برای کودکان هم رخ دهد، به ویژه زمانی که آن‌ها از بازوهای خود برای ایجاد تعادل استفاده می‌کنند، مثلاً هنگام تاب‌خوردن.

  • شکستگی آرنج

این مشکل زمانی پیش می‌آید که یکی از استخوان‌های تشکیل‌دهنده آرنج شکسته شود. معمولاً این نوع شکستگی از نتیجه ضربه‌ای ناگهانی ایجاد می‌شود. اگر پس از وقوع شکستگی توانایی تکان دادن دست را داشته باشید، این به معنای عدم شکستگی آرنج نیست. همچنین، اگر هیچ دردی احساس نکنید ولی آرنج شما به نظر درست نمی‌آید، احتمالاً شکستگی رخ داده است.

  • در چه مواقعی به فیزیوتراپی آرنج در منزل نیاز داریم؟
    در چه مواقعی به فیزیوتراپی آرنج در منزل نیاز داریم؟

    کشیدگی و پیچ‌خوردگی

وقتی که عضلات کشیده یا پاره شوند، به این حالت کشیدگی گفته می‌شود، و اگر این وضعیت برای رباط اتفاق بیافتد، آن را پیچ‌خوردگی می‌نامیم.

ادامه مطلب
مرکز تخصصی فیزیوتراپی تهران (مرکز فیزیوتراپی تخصصی کیوان)

با تکرار برخی اعمال و ساییدگی آرنج، آسیب‌های دیگر نیز به تدریج بروز می‌کند. این آسیب‌ها ممکن است ناشی از فعالیت‌های ورزشی یا برخی شرایط کاری باشند که به آرنج شما آسیب وارد می‌کنند. این نوع آسیب‌ها را معمولاً “آسیب سبک زندگی” نام می‌دهند، زیرا در نتیجه حرکات تکراری که فرد در حین فعالیت‌ها و حرکات خاص انجام می‌دهد، ایجاد می‌شوند.

بیشتر بخوانید: شرایط فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل

  • فیزیوتراپی آرنج در منزل برای بورسیت

غالباً، بورسیت به دلیل تکرار حرکت یک‌باره و مکرر ایجاد می‌شود، و همچنین ممکن است ناشی از وقوع حادثه یا عفونت باشد. بورسا کیسه‌های کوچکی هستند که مایعات را در خود نگه می‌دارند و در مفاصل واقع شده‌اند تا به عنوان یک نوع بالشتک برای استخوان‌ها، تاندون‌ها و عضلات عمل کنند. این ساختارها همچنین به لیز خوردن پوست روی استخوان کمک می‌کنند، اما ممکن است متورم شده و منجر به درد شوند.

  • آرنج تنیس‌بازان و آرنج گلف بازان

هر دو نوع این آسیب‌ها با نام‌های تاندینوپاتی یا تاندینوز شناخته می‌شوند، که به این معنی است که در نتیجه استفاده بیش از حد، تاندون‌های اطراف آرنج شما آسیب می‌بینند. این نوع آسیب‌دیدگی تنها به بازیکنان تنیس یا گلف محدود نمی‌شود؛ بلکه حرکات ورزشی با استفاده از بازو می‌توانند منجر به این نوع درد شوند. تفاوت اساسی بین این دو در این است که آرنج تنیس‌بازان، قسمت خارجی آرنج را تحت تأثیر قرار می‌دهد، در حالی که آرنج گلف باز، قسمت داخلی آرنج را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

  • فیزیوتراپی آرنج در منزل برای اعصاب تحت فشار

احتمالاً با مفهوم سندرم تونل کارپال آشنا هستید؛ وقتی که یک عصب در مچ دست شما فشرده می‌شود و باعث ایجاد برخی مشکلات در مچ دست و بازو می‌شود. مشکلات مشابهی نیز ممکن است در آرنج حاصل شود. در برخی موارد، پزشک ممکن است فیزیوتراپی آرنج در منزل را در این شرایط به شما توصیه کند.

  • شکستگی‌های استرسی

در این نوع آسیب، یکی از استخوان‌های بازوی شما به دلیل استفاده بیش از حد ترک‌خورده است. این مشکل معمولاً در ناحیه پایین پا و پا بیشتر ظاهر می‌شود، اما افرادی که به طور فزاینده پرتاب انجام می‌دهند ممکن است مشکلات مشابهی را در آرنج خود تجربه کنند. درد این مسئله به ویژه در زمان انجام پرتاب، بدتر می‌شود.

ادامه مطلب
آموزه های مهم فیزیوتراپی شکستگی کشکک زانو

بیشتر بخوانید: خدمات فیزیوتراپی دیسک کمر در منزل 

نحوه تشخیص علت درد آرنج چگونه است؟

تشخیص علت درد آرنج به عوامل متعددی بستگی دارد. پزشک با توجه به شرح دقیقی از درد و علائم دیگری که ممکن است شما اعلام کنید، تلاش می‌کند تا تصویر کاملی از وضعیت شما به دست آورد. با در نظر گرفتن سابقه پزشکی شما، سطح مشکلات و ماهیت درد، ممکن است پزشک از شما بخواهد تا آزمایش‌های تکمیلی انجام دهید. این آزمایش‌ها ممکن است شامل انجام اشعه ایکس، تصویربرداری با استفاده از MRI، آنژیوگرام و سایر تست‌های آزمایشگاهی باشد. برای کلیه خدمات فیزیوتراپی در منزل می توانید از به کلینیک دکتر کیوان اعتماد کنید. مجموعه یکی از برترین کلینیک های فیزیوتراپی و ارتوپدی در تهرانسر است که تمامی خدمات را به صورت تخصصی ارائه می دهد.

نحوه تشخیص علت درد آرنج چگونه است؟
نحوه تشخیص علت درد آرنج چگونه است؟

سخن پایانی فیزیوتراپی آرنج در منزل

اگر دچار درد آرنج هستید، فیزیوتراپی آرنج در منزل می‌تواند یک گزینه درمانی مناسب برای شما باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فیزیوتراپی در منزل برای درد آرنج، با یک پزشک یا فیزیوتراپیست مشورت کنید.

سوالات متداول فیزیوتراپی آرنج در منزل 

در چه زمانی برای فیزوتراپی ارنج در منزل اقدام کنیم؟

بروز عارضه در ناحیه آرنج و تاندون‌های مربوطه عمدتاً در افرادی مشاهده می‌شود که فعالیت‌های روزانه یا ورزشی آن‌ها نیاز به چرخاندن یک شیء با دست‌هایشان دارد، به ویژه در ورزشکاران اسکواش و تنیس. این گروه از افراد که به طور فراوان در معرض خطر این نوع آسیب‌دیدگی قرار دارند، باید به سلامت آرنج و دست‌های خود توجه و مراقبت ویژه نمایند. هرچند در برخی مواقع، استفاده از استراحت، یخ‌زدایی و مسکن ممکن است تا حدودی این آسیب‌ها را بهبود بخشد، اما این مسائل حتماً باید تحت نظر تیم درمانی مجرب قرار گیرد.

ادامه مطلب
چگونگی فیزیوتراپی تاندون شانه

چگونه می توانیم از خدمات فیزیوتراپی برای آرنج در منزل بهره مند شویم؟

بله، شما می‌توانید خدمات فیزیوتراپی را در هر نقطه‌ای از ایران و در تمام ساعات شبانه‌روز به وسیله تیم مجرب و ماهر مرکز توانبخشی دریافت کنید.

هزینه دریافت خدمات فیزیوتراپی آرنج چقدر است؟

هزینه خدمات فیزیوتراپی به روند درمانی و میزان آسیب دیدگی هر فرد بستگی دارد و این هزینه برای هر شخص ممکن است متفاوت باشد. برای تعیین دقیق هزینه‌ها، ابتدا لازم است که فرد توسط تیم درمانی مورد بررسی و معاینه قرار گیرد. برای افرادی که دارای بیمه‌های تکمیلی هستند، صورتحساب ارائه و به شماره بیمه ارسال خواهد شد.

چه امتیازی می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

18 − 2 =