فیزیوتراپی بارداری

خداحافظی کنید با درد کمر و درد لگنی و لذت ببرید از یک سفر بی‌درد به مادری! اگر شما باردار هستید یا به تازگی زایمان داشته‌اید، فیزیوتراپی بارداری می‌تواند در کاهش درد در بدن شما و بهبود قوت در مناطق درست، کارهای شگرفی انجام دهد.

بدون شک بارداری منجر به تغییرات بسیاری در بدن می‌شود و ممکن است برای شما زمانی برای سازگار شدن با این تغییرات نیاز باشد. با تغییراتی که در شکل فیزیکی بدن، قرارگیری اعضا و تولید هورمون‌ها رخ می‌دهد، تجربه‌ی دردها و رنج‌هایی که با بارداری یا زندگی پس از زایمان به وجود می‌آیند، کاملاً طبیعی است.

اگر شما در حین بارداری یا پس از آن به هر کدام از علائم زیر دچار هستید، برنامه‌ی فیزیوتراپی ویژه ممکن است بتواند به شما کمک کند تا به مسیر درست بازگردید:

  • درد کمر و گردن
  • درد سینه
  • درد در منطقه هیپ و ران
  • درد و ضعف کف لگن و مشکلات دیگر
  • درد شکمی، ضعف، جدایی یا مشکلات دیگر
  • اختلال در کنترل ادرار و مدفوع
  • درد مفاصل لگنی (PGP)
  • اختلال در عملکرد مفصل سیمفیزیس پوبیس (SPD)
  • جدایی سیمفیزیس پوبیس (DSP)
  • پروپلاس
  • مستیتیس یا لوله های مسدود شده
  • صدمات ناشی از زایمان: برش عجانی، پاره شدن پرینئال
  • اسیاتیکا
  • درد مفصل ساکرویلیاک (SI)
  • سندرم تونل کارپی

فیزیوتراپی پیش از بارداری

بهترین درمان قبل از زایمان برای کاهش درد و عدم راحتی در هر سه ماهه بارداری است.

فیزیوتراپی بارداری یک روش عالی برای درمان همه دردها، ناراحتی ها و مسائل مربوط به بارداری است. این یک گزینه درمانی ایمن است که به نیازهای خاص شما و با توجه به هر ماه بارداری شما، تنظیم می‌شود.

ادامه مطلب
فیزیوتراپی تعویض مفصل لگن

در جلسات فیزیوتراپی بارداری ما، به شما تکنیک‌های تپینگ ویژه ای را به منظور حمایت از نخستین شاخص های شما و همچنین تمرینات ایمن برای هر مرحله بارداری نشان می‌دهیم. در ترکیب با کلاس‌های پیلاتس بارداری ما، تمریناتی را یاد می‌گیرید که در تقویت کف لگنی و هسته در دوران بارداری و کارکرد بدن بهینه در آمادگی برای زایمان کمک خواهد کرد.

ما همچنین فروشندگان پوشاک پشتیبانی از بارداری SRC هستیم. با تمام نوساناتی که در بدن شما در این مرحله رخ می‌دهد، نیاز به یک پزشک ماهر برای اندازه‌گیری صحیح و ارائه بهترین گزینه‌های لباس برای حمایت از بدن شما دارید. تمام فیزیوتراپ‌های ما برای اندازه‌گیری این لباس ها آموزش دیده‌اند و می‌توانند مطمئن شوند که شما بهترین و راحت‌ترین اندازه را دارید.

فیزیوتراپی پس از زایمان

قوی کردن بدن تا بتوانید لحظات خوش با نوزاد جدید خود را تجربه کنید.

بعد از زایمان، تمرکز بر فعال سازی و تدریجی قوی کردن نگهداری از نوزاد، هسته و عضلات کف لگن شما است. ما سعی می کنیم به شما کمک کنیم تا بدون افزودن هیچ استرس اضافی به بدن خود، بهبودی بدنی بهتری پس از زایمان داشته باشید.

ما می‌توانیم حالت بدن شما را هر چه سریعتر پس از زایمان بررسی کنیم. اگر به دلیل زایمان هر گونه جدایی شکمی وجود دارد، بهتر است درمان آن را هر چه زودتر شروع کنید.

ما همچنین می‌توانیم فوراً به هر گونه حالت تغذیه‌ای که ممکن است در طولانی مدت درد در بدن شما ایجاد کند، رسیدگی کنیم. اصلاح حالت و تقویت عضلات بدن بسیار مهم خواهد بود، به ویژه وقتی که فرزند شما رشد کرده و با گذر زمان سنگین‌تر می‌شود. ما کلاس‌های پیلاتس و ورزش پس از زایمان را ارائه می‌دهیم تا به شما در توسعه قدرت بالای بدن کمک کنیم تا با وزن افزایش یافته فرزند خود همراهی کنید و حالت بدن خود را در کنترل نگه دارید.

ادامه مطلب
درمان شانه یخ زده در فیزیوتراپی

حاملگی به طبع یک رویداد زندگی برای هر زن است. در طول بارداری شما، تغییرات زیادی در بدن شما رخ می‌دهد و پس از زایمان نیز یک دورهٔ تطبیق و تغییر به عنوان بدن شما به سمت جدید خود در حال رخ دادن است. اطمینان حاصل کردن از اینکه پس از زایمان به بازیابی پس از زایمان خود توجه کنید به این معنی است که بدن شما به سرعت در حال استحکام یافتن به وضعیت عادی جدید خود است و با کمترین خطر برای مشکلات پیچیده روبرو نخواهید شد.

چه چیزهایی برای بهبودی پس از زایمان من تاثیر دارند؟

بهبودی پس از زایمان بستگی به چندین عامل دارد. این شامل سلامتی قبلی شما، سطح فعالیت شما قبل و در طول بارداری، ژنتیک و حتی زایمان خود است. بهبودی در این زمینه همچنین به اهداف شما برای دستیابی به چیزهایی که می خواهید و اولویت های فعلی شما وابسته است.

به دلیل تغییراتی که در طول بارداری و زایمان رخ می دهد، برخی از زنان با مشکلاتی مانند عفونت های ادراری، مشکلات پرولاپس ارگان های لگنی و درد لگنی مواجه می شوند. به همین دلیل مشاوره با فیزیوتراپیست سلامت زنان برای بهبودی پس از زایمان بسیار مهم است.

تمرکز بازسازی پس از زایمان من باید بر چه چیزهایی باشد؟

در این دوره پس از زایمان، بررسی وضعیت عملکرد شکمی و اگر نشانه هایی از جدایی شکمی وجود داشت، موقعیت اعضای لگن و عملکرد کف لگنی، مورد بررسی قرار می‌گیرد. این امر توسط فیزیوتراپیست ویژه بهداشت زنان، پس از 6 هفته از زایمان، با استثنای جدایی شکمی که در صورت نیاز می‌توان آن را زودتر بررسی کرد، انجام می‌شود.

ادامه مطلب
نکات فیزیوتراپی در کرونا

علاوه بر این، فیزیوتراپیست‌های ما می‌توانند در سایر زمینه‌ها مانند درد پشت بالا و پایین، درد قوز، و دیگر دردهای شایع پس از زایمان و به دیگر مشکلات رایج پس از زایمان مانند التهاب پستان، سندرم تونل کارپی و دوارن چربی کمک کنند.

برای کم کردن احتمال بروز بازسازی بلندمدت پس از زایمان، در Graceville Physio ما همچنین توصیه می کنیم کلاس های قبل از زایمان را برای آماده سازی بدنتان برای زایمان شروع کنید. کلاس های قبل از زایمان ما برای حفظ فعالیت بدن شما و کمک به هرگونه دردی که ممکن است تجربه کنید طراحی شده اند. این کلاس ها همچنین اطمینان حاصل می کنند که احتمال کمتری برای نیاز به بازسازی وجود داشته باشد، زیرا قبلاً روی بدن خود کار کرده اید.
چه امتیازی می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

نوزده + شش =