عمل قلب

فیزیوتراپی برای کودکان پس از عمل قلب

توجه: این برگه اطلاعاتی صرفاً برای اهداف آموزشی است. لطفاً با پزشک یا سایر متخصصان بهداشتی خود مشورت کنید تا مطمئن شوید این اطلاعات برای کودک شما مناسب است. کودکانی که عمل قلب داشته‌اند، اغلب به فیزیوتراپی سینه نیاز دارند تا به کاهش و جلوگیری از عوارض ریه‌ای کمک کند.

آنستزی و خود عمل جراحی ممکن است باعث تولید مایعات بیشتر در ریه شود. پس از عمل، کودک شما ممکن است دردی تجربه کند و همچنین کمتر فعالیت داشته باشد. این دو عامل ممکن است باعث شود که کودک شما دشوارتر بتواند نفس عمیق بکشد و به طور موثری سرفه کند و دوباره به طور معمولی حرکت کند.

فیزیوتراپی همچنین به کودک شما در حرکت ایمن پس از عمل کمک خواهد کرد.

بعد از جراحی

یک فیزیوتراپیست بررسی فرزند شما را انجام خواهد داد. اگر فرزند شما هنوز روی دستگاه تنفس (ونتیلاتور) باشد یا خود به تنفس بپردازد، فیزیوتراپیست بررسی خواهد کرد که ریه ها از افرازها پاک هستند یا خیر. فیزیوتراپیست تکنیک های مناسب سن را برای کمک به پاکسازی افرازها از ریه ها و افزایش هوای ورودی به ریه ها ارائه می دهد. این تکنیک ها ممکن است شامل قرارگیری در جای مناسب، ضربه زدن به قفسه سینه، تمرین های تنفس عمیق و سرفه باشد.

بسیار مهم است که کودکان پس از عملشان به زودی شروع به حرکت کنند و فیزیوتراپیست کودک شما را در بیرون از تخت و اگر کافی سن دارد، در روزهای اول پس از عمل به راه رفتن کمک خواهد کرد.

ادامه مطلب
اهمیت فیزیوتراپی سالمندان

فیزیوتراپیست تا زمانی که فیزیوتراپی دیگر لازم نباشد، کودک شما را مشاهده خواهد کرد. این معمولاً سه تا پنج روز است اما بستگی به وضعیت ریه‌های کودک شما قبل از عمل، نوع عملیاتی که کودک شما انجام داده است و پیشرفت کودک شما بعد از عمل دارد.

معمولاً برای بهبود بهبود کودک شما، مفید است اگر بتوانید در حین غیبت فیزیوتراپیست، او را تشویق به انجام برخی از تکنیک‌های فیزیوتراپی، از جمله بیرون آمدن از تخت و راه رفتن دهید. فیزیوتراپیست شما را راهنمایی خواهد کرد که چه کاری انجام دهید.

اگر هنگامی که زمان بازگشت به خانه رسید، هنوز نیاز به فیزیوتراپی وجود داشته باشد، فیزیوتراپیست، پیش از خروج شما از بیمارستان، به شما یاد خواهد داد که چگونه این تکنیک‌ها را انجام دهید.

یک روز معمولی برای فیزیوتراپیست بیمارستان کودکان سیک‌کیدز برای رایان آیرلند، کار با نوزادان هفت ماهه مانند سامانتا بورگوین است. او از زمان تولد، مبتلا به بیماری‌های قلبی پیچیده بوده و منتظر پیوند قلب است.

پدر و مادر سامانتا، کاساندرا شاواندا و دوین بورگوین، از زمان تولدش با او در بیمارستان کودکان سیک‌کیدز زندگی می‌کنند و رایان آیرلند برای پنج ماه در کنار آن‌ها بوده است.

برگوین در جلسه فیزیوتراپی دخترش با آیرلند گفت: «توسعه‌ای که رایان در حال انجام آن است، خیلی مهم است». این به نظر ممکن است مانند بازی باشد، اما آیرلند از اسباب بازی سامانتا برای رسیدن به مراحل کلیدی سنی استفاده می‌کند، مانند گرفتن اسباب بازی و دنبال کردن حرکت آن. وی همچنین بر روی چرخش بدن، نشستن و تمرینات کیفیتی در زمان خوابیدن تمرکز می‌کند. در این حالت، سامانتا بر روی شکم خود قرار داده می‌شود تا عضلات قوی سر، گردن و شانه توسعه یابند. «این باعث می‌شود سامانتا فعال‌تر شود، که باعث تقویت بیشتری در او ایجاد می‌شود و او بیشتر به سلامتی می‌رسد. بدون آن، نمی‌دانم چه می‌شد»، برگوین گفت.

ادامه مطلب
فیزیوتراپی سکته مغزی

آیرلند یکی از بسیاری از بیمارانی است که در طی پنج سال کار خود در بیمارستان سیک کیدز با آنها کار کرده است. طبق گفته سیک کیدز، 43 فیزیوتراپیست در این بیمارستان کار می‌کنند. نقش کنونی آیرلند در واحد مراقبت های قلبی و کاردیولوژیک بیمارستان است که در آن بیماران شامل نوزادان تا 18 سالگی هستند.

به یاد داشت داشته باشید:

  • حرکت دادن کودک و انجام فیزیوتراپی سینه، بخش مهمی از بازیابی پس از عمل است.
  • شما می‌توانید با تشویق کودک به انجام تمرینات و فعالیت‌های تنفسی به بازیابی او کمک کنید.
  • در صورت بروز هرگونه سوال، از فیزیوتراپیست مراقبت از کودکتان سوال کنید.

 

منبع: https://www.schn.health.nsw.gov.au

چه امتیازی می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

پنج × 1 =