فیزیوتراپی ورزشی در منزل و کلینیک

ویژگی های فیزیوتراپی ورزشی در منزل و کلینیک

هدف از فیزیوتراپی ورزشی در منزل و کلینیک در واقع بازیابی توانایی های ورزشی، کاهش دوران نقاهت و همچنین کاهش عوارض ناشی از آسیب دیدگی است.فیزیوتراپیست ورزشی کسی است که در این زمینه تخصص لازم را دارد و موجب بهبودی آسیب های ورزشکاران می شود و  در مورد پیشگیری از آسیب های احتمالی در آینده، آموزش های لازم را به ورزشکاران ارائه می دهد.به عبارت دیگر می توان این طور بیان کرد که آسیب های ورزشی شاخه ای از فیزوتراپی است که مسائل جسمی و آسیب های مربوط به ورزشکاران را به خوبی کنترل می کند.

آسیب های ورزشی اگر چه در ورزشکاران رخ می دهد اما به جرات می توان بیان کرد که ریسک بروز آن نیز در افراد غیر ورزشکار نیز وجود دارد.در انجام ورزش ها و تمرینات ورزشی این آسیب های ورزشی رخ می دهد.عواملی همچون عدم تهویه ، تکنیک نامناسب و تمرین بیش از حد از جمله این عوامل است که موجب آسیب های ورزشی می شود. فیزیوتراپی شامل روش ها و تکنیک های متعددی بوده که می تواند به بهبود شدید ترین تا جزئی ترین آسیب های ورزشی کمک کند.

 

فیزیو تراپی ورزشی در کلینیک

فیزیوتراپی ورزشی در کلینیک با توجه به انواع دستگاه  و تجهیزات پیشرفته جدید پزشکی قابلیت بالایی در ارائه خدمات توانبخشی به ورزشکاران را دارد. در کلینیک، دستگاه های جدید و به روزی همچون دستگاه امواج درمانی، دستگاه مگنت تراپی، دستگاه تکارتراپی، لیزر پر توان و همچنین دیگر تجهیزات پزشکی وجود دارد.

ادامه مطلب
فیزیوتراپی در منزل در چیتگر

 

ویژگی های متخصص فیزیوتراپی ورزشی چیست؟
ویژگی های متخصص فیزیوتراپی ورزشی چیست؟

ویژگی های متخصص فیزیوتراپی ورزشی چیست؟

یکی از ویژگی های مهم متخصص فیزیوتراپی ورزشی در ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل و کلینیک ورزشی، ، تخصص و مهارت بالا در پیشگیری و تشخیص و همچنین درمان بسیاری از مشکلات و آسیب های ورزشی ناشی از انجام تمرینات ورزشی متنوع می باشد.

فیزیوتراپیست ورزشی در دوران تحصیل خود در دانشگاه  با انواع حرکت شناسی اندامها، روش های درمانی و مکانیک اندامهای مختلف بدن آموزش های لازم را می بیند. بنابراین یک متخصص فیزیوتراپی در بکار بردن بهترین و سریعترین روش بهترین تکنیک ها را به کار می برد.

فیزیوتراپی ورزشی آمادگی ارائه خدمات فییزیوتراپی ورزشی در منزل و کلینیک را دارد و بهترین روش های های درمانی را جهت بهبودی هر چه سریع تر ورزشکاران ارائه می دهد. فیزیوتراپیست ورزشی روش های درمانی متفاوتی از جمله الکتروتراپی و وسایل و روش های دستی را برای بهبودی وضعیت بیمار به کار می گیرد.

مزیت های فیزیوتراپی ورزشی در منزل و کلینیک

فیزیوتراپیست برای درمان و بهبودی وضعیت بیمار در سنین مختلف، روش های مختلفی را به کار می گیرد. توانایی تمرین بالا و همچنین دستان قدرتمند از ویژگی های فیزیوتراپیست ورزشی است که به راحتی مشکلات اسکلتی عضلانی را مرتفع می کند و توانایی ورزشکاران را برمی گرداند .فیزیوتراپیست ورزشی در منزل و کلینیک توانایی بهترین خدمات فیزوتراپی را به ورزشکاران ارائه می دهد. ازجمله مزیت های فیزیوتراپی در منزل در کرج و کلینیک عبارت اند از:

  • بالا بردن تحرک و موبیلیت

فیزیوتراپیست ورزشی در شناسایی، تشخیص و درمان و همچنین مشکلات زانوپرانتزی و ضربدری، افزایش قوس کمر و مشکلات اسکلتی همچون قوزپشتی تخصص لازم را دارد و به شما در بهبودی چنین وضعیت های ورزشی کمکک شایانی می کند.

  • ریکاوری
ادامه مطلب
فیزیوتراپی انحراف مچ پا

فیزیوتراپیست ورزشی در ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل در شمال تهران و کلینیک ورزشی با توجه به توانایی های هر فرد برنامه ریزی و تمرین درمانی را انجام می دهد تا فرد بتواند در سریعترین حالت به زندگی و ورزش بازگردد و توانایی های خود را بازیابی کند.

  • جلوگیری از عمل جراحی

قبل از اینکه تصمیم به جراحی با هزینه ها بالا بگیرید بهتر است با یک فیزیوتراپیست ورزشی مشورت کنید. به طور معمول بسیاری از مشکلات ورزشی همچون تنگی کانال نخاع، پارگی منیسک و رباط و زانو و پارگی تاندون های روتاتور کاف شانه از جمله مشکلات ورزشی هستند که با هزینه کم توسط فیزوتراپی ورزشی درمان می شوند و نیاز به عمل جراحی با هزینه بالا نیست

 

  • اجتناب از مصرف دارو

گاهی اوقات استفاده از داروهای مختلف جهت بهبود وضعیت بیمار موجب عوارض داخلی همچون وابستگی و افسردگی می شود و هزینه بالایی دارد. اما با روش های کم رسیک و مطمئن فیزیوتراپی ورزشی بسیاری از این مشکلات ورزشی به راحتی بهبود می یابد.

مزیت های فیزیوتراپی ورزشی در منزل و کلینیک
مزیت های فیزیوتراپی ورزشی در منزل و کلینیک

چند حرکت ساده فیزوتراپی در منزل

فیزیوتراپی در منزل غرب تهران  و کلینیک ورزشی، توسط یک فیزیوتراپیست متخصص موجب بهبود هر چه سریعتر وضعیت بیمار می شود که البته می توان در منزل به راحتی چند حرکت ورزشی را انجام داد.

  1. در محل کار یا اگر در منزل هستید روی یک صندلی تکیه بدهید و آهسته حرکت نگه داشتن غبغب را انجام دهید. به طوری که سر شما به جلو خم نشود که البته این کار را بهتر است با ایجاد یک کشش آرام در ناحیه گردن انجام شود.
  2. در حالت دوم نیز می توانیدکف دستان خود را کنار سر بگذارید و در این لحظه سر و گردن خود را تکان ندهید و سر خود را به دستانتان فشار دهید و به مدت 10 ثانیه مجددا نگه دارید و دوباره همین حرکت را به سمت مخالف انجام دهید. البته انجام این حرکت موجب بهبود نیروی عضلانی می شود.
  3. در حالت سوم نز می توانید به همان حالتی که در وضعیت دوم قرار گرفته اید بنشینید و شانه های خود را از عقب به هم نزدیک کنید و در این لحظه حدود 10 ثانیه نگه دارید و دوباره رها کنید. تکرار این تمرین موجب بهبودی عضلات نگهدارنده شانه می شود.
ادامه مطلب
فیزیوتراپی در تهرانسر 

 

سخن پایانی فیزیوتراپی ورزشی

فیزیوتراپی ورزشی در منزل و کلینیک قابلیت ارائه بهترین تمرین های ورزشی و همچنین آموزش های لازم برای بهبودی وضعیت بیماران را دارد. هدف از فیزیوتراپی ورزشی در منزل و کلینیک در واقع بازیابی توانایی های ورزشی، کاهش دوران نقاهت و همچنین کاهش عوارض ناشی از آسیب دیدگی است.فیزوتراپیست ورزشی کسی است که در این زمینه تخصص لازم را دارد و موجب بهبودی آسیب های ورزشکاران می شود و در مورد پیشگیری از آسیب های احتمالی در آینده، آموزش های لازم را به ورزشکاران ارائه می دهد.

به عبارت دیگر می توان این طور بیان کرد که آسیب های ورزشی شاخه ای از فیزیوتراپی است که مسائل جسمی و آسیب های مربوط به ورزشکاران را به خوبی کنترل می کند. برای خدمات فیزیوتراپی آسیب های ورزشی، دیسک کمر، فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل و…. می توانید به کلینیک فیزیوتراپی و  ارتوپدی تهرانسر دکتر کیوان مراجعه کنید.

سوالات متداول در مورد فیزیوتراپی ورزشی در کلینیک و منزل

1-علت های آسیب دیدگی ورزشکاران چیست؟

علت های مختلفی موجب بروز مشکلات ورزشی در ورزشکاران می شود که شامل کشش و گرم کردن نامناسب، سطوح بازی ضعیف یا تجیهزات نامناسب ورزشی و … است.

2-آیا آسیب های ورزشی درمان می شود؟

آسیب های ورزشی بر عملکرد و شیوه زندگی تاثیر می گذارد و به طور معمول یک وضعیت ناراحت کننده است اما خوشبختانه  آسیب های ورزشی درمان می شود

3-چطور می توان از آسیب ورزشی جلوگیری کرد؟

دانستن روش صحیح سرد و گرم کردن، استفاده از بریس و استریپ، کفش و تجهیزات مناسب و تمرینات مناسب هوازی و همچنین کنترل عضلات ورزشی از جمله مواردی است که می توان با بکاریگری این موارد  از آسیب های ورزشی جلوگیری کرد.

ادامه مطلب
فیزیوتراپی تخصصی خلیج فارس

 

 

چه امتیازی می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

شانزده + پانزده =