فیزیوتراپی

آیا برای بسیاری از مردم فکر کردن به فیزیوتراپی به عنوان یک تصمیم سال نو عجیب و غریب می‌آید؟ تصمیماتی مانند ترک عادت‌های بد، رفتن به باشگاه، تغذیه سالم و کار بر روی مهارت یا سرگرمی خیلی معمول و شنیدنی هستند. از سوی دیگر، ما خیلی کم نفری می‌شنویم که می‌گویند قصد دارند فیزیوتراپی را به عنوان تصمیم سال نو خود آغاز کنند.

اما اگر می‌خواهید سال ۱۴۰۲ بهبودی سلامتی و بهداشتی خود را تجربه کنید، باید در نظر داشته باشید که امسال تصمیمات فیزیوتراپی را برای خود بگیرید. در این پست، ما به شما فواید بسیار دیدنی اضافه کردن فیزیوتراپی به برنامه بهداشتی خود را توضیح خواهیم داد، چرا باید آن را به فهرست تصمیمات سال نو خود اضافه کنید و چگونه می‌توانید این تصمیمات را به موفقیت برسانید.

فواید فیزیوتراپی در بهبود سلامت و آرامش کلی

در ادامه فواید عالی فیزیوتراپی که در بسیاری از راه‌های بهبود سلامت شما تاثیرگذار است آورده شده است.

پیشگیری از آسیب

تمرینات کششی و تقویتی مختلف در فیزیوتراپی، عضلات و مفاصل شما را قوی‌تر و انعطاف‌پذیرتر می‌کنند. بنابراین، آنها می‌توانند در برابر سایش و سایر آسیب‌ها مقاوم‌تر شوند و باعث می‌شوند شما کمتر به آسیب دچار شوید.

حرکت بهتر

توسط کشش و آرامش عضلات، تمرینات فیزیوتراپی همچنین حرکت بدن شما را بهبود می‌بخشد که باعث می‌شود بتوانید فعالیت‌های جسمانی را با راحتی و کارآیی بیشتری انجام دهید.

بهبود بازیابی طبیعی

برای افرادی که به تازگی آسیب دیده‌اند یا عمل جراحی کرده‌اند، برنامه فیزیوتراپی می‌تواند با بازگشت بافت‌ها، عضلات و مفاصل به حالت طبیعی شان، به بهبود نرخ بازیابی بدنشان کمک کند.

ادامه مطلب
متخصص فیزیوتراپی در منزل

پیشگیری از گستره وسیعی از بیماری ها

ورزش های مرتبط با فیزیوتراپی، از جمله تنش و تقویت عضلات، باعث می شوند عضلات و مفاصل شما قوی و انعطاف پذیر شوند و از فرسایش و خراش های ناشی از فعالیت های فیزیکی جلوگیری کنند. همچنین با کشش و آرامش عضلات، ورزش های فیزیوتراپی بهبود حرکت بدن شما را نیز تضمین می کنند و باعث می شوند تا شما فعالیت های فیزیکی خود را با آسانی و کارآیی بیشتری انجام دهید. درمان فیزیوتراپی همچنین به افرادی که اخیراً زخمی شده اند یا جراحی کرده اند کمک می کند تا نرخ بهبود بدنشان را با بازگشت بافت ها، عضلات و مفاصل به حالت طبیعی اشتباه کنند.

بنابراین، با عادت کردن به ورزش های فیزیوتراپی، می توانید از این تمامی مزایای سلامتی بهره مند شوید و کیفیت زندگی خود را بهبود بخشید. عضلات و مفاصل قوی و انعطاف پذیر همچنین به شما در فعالیت های فیزیکی کمک می کنند و در ظاهر بدن شما تاثیر مثبتی دارند و به شما در تمامی فعالیت های روزمره کمک می کنند. همچنین برای افرادی که به باشگاه رفته و تمرین می کنند، فیزیوتراپی کمک می کند تا عضلاتشان بهتر بازیابی شوند و از آسیب هایی که ممکن است در هنگام تمرین در باشگاه اتفاق بیفتد جلوگیری کند.

چگونه برنامه ریزی و انجام تمرینات فیزیوتراپی را بدون شکست انجام دهیم؟

بیشتر مردم فکر می‌کنند که فیزیوتراپی فقط برای درمان برخی شرایط و بعد از عمل جراحی به دستور پزشکان استفاده می‌شود. اما بسیاری از آنها فراموش می‌کنند که حتی افرادی که به طور کلی به سلامتی خوبی برخوردارند و با هیچ بیماری خاصی مواجه نیستند، همچنان می‌توانند از فیزیوتراپی بهره‌مند شوند. همانطور که قبلاً توضیح داده شد، فیزیوتراپی از صدمات پیشگیری می‌کند و درمان برخی شرایط مختلف را فراهم می‌کند، اجازه می‌دهد که حرکت و شیوه نشست وایستادن شما بهبود یابد و حتی زیبایی بدن شما را بهبود ببخشد.

ادامه مطلب
خدمات فیزیوتراپی، کاربردها و مزایا

با این در نظر، یکی از رزولوشن‌هایی که می‌توانید در سال جدید برای خود تعیین کنید، این است که برنامه ریزی کنید و تمرینات فیزیوتراپی را به صورت منظم به زندگی خود اضافه کنید. تقریباً مثل رفتن به باشگاه یا انجام تمرینات معمول، می‌توانید هر روز زمانی را برای انجام تمرینات فیزیوتراپی در نظر بگیرید یا جلسات هفتگی را برای انجام آن تعیین کنید. البته چنین تمریناتی معمولاً توسط فیزیوتراپیست حرفه‌ای تجویز می‌شود، لذا برای تعیین رزولوشن فیزیوتراپی سال جدید خود، سه چیز باید انجام دهید:

یک مرکز فیزیوتراپی قابل اعتماد و حرفه‌ای پیدا کنید و آن را بازدید کنید. فیزیوتراپیست بررسی کلی بدن را انجام داده و تمریناتی را که مناسب شما هستند را تعیین می‌کند. تمرینات را با دقت و به صورت منظم انجام دهید؛ در ابتدا می‌توانید آن را در خود مرکز تمرین کنید تا فیزیوتراپیست به شما نحوه صحیح انجام آن‌ها را بیاموزد و سپس در خانه به صورت مستمر انجام دهید.

تمرینات فیزیوتراپی معمولاً خیلی شدید نیستند، بنابراین انجام آن‌ها نسبت به بلند کردن وزن‌های سنگین در باشگاه و داشتن عضلات دردناک، آسان‌تر است. با این حال، مانند هر برنامه‌ای دیگر، می‌دانیم که حفظ پایداری و تداوم می‌تواند سخت باشد. شاید در مدت اولیه برنامه تمرین فیزیوتراپی شما جذاب باشد، اما انگیزه‌تان با گذر زمان کمتر می‌شود. بنابراین، اگر می‌خواهید به برنامه خود با اراده کامل پایبند باشید، چندین راهکار مفید و تکنیک دیگری هم وجود دارد که به شما کمک می‌کند.

مرحله‌های شروع

فقط در ابتدا بر روی قدم اول تمرکز کنید – برنامه‌ریزی برای بازدید از کلینیک فیزیوتراپی. حتی نیازی نیست ساعت پنج صبح بیدار شوید یا بسیاری از تلاش را در بر بگیرید. فقط یک کلینیک خوب پیدا کنید، با آن‌ها تماس بگیرید و وقت ملاقات بگیرید. به این روش، بخش اول وظیفه‌ی خود را درباره‌ی فیزیوتراپی انجام داده‌اید.

ادامه مطلب
آشنایی با فیزیوتراپی شانه سکته

گام‌های کوچک را طی کنید

پس از آنکه فیزیوتراپیست تمام تمرینات را تجویز کرده است، مهمترین چیز، اختصاص زمان برای انجام آن‌ها است. بهتر است با شروع آهسته، شاید فقط دو یا سه جلسه در هفته، هر کدام حدود 10 تا 15 دقیقه طول بکشد، شروع کنید. به این روش، به نظر راحت و چالشی نمی‌آید.

تدریجاً فراوانی و شدت را افزایش دهید

زمانی که چند بار هفته تمرینات سبک را انجام می‌دهید، به زودی به آن عادت می‌کنید. هنگامی که کارها کمی آسان شده باشد، فراوانی را به آرامی افزایش دهید، به عنوان مثال، یک جلسه در روز زوج را انجام دهید و به تمریناتی با شدت بیشتر بروید. حتی می‌توانید مدت هر جلسه را نیز افزایش دهید، اگر بیشتر از زمان برای خود دارید.

از طریق این روش‌ها، می‌توانید از خودتان حمایت کنید

به خودتان پاداش بدهید

از زمان به زمان برای حفظ انگیزه خود، به خودتان پاداش دهید. این به شما بستگی دارد که چه چیزی را دوست دارید. به عنوان مثال، بعد از اتمام یک هفته فیزیوتراپی، در آخر هفته می‌توانید به خودتان غذای مورد علاقه‌تان را بدهید.

به خودتان مهلت بدهید

به یاد داشته باشید که باید انتظارات و هدف‌های بزرگ را نداشته باشید. اگر شلوغ هستید، فقط برای چند دقیقه در هر روز بروید. تمرینات فیزیوتراپی به تجهیزات و فضای خاصی نیاز ندارند و می‌توانند به راحتی در خانه‌تان انجام شوند. حتی می‌توانید تمرینات ساده کششی را در دفترتان در طی استراحت ناهار خود انجام دهید. این بهترین قسمت تصمیمات فیزیوتراپی است. تمسک به آنها بسیار آسان است زیرا نیازی به تلاش زیادی ندارند، مانند تمرین در باشگاه ورزشی.

ادامه مطلب
فیزیوتراپی در منزل غرب تهران

و اگرچه شاید این روش موثرترین راه برای کاهش وزن یا ساخت عضلات نباشد، اما نمی‌توان انکار کرد که تعداد زیادی فواید سلامتی دارد که تمرینات عادی ورزشی آنها را ارائه نمی‌دهند.

یافتن کلینیک فیزیوتراپی مناسب

همانطور که گفتیم، اولین قدم در راستای تصمیمات فیزیوتراپی شما، یافتن و بازدید از یک کلینیک فیزیوتراپی قابل اعتماد است. و برای این کار لازم است که بیش از یک جستجوی آنلاین انجام دهید. در هنگام انتخاب کلینیک مناسب، چند نکته را باید در نظر داشت که عبارتند از:

  • بررسی مجوزها و گواهی‌نامه‌های آنها برای اطمینان از قابلیت اعتماد آنها.
  • مشاهده نظرات دیگر مشتریان درباره خدمات آنها.
  • با آنها تماس بگیرید و از خدماتشان بپرسید تا از دارا بودن تخصص پزشکی مورد نیاز کارکنان آنها اطمینان حاصل کنید.

و البته حتی در هنگام بازدید از کلینیک، باید از تسهیلات، زیرساخت‌ها و تجهیزات آنها آگاه باشید. یک کلینیک شهرت دار، حتماً تجهیزات خوب و تسهیلات به مدیریت درست دارد.

منبع: https://www.xopt1.com

چه امتیازی می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

19 − 7 =