برای ترمیم تاندون دست چی بخوریم؟

برای ترمیم تاندون دست چی بخوریم؟

درد ناشی از آسیب های ورزشی مانند مشکلات تاندون دست با توجه به شدت آسیب متفاوت است. در حالی که در صورت لزوم، ارتوپد در مورد جراحی نیز با شما صحبت خواهد کرد، حفظ یک رژیم غذایی مناسب نیز کم اهمیت نیست. پس از یک آسیب ورزشی، رژیم غذایی مناسب می تواند زمان بهبودی را کوتاه کند، روند را آسان تر کند و به شما کمک کند زودتر از حد انتظار به اهداف خود برسید. در این مقاله به تغذیه مناسب برای ترمیم تاندون دست چی بخوریم؟ آسیب دیده نگاهی داریم.

آسیب‌ تاندون دست و روش های درمان آن

برای پاسخ به برای ترمیم تاندون دست چی بخوریم؟ بهتر است در مورد این آسیب توضیحاتی را بیان کنیم. تاندون های دست از ساعد تا انتهای انگشتان در کف دست امتداد دارند. آنها توانایی خم کردن انگشتان در کف دست را کنترل می کنند (مثلاً مشت زدن، گرفتن یا نیشگون گرفتن). هنگامی که این تاندون ها بریده می شوند یا آسیب می بینند، خم کردن انگشتان یا شست ممکن است غیرممکن باشد.

عوامل متعددی وجود دارد که می تواند خطر آسیب تاندون دست را افزایش دهد:

  • زخم روی بازو، دست یا انگشتان
  • فعالیت های ورزشی مانند فوتبال، کشتی، راگبی و صخره نوردی
  • بیماری های مزمن مانند آرتریت روماتوئید که در آن عضلات ضعیف می شوند و خطر پارگی بالایی دارند.

علائم آسیب تاندون دست

پیش از پاسخ به برای ترمیم تاندون دست چی بخوریم؟ باید بگوییم علائم و نشانه های رایج آسیب تاندون عبارتند از:

  • مشکل در خم کردن یک یا چند انگشت
  • بی حسی در یک یا هر دو طرف انگشت که نشان دهنده آسیب عصبی است.
  • از دست دادن خون انگشت، هنگام بریدن رگ خونی (که باعث سفید یا بنفش شدن انگشت می شود). این نیاز به جراحی فوری دارد.

تغذیه مناسب برای ترمیم تاندون دست

برای کمتر شدن زمان بهبودی تاندون دست، احتیاج است تا یک رژیم حاوی مواد پروتئینی ویتامینه و معدنی را رعایت کنید تا روند سلامتی دوباره تاندون دست سریعتر انجام شود. در ادامه لیستی از مواد غذایی مورد نیاز در زمان ترمیم تاندون دست آورده ایم:

1. غذاهایی که حاوی مقدار زیادی پروتئین هستند.

پروتئین یک ماده مغذی است که بافت ماهیچه ای بدن را تقویت می کند. وقتی دچار آسیب تاندون دست می شوید و نمی توانید روی قسمت خاصی از بدن خود مانور دهید، ناگزیر وزن خود را از دست می دهد. خوردن مقدار مناسب پروتئین می تواند خطر از دست دادن مقدار قابل توجهی از توده عضلانی را کاهش دهد.

بنابراین برای ترمیم تاندون دست، باید روی خوردن مقدار مناسب مرغ (با افزودن گوشت گاو) تمرکز کنید. ماهی نیز می تواند منبع خوبی از پروتئین سالم باشد. غذاهای غیر گوشتی مانند لوبیا، توفو و آجیل نیز می توانند بخشی منظم از رژیم غذایی پروتئینی شما باشند.

خوردن پروتئین برای رشد مجدد تاندون بسیار مهم است، زیرا می تواند رشد عضلات را بهبود بخشد. یک متخصص ارتوپدی که با برنامه بهبودی شما آشنا است می‌تواند توصیه‌های خاصی در مورد دریافت پروتئین مناسب و نحوه مراقبت از آسیب در خانه ارائه دهد.

تغذیه مناسب برای ترمیم تاندون دست
تغذیه مناسب برای ترمیم تاندون دست

2. میوه ها و سبزیجات حاوی ویتامین C

در پاسخ به برای ترمیم تاندون دست چی بخوریم؟ باید بگوییم یکی از اهداف اصلی در دوران نقاهت پس از آسیب های ورزشی مانند ترمیم تاندون دست، کاهش التهاب است. این برای بهبود دامنه حرکتی و بازگرداندن وضعیت اولیه بدن شما ضروری است. ویتامین C می تواند به شما در انجام این کار کمک کند. ویتامین C دارای خواص ضد التهابی است که می تواند التهاب را کاهش دهد و یا از آن جلوگیری کند. کلاژن تولید شده توسط ویتامین C همچنین توانایی بدن برای حفظ استخوان ها، ماهیچه ها و تاندون ها را بهبود می بخشد. پرتقال و گریپ فروت، فلفل دلمه ای، اسفناج، کلم بروکلی، گوجه فرنگی و کیوی نیز سرشار از ویتامین C هستند.

3. اسیدهای چرب امگا 3 برای ترمیم تاندون دست

برای این که برای ترمیم تاندون دست چی بخوریم؟ لازم است بدانید آسیب های ورزشی مانند پیچ ​​خوردگی مچ پا و آسیب تاندون دست می تواند باعث التهاب زیادی در ناحیه آسیب دیده شود. غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا 3 می توانند به کنترل این التهاب کمک کنند.

اگر به دنبال افزودن اسیدهای چرب امگا 3 به رژیم غذایی خود هستید، غذاهایی مانند گردو و دانه های چیا برای شروع عالی هستند. ماهی (غنی از پروتئین) حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا 3 است. با این حال، مصرف بیش از حد اسیدهای چرب امگا 3 می تواند اثر معکوس داشته باشد. بنابراین، به جای مصرف مکمل ها یا پودرهای ویتامین، حتما از غذاهای حاوی این مواد مغذی استفاده کنید.

چربی های امگا 6 که اغلب در روغن ها یافت می شوند، التهاب را کاهش می دهند. روغن کانولا، روغن آفتابگردان، روغن ذرت و سایر محصولات مشابه برای پخت و پز عالی هستند و می توانند این مزیت را داشته باشند. روغن نارگیل یکی دیگر از راه های محبوب برای کسانی است که با آرتروز سر و کار دارند تا التهاب را کاهش دهند. برای اطلاعات بیشتر در مورد اسیدهای چرب امگا 3 در رژیم غذایی خود با یک متخصص مشورت کنید.

4. غذاهای غنی از روی برای ترمیم تاندون

برای ترمیم تاندون دست، مصرف مواد غذایی حاوی روی مانند پروتئین برای کمک به بهبود بافت اسکار مفید است. به گفته متخصصان تغذیه و فیزیوتراپ ها، عدم دریافت روی کافی می تواند روند بهبودی را طولانی تر کند. نمونه های رایج غذاهای غنی از روی عبارتند از: گوشت، ماهی، صدف و غلات کامل و آجیل. در ضمن از مکمل های روی اجتناب کنید.

غذاهای غنی از روی برای ترمیم تاندون
غذاهای غنی از روی برای ترمیم تاندون

5. ویتامین D و کلسیم برای تاندون

کلسیم نقش بسیار مهمی در کمک به ترمیم تاندون دست دارد. در حالی که تعداد کمی از مواد غذایی حاوی ویتامین D طبیعی مانند: کلم بروکلی، بادام، بامیه و محصولات لبنی و جود دارند، اما می توانند برای بهبودی شما مفید باشند. ویتامین D توانایی بدن برای جذب و پردازش کلسیم را برای بهبودی افزایش می دهد و همچنین به طور مستقل کمک می کند. ویتامین D یکی از بهترین راه های طبیعی برای کنترل درد است. همچنین می تواند از آسیب های ورزشی در کودکان جلوگیری کند.

6. غذاهای غنی از فیبر

در پاسخ به برای ترمیم تاندون دست چی بخوریم؟ جراحان ارتوپد معمولاً به منظور بهبود آسیب‌هایی مانند کشیدگی و فشار، توصیه به بی‌حرکت کردن قسمت آسیب دیده می‌کنند. این کار از عفونت های اضافی جلوگیری می کند. با این حال، در طول روند بهبودی، اگر مراقب نباشید، می تواند منجر به افزایش وزن شود. بدیهی است که در این حالت شما نمی توانید با ورزش کنید و چربی بسوزانید. به همین دلیل، خوردن غذاهای غنی از فیبر بسیار مهم است. غذاهای فیبردار به شما کمک می کند تا سریعتر احساس سیری کنید و از پرخوری جلوگیری می کند و به شما کمک می کند رژیم غذایی خود را به طور طبیعی کنترل کنید.

علاوه بر این، غذاهای پر فیبر اغلب حاوی بسیاری از مواد مغذی دیگر هستند. بنابراین، حتما یک وعده کلم بروکلی یا اسفناج را در شام خود بگنجانید. به جای تنقلات و چیپس سیب زمینی، میوه را انتخاب کنید. از ارتوپد خود بخواهید دستورالعمل های دقیق تری در مورد رژیم غذایی و وعده های غذایی مناسب بدهد.

سخن نهایی برای ترمیم تاندون دست چی بخوریم؟

در این مقاله به نقش تغذیه در ترمیم تاندون دست آسیب دیده اشاره کردیم. درست است که تغذیه بسیار مهم است. رعایت کردن یک رژیم غذایی مناسب برای افزایش سرعت بهبود لازم و ضروری است.  اما به یاد داشته باشید رژیم غذایی شما تنها یک تکه از پازل است. برای بهبودی سریع و بدون احتمال آسیب مجدد به یک متخصص ارتوپدی واجد شرایط نیاز دارید. پس از درمان تاندون دست از طریق جراحی، انجام فیزیوتراپی  و درمان دستی برای بهبود حرکت و به حداکثر رساندن بازیابی عملکردی دست مهم است.

هدف نهایی درمان و توانبخشی از طریق فیزیوتراپی در منزل توسط خانم یا کلینیک، بازیابی و بهبود عملکرد دست و در عین حال محافظت از تاندون ترمیم شده است. ما در کلینیک فیزیوتراپی کیوان آماده کمک به شما در هر مرحله از روند بهبودی ترمیم تاندون دست هستیم. اگر دچار آسیب ورزشی شده اید، حتما با ما تماس بگیرید تا از بهبودی سریع خود لذت ببرید. در این مرکز ما برنامه های درمانی را متناسب با شرایط، زندگی و کار هر بیمار ارائه می دهیم.

سوالات متداول در مورد برای ترمیم تاندون دست چی بخوریم؟

1- چه غذاهایی به ترمیم تاندون دست کمک می کند؟

خوردن غذاهای مناسب، مانند افزودن سبزیجات رنگارنگ بیشتر به رژیم غذایی، ویتامین ها و مواد معدنی بدن را تامین می کند و در نتیجه به کاهش التهاب تاندون نیز کمک کند. ماهی سالمون، بذر کتان و انواع خاصی از آجیل حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و مواد ضد التهابی قوی هستند و برای ترمیم تاندون دست مفید است.

2- چه ویتامینی تاندون ها را ترمیم می کند؟

ویتامین C برای بهبود تاندون ضروری است زیرا نقش مهمی در تولید کلاژن دارد و دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است که می تواند به محافظت از تاندون ها در برابر آسیب بیشتر کمک کند.

3- آیا پروتئین‌ها باعث ترمیم تاندون ها می‌شود؟

برای کمک به حفظ سلامت تاندون‌ها، پروتئین به بدن کمک می‌کند تا قابلیت ارتجاعی خود را حفظ کرده و کلاژن تولید کند. پروتئین موجود در مرغ بدون چربی، تخم مرغ، ماهی، لوبیا و عدس و در برخی از محصولات لبنی مانند ماست یونانی برای سلامت تاندون ها ایده آل است.

چه امتیازی می دهید؟
فیزیوتراپی در منزل

خدمات فیزیوتراپی دکتر کیوان

مهم ترین نکات فیزیوتراپی

آشنایی با فیزیوتراپی تاندون انگشت دست: فیزیوتراپی در مطب و منزل توسط خانم و آقا آشنایی با فیزیوتراپی تاندون انگشت دست: فیزیوتراپی در مطب و منزل توسط خانم و آقانحوه ماساژ بیماران سکته مغزی نحوه ماساژ بیماران سکته مغزیمدت زمان ترمیم تاندون پا مدت زمان ترمیم تاندون پا

فیزیوتراپی در منزل در کرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

4 × 2 =