Physiotherapy for osteoarthritis of the neck

ساییدگی مهره های گردنی؛ دردی پنهان و آزار دهنده

آرتروز گردن بیماری نام آشنا برای اغلب افراد جامعه بشریت می باشد. سوالی که ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده است؛ این است که آرتروز گردن دقیقا با آسیب به کدام بافت گردن بروز می کند؟! از جمله پاسخ هایی که می توان در این راستا اذعان کرد.

ذکر این مسئله است که آرتروز گردن زمانی رخ می دهد که مهره های گردن دچار تغییر و تحولاتی شوند که این تغییر و تحولات به مرور سبب ساییدگی مهره ها بر روی یکدیگر می شود. این تغییرات و ساییدگی باعث تحمیل فشار بر اعصابی می شود که به سمت اندام های دست، پا و مثانه هدایت می شوند.

درمان آرتروز گردن به شدت آسیب دیدگی و توان فرد بیمار و حتی جنسیت او بستگی دارد. با توجه به این که فیزیوتراپی آرتروز گردن یکی از بهترین و کارآمدترین روش های درمان بیماری دردناک آرتروز گردن می باشد؛ در صورتی که شما با این معضل بزرگ مواجه شده اید؛ بهتر است به جای ناامیدی و باختن نفس و جان خود هر چه زودتر به فکر فیزیوتراپی آرتروز گردن باشید تا با انجام کارهای مربوط به فیزیوتراپی آرتروز گردن بتوانید تا حد بسیار زیادی از آلام خود بکاهید.

بنابراین در یک کلام می توان گفت: اگر شما به تازگی به آرتروز گردن مبتلا شده اید؛ بایستی در نظر داشته باشید که فیزیوتراپی آرتروز گردن اولین و بهترین انتخاب موثر برای بهبود شما می باشد.

شیوع آرتروز گردن

نتایج و آماری که از این بیماری – آرتروز گردن- تاکنون در تمامی سنین مشاهده و گزارش داده شده است؛ نشان می دهد که آرتروز گردن انتخابی عمل نمی کند و به جنس، سن و نیز عوامل دیگری در این راستا علاقه خاصی ندارد؛ اما در عین حال باید به این مسئله توجه داشت که در مردان بالای ۴۰ سال آرتروز گردن بیش از دیگر افراد جامعه مشاهده می شود. این موضوع که مردانی با سنین بالای ۴۰ سال بیش از دیگران به این بیماری مبتلا می شوند؛ دلیل ژنتیکی و ذاتی نداشته و بیش از هر پارامتر دیگری، به سبک زندگی این افراد مرتبط می شود.

ادامه مطلب
نکات فیزیوتراپی در کرونا

میزان ابتلا به آرتروز گردن بعد از گذشت بهار ۶۰ ام زندگی افزایش می یابد. بنابراین بهتر است افرادی که در این سن و بعد از آن هستند؛ از مهره های گردنی خود بیش از گذشته مراقبت کنند. شایان به ذکر است بعد از سن ۴۰ سالگی نه تنها مهره های گردنی بلکه تمامی اعضاء و اندام های بدن بیش از گذشته نیازمند مراقبت و حفاظت هستند.

گاهی با تمام مراقبت ها و حفاظت های دوران بزرگسالی و سالمندی شخص طی وقوع یک حادثه و تصادف مهره های گردنی شخص دچار ساییدگی می شود. در اینجاست که شخص مبتلا به آرتروز گردن می شود. راه موثر و مطمئن برای رهایی از این درد رنجور فیزیوتراپی آرتروز گردن یا انجام فیزیوتراپی دیسک گردن می باشد.

Physiotherapy for osteoarthritis of the neck 2شایع ترین علائم آرتروز گردن

هر بیماری با توجه به اندام ها و بافت هایی که در آن ها آسیب و خرابی ایجاد می کند؛ علائمی را از خود نشان می دهد. آرتروز گردن نیز سبب ایجاد درد، سوزش و شنیدن صدای شکستگی مهره های گردن در گوش می شود.

سوزش و درد در زمانی رخ می دهد که بیمار به تازگی به آرتروز گردن یا ساییدگی مهره های گردن مبتلا شده است. این علامت با یک ماساژ ساده برای مدت زمانی نه چندان زیاد تسکین می یابد. علت تسکین این درد با ماساژ، گرم شدن ماهیچه های گردن است

یکی دیگر از علامت های شایع آرتروز گردن بی حسی بین شانه و انگشت ها می باشد. ساییدگی بین مهره ها سبب از بین رفتن مفاصل می شود. از بین رفتن مفاصل سلول های گردنی مربوطه شروع به استخوان سازی می کنند. استخوان سازی سبب ایجاد اضافاتی می شود که نتیجه آن چیزی جزء بی حسی بین شانه ها و انگشت های دستان بیمار نمی باشد.

ادامه مطلب
درمان فیزیوتراپی برای آسم چیست؟

همان طور که مطالعه شد؛ آرتروز گردن علائم بسیاری را را در شخص مبتلا به وجود می آورد که در زیر برای توضیحات بیشتر و واضح تر به برخی از شایع ترین و مهمترین آن ها اشاره شده است:

■ سفت و خشک شدن گردن هنگام چرخاندن سر

■ میگرن های پشت سر

■ سرگیجه های شدید و مداوم به هنگام حرکات زیاد

■ مشکل در بلع غذا

با مشاهده هر یک از این علائم شما می بایست به فکر فیزیوتراپی آرتروز گردن باشید. چرا که شما می توانید با فیزیوتراپی آرتروز گردن که در نزد یک فیزیوتراپیست صورت می بخشید؛ تا حدود بسیار زیادی از دردها و رنج های خود در این ناحیه بکاهید تا بدین ترتیب بتوانید درد موجود در گردن خویش را تسکین دهید. پس برای تسکین درد گردن به یاد داشته باشید که فیزیوتراپی آرتروز گردن یکی از موثرترین و کارآمدترین روش های ممکن است که شما می توانید به آن دست یابید.

راه های پیشگیری از آرتروز گردن

امروزه اغلب مردم جهان از این موضوع آگاهی دارند که حمل اوزان سنگین سبب آسیب به نخاع کمر و گردن خواهد شد. پس یکی از راه های پیشگیری از ابتلا به آرتروز گردن، بر حسب حمل کردن اشیاء سنگین و اعمال فشار به فرد می باشد که سبب بروز بیماری های زیادی از جمله: دیسک گردن، دیسک کمر و… می باشد. اجتناب از حمل و نقل وسایل و اشیاء سنگین و با وزن زیاد تا حدودی می تواند شما را از بروز چنین رخداد دردآوری به دور کند. ولی در عین حال در نظر داشته باشید که این فیزیوتراپی آرتروز گردن می باشد که سبب تسکین دردهای شماست.

ادامه مطلب
فیزیوتراپی در بیماری پارکینسون

علاوه بر آن در نظر داشته باشید که عوامل و موارد بسیار زیاد دیگری در کنار یکدیگر به صف می شوند تا از ایجاد آرتروز گردن جلوگیری به عمل آورند که مهم ترین این عوامل، جلوگیری و اجتناب از حمل و نقل وسایل سنگین است. به همین جهت در اینجا به عوامل پیشگیرانه دیگری نیز به صورت خلاصه و تیتر وار اشاره می شود:

■ از قرار گرفتن طولانی مدت در یک حالت بپرهیزید.

■ از بالشت های استاندارد و مناسب برای خوابیدن استفاده کنید.

■ از انجام حرکات تند و ناگهانی بپرهیزید.

هر یک از این راه های پیشگیرانه به نوبه خود سبب جلوگیری از بروز آرتروز گردن در هر فردی می باشد. ولی در عین حال بایستی در نظر داشته باشید که پس از آنکه ممکن است یک فردی با در نظر نگرفتن این عوامل پیشگیرانه و بر حسب سهل انگاری یا هر دلیل و عوامل دیگری به بیماری و مرض آرتروز گردن مواجه شد؛ می بایست چکار کند؟

برای پاسخ به این سوال بهترین و کارآمدترین راهکاری را که ممکن است پیش روی این افراد قرار داد؛ به طور بی بدیل همان فیزیوتراپی آرتروز گردن می باشد که شما می توانید با رهسپار شدن به نزد یک فیزیوتراپیست مطرح و انجام امور مربوط به فیزیوتراپی آرتروز گردن، ضمن کاستن آلام خود، گام بزرگی در راستای بهبودی سلامت جسمی خود بردارید.

فیزیوتراپی آرتروز گردن

آیا فیزیوتراپی آرتروز گردن معجزه می کند؟

بسیاری از کسانی که به آرتروز گردن دچار شده اند؛ به دنبال ایجاد راهکارها و راه حل هایی می باشند که با تمسک به هر یک از آن ها بتوانند حداقل بخشی از دردهای خود را کاهش دهند تا بتوانند با خیال و فراغ بال راحت تری به زندگی خویش ادامه دهند. اما شاید آن ها چنین تصور کنند که فیزیوتراپی آرتروز گردن می تواند برای آن ها معجزه ای به وجود آورد و به یکباره تمامی درد و رنج های ناحیه گردن آن ها را به باد فراموشی بسپارند.

ادامه مطلب
کاهش درد و رنج با فیزیوتراپی آرتروز زانو

در صورتی که این گونه نیست و نبایستی هم هر فردی چنین تصور کند که فیزیوتراپی آرتروز گردن می تواند برای آن ها معجزه ای به پا کند که مرض آرتروز گردن آن ها را به طور کامل خوب می کند و سلامتی آن ها را تضمین می کند. بنابراین هیچ گونه تضمینی در این راستا وجود ندارد؛ بلکه فیزیوتراپی آرتروز گردن به فرد مبتلا به آرتروز گردن می فهماند که در صورتی که به شکل مستمر و دنباله دار هر فردی بتواند به انجام کارهای نرمشی – ورزشی از سری آموزش های مربوط به فیزیوتراپی آرتروز گردن صورت بخشد؛

درد ناحیه گردن وی تا حد بسیار زیادی کاهش می یابد و حتی در موارد بسیار زیادی ممکن است وجود همین فیزیوتراپی آرتروز گردن سبب بهبودی یک فرد باشد. به همین جهت است که همواره تأکید می شود که هر فردی می بایست فیزیوتراپی آرتروز گردن را جدی بگیرد و نسبت به آموزه های خود توجه و همت بورزد.

فیزیوتراپیست و نقش وی در سلامتی

یک فیزیوتراپیست همواره نقش پررنگ و بسزایی در سلامتی یا دست کم تقلیل آلام و دردهای بیماران خود دارد. به این صورت که وی با تجویز فیزیوتراپی آرتروز گردن می تواند فرد مبتلا به آرتروز گردن را مجاب به یک سری نرمش ها و ورزش های مختلف کند یا این نرمش ها را به وی بیاموزد تا وی بتواند با توجه به نکات ارائه شده در فیزیوتراپی آرتروز گردن در نهایت این مشکل را حل کرده یا دست کم تا حد بسیار زیادی از دردها و آلام موجود در گردن چنین فردی بکاهد تا وی بتواند به زندگی عادی و معمولی خود روی آورده و از نقش فیزیوتراپیست در فیزیوتراپی آرتروز گردن بهره مند گردد.

چه امتیازی می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

20 + هشت =