فیزیوتراپی خلیج فارس

فیزیوتراپی و توانبخشی

فیزیوتراپی خلیج فارس (یا دقیق تر طب فیزیکی و توانبخشی) یک تخصص پزشکی است که هدف آن بیمارانی است که از مشکلات حرکتی و شناختی، علائم دردناک ناشی از متنوع ترین آسیب شناسی ها، به ویژه سیستم عصبی، سیستم اسکلتی عضلانی و مفصلی و سیستم لنفاوی رنج می برند.

به لطف پیشرفت پزشکی، ناتوانی دیگر یک حبس ابد نیست. شما می توانید به لطف بهترین پزشکان فیزیوتراپی در خلیج فارس زندگی و استقلال خود را به دست آورید.

به دلیل برخی بیماری های مادرزادی یا اکتسابی، تصادف یا مداخله جراحی، فرد می تواند برخی از توانایی های عملکردی خود را از دست بدهد. این ناتوانی بر زندگی روزمره و همچنین تعادل روانی او تأثیر منفی می گذارد. طب فیزیکی و توانبخشی در خلیج فارس بهترین راه حل برای مبارزه با این ناتوانی ها صرف نظر از منشاء آنهاست.

مردم معمولاً زمانی که در حال بهبودی از جراحت یا جراحی هستند به فیزیاتر مراجعه می کنند. آنها تحت جلسات درمانی قرار می گیرند تا دردی را که تحرک آنها را محدود می کند، کاهش دهند.

طب فیزیکی و توانبخشی که به آن آموزش مجدد یا فیزیوتراپی نیز گفته می شود، یک تخصص پزشکی است. دومی برای افراد دارای ناتوانی اکتسابی یا ذاتی صرف نظر از جنسیت، سن و سبک زندگی نشان داده شده است.

ادامه مطلب
فیزیوتراپی گودی کمر چگونه انجام می شود؟

هدف آن به حداقل رساندن یا از بین بردن پیامدهای جسمی و روانی ناتوانی است. علاوه بر آن، به بیمار اجازه می دهد تا زندگی متعادلی داشته باشد. ما به شما کمک می کنیم تا در فیزیوتراپی خلیج فارس با هزینه ای مقرون به صرفه این خدمات فیزیوتراپی را انجام دهید.

آنچه باید در مورد فیزیوتراپی در خلیج فارس بدانید

آنچه باید در مورد فیزیوتراپی در خلیج فارس بدانید

فیزیوتراپی در منزل یا کلینیک  یک نوع درمان غیر تهاجمی است که به افراد کمک می کند تا حرکت بدن و عملکرد فیزیکی را بازیابی، حفظ و توسعه دهند. معمولاً به افرادی پیشنهاد می شود که بیماری، آسیب یا ناتوانی داشته اند که انجام کارهای روزانه را برایشان سخت می کند. هدف اصلی فیزیوتراپی کاهش درد و کمک به عملکرد، حرکت و زندگی بهتر بیماران است. متخصصان پزشکی که فیزیوتراپی انجام می دهند، فیزیوتراپیست نامیده می شوند. آنها برای تشخیص ناهنجاری های فیزیکی، حفظ عملکرد فیزیکی، بازیابی عملکرد و تحرک بدنی، و ارتقای عملکرد و فعالیت بدنی مناسب آموزش دیده و مجوز دارند.

فیزیوتراپیست ها برای درمان طیف وسیعی از شرایط پزشکی، بسته به تخصصشان، واجد شرایط هستند. برخی از رایج ترین تخصص های فیزیوتراپی عبارتند از:

فیزیوتراپی ارتوپدی آسیب های اسکلتی عضلانی را درمان می کند. آنها معمولاً شکستگی، تاندونیت، رگ به رگ شدن و بورسیت را درمان می کنند.

فیزیوتراپی سالمندان به افراد مسن با شرایطی که بر عملکرد فیزیکی و تحرک آنها تأثیر می گذارد، کمک می کند، مانند تعویض مفصل ران و مفصل، بیماری آلزایمر، پوکی استخوان و آرتریت.

فیزیوتراپی عصبی به افراد مبتلا به اختلال یا بیماری عصبی مانند آسیب مغزی، فلج مغزی، سکته مغزی و ام اس کمک می کند.

ادامه مطلب
آشنایی با فیزیوتراپی دست

توانبخشی قلبی عروقی و ریوی به افرادی که تحت تأثیر برخی بیماری های قلبی ریوی و روش های جراحی هستند کمک می کند.

فیزیوتراپی کودکان به تشخیص، درمان و مدیریت شرایطی که بر نوزادان، کودکان و نوجوانان تأثیر می‌گذارد، مانند تأخیر در رشد، اسپینا بیفیدا و تورتیکولی کمک می‌کند.

فیزیوتراپی کودکان برای تشخیص، پیشگیری و درمان شرایطی که نوزادان و نوجوانان را تحت تأثیر قرار می‌دهند، از جمله:

  • اسپینا بیفیدا؛
  • نقائص هنگام تولد؛
  • تاخیر در رشد

فیزیوتراپی کودکانفیزیوتراپی کودکان چز مهمترین دسته از خدمات فیزیوتراپی هست و فیزیوتراپی خلیچ فارس این خدمات را برای کودکان ارائه میدهد. فیزیوتراپی خلیج فارس بسته به بیماری یا آسیب و هدف شخصی بیمار می‌تواند برای همه متفاوت باشد. درمان فیزیوتراپی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  1. تمرینات و حرکات کششی هدفمند با هدایت فیزیوتراپیست
  2. سونوگرافی برای افزایش جریان خون و بهبودی.
  3. ماساژ، گرما یا سرما درمانی یا آب گرم درمانی برای تسکین درد یا اسپاسم عضلانی.
  4. فونوفورز برای کاهش التهاب
  5. تحریک الکتریکی برای افزایش قابلیت های عملکردی و کاهش درد.
  6. نور درمانی برای درمان برخی شرایط پزشکی

چه کسی می تواند این تخصص پزشکی را انجام دهد؟

پزشکان این حرفه را در یک زمینه چند رشته ای شامل موارد زیر انجام می دهند:

پزشکان (فیزیاتیست یا متخصص توانبخشی)؛

پرسنل تخصصی پیراپزشکی؛

پرستاران و مراقبین؛

روانشناسان اعصاب؛

مددکاران اجتماعی و غیره

چه زمانی به متخصص طب فیزیکی و توانبخشی مراجعه کنیم؟

چه زمانی به متخصص طب فیزیکی و توانبخشی مراجعه کنیم؟

طب فیزیکی و توانبخشی بسیاری از اختلالات جسمی را اصلاح می کند. حوزه عمل این درمان به قدری گسترده است که می تواند چندین بیماری را درمان کند، به عنوان مثال:

  1. اسکلروز چندگانه.
  2. اختلالات عصبی عضلانی.
  3. درد مزمن
  4. اختلالات زبان
  5. بیماری پارکینسون.
  6. نارسایی قلبی.
  7. فلج.
ادامه مطلب
لیزر پر توان

میزان موفقیت فیزیوتراپی خلیج فارس چقدر است؟

مانند بسیاری از درمان های پزشکی دیگر، فیزیوتراپی خلیج فارس به پیشرفت خود ادامه می دهد. با دانش و تجربه گسترده فیزیوتراپیست‌ها، آنها می‌توانند از رویکردهای مبتنی بر شواهد برای کمک به بهبود تحرک، تعادل و قدرت و همچنین کاهش تشکیل بافت اسکار، تسکین درد و تورم، بهبود انعطاف‌پذیری و کاهش توسعه هر گونه بیماری استفاده کنند. مسئله ثانویه فیزیوتراپی بی خطر است، اما خطراتی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. این می تواند باعث ناراحتی، درد و در برخی موارد بسیار نادر، بیشتر از اینکه مفید باشد، ضرر داشته باشد.

زمان بهبودی مورد انتظار در فیزیوتراپی خلیج فارسچ قدر است؟

زمان بهبودی مورد انتظار در فیزیوتراپی خلیج فارس چقدر است؟

به طور کلی توصیه می شود بعد از یک جلسه فیزیوتراپی استراحت کنید. فیزیوتراپی خلیج فارس به شما کمک می کند تا پس از یک بیماری یا آسیب بهبود پیدا کنید و معمولاً پس از اتمام برنامه فیزیوتراپی، زمان بهبودی اضافی وجود ندارد.

چه مراقبت های بعدی مورد نیاز است؟

پس از یک جلسه فیزیوتراپی، باید مقدار زیادی آب بنوشید و به درد غیرعادی توجه کنید. اگر فیزیوتراپ شما یک برنامه ورزشی برای انجام در خانه به شما می دهد، مطمئن شوید که آن را طبق دستور انجام دهید. فیزیوتراپیست شما احتمالاً دستورالعمل هایی را برای سریعتر کردن زمان بهبودی و جلوگیری از آسیب بیشتر به شما می دهد.

آیا گزینه های جایگزین وجود دارد؟

جایگزین های فیزیوتراپی به شرایط خاص شما بستگی دارد. برای برخی از بیماری ها و آسیب ها، ممکن است چاره ای جز مراجعه به فیزیوتراپیست نداشته باشید. در بسیاری از موارد، ممکن است بتوانید برای تسکین درد به متخصصان ماساژ، طب سوزنی یا کایروپراکتیک مراجعه کنید.

چه امتیازی می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

3 × یک =