فیزیوتراپی دیسک گردن درد گردن شما را ضربه فنی می کند

فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل می تواند یکی از بهترین روش های درمانی برای گردن درد باشد. در میان تمام بیماری هایی که ممکن است منشا گردنی داشته باشند؛ رایج ترین بیماری دیسک گردن می باشد. رایج بودن این بیماری از سخت بودن آن نمی کاهد و دیسک گردن در شمار بیماری های سخت گردن نیز قرار می گیرد.

حال سوال اینجاست که به طور کلی تعریف دیسک گردن چیست؟ چه زمانی شخص به دیسک گردن مبتلا می شود؟ دیسک گردن در بدن چه واکنش هایی را سبب می شود؟ درمان دیسک گردن چگونه است؟ آیا فیزیوتراپی دیسک گردن یک روش موثر برای درمان این درد کم و بیش مزمن است؟ چرا ما به دیسک گردن مبتلا می شویم؟ چه راه هایی برای درمان دیسک گردن وجود دارد؟ آیا دیسک گردن درمان قطعی دارد؟

شاید کمترین سوالاتی که برای یک شخص جدید الورود به بیماری دیسک گردن پیش بیاید؛ این پرسش ها و سوالات باشد. برای پاسخ دادن به هر یک از این سوالات و نیز افزایش اطلاعات لازم در زمینه فیزیوتراپی دیسک گردن با ما همراه باشید تا به مطالبی مفید در این راستا با همدیگر دست یابیم.

اهمیت فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل در تهران

یکی از رایج ترین مشکلات گردن، دیسک است. به همین خاطر نیز میزان تقاضا برای فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل بسیار زیاد است. در واقع افرادی که به چنین مشکلی دچار می شوند، توانایی رفت و آمد و مراجعه به کلینیک ها را ندارند. از این رو  فیزیوتراپی در منزل می تواند بهترین راه درمانی برای آن ها باشد. انجام جلسات فیزیوتراپی و رعایت نکاتی که فیزیوتراپیست به شما ارائه می دهد می تواند در تسریع روند درمان و اثربخشی بیشتر بسیار موثر باشد.

کلینیک دکتر کیوان خدمات فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل را در تمامی مناطق تهران ارائه می دهد. در مجموعه ما از جدیدترین روش ها برای فیزیوتراپی استفاده می شود.

چگونگی بروز دیسک گردن

دیسک گردن به طور کلی به دو صورت رخ می دهد. یکی از انواع این دو نوع مختلف، بروز ناگهانی دیسک گردن است. در این نوع یک نیروی شدید و دردناک به صورت منفرد سبب دیسک گردن می شود. مورد دوم شکل تدریجی بروز عارضه می باشد. انجام فرآیند و مراحل رسیدن به هدف که همان دیسک گردن می باشد؛ در این دو نوع کاملا متفاوت و یا حتی متضاد می باشد.

اما فرآورده و نتیجه کار یک مسئله مشترک است و آن چیزی نیست جز دیسک گردن. بیماری دیسک گردن جدا از این که به چه دلایلی بروز می کند؛ با ایجاد شکاف در قسمت محیطی دیسک ها رخ می دهد. شکاف ایجاد شده موجب احساس درد در شخص می شود و این درد در صورت رعایت نکردن پاره ای از پارامترهای پزشکی روز به روز افزایش می یابد. پس از گذشت زمان این فتق دیسک سبب بیرون زدگی دیسک می شود که در این صورت فرد به طور رسمی به بیماری دیسک گردن دچار شده است.

ادامه مطلب
آموزه های فیزیوتراپی کف پا

در شرایطی که افراد در زمان درست برای درمان دیسک گردن اقدام نکنند، درد گردن بسیار شدید شده و توانایی برای مراجعه به کلینیک ها وجود ندارد. در چنین شرایطی فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل می تواند یک گزینه مناسب باشد.

چگونگی بروز دیسک گردن

علائم  دیسک گردن

پیش از بحث ذر مورد فیزیوتراپی گردن در منزل، بهتر است در مورد نشانه های دیسک گردن توضیح دهیم. فشار های مختلف کاری، مشاغل سنگین و در مواردی (که تعداد آن کم نیست) خانه داری سبب بروز دیسک گردن می شود. سن شایع این بیماری ۳۰ تا ۵۵ سالگی می باشد. بیش از هر نقطه و مهره دیگر بیرون زدگی دیسک گردن در بین مهره های ۴ تا ۶ مشاهده می شود. به دلیل موقعیت گردن درد آن ممکن است در اندام های دیگر احساس شود و این مسئله شما را به اشتباه بیندازد. در این جا به قسمتی از علائم دیسک گردن اشاره می کنیم که عبارتند از:

  • درد انتشاری و ناگهانی در گردن درد ممکن است در فرد بیمار به صورت انتشاری احساس شود. گاهی بروز میوپاتی درد نیز به دلیل فشرده شدن هرچه بیشتر نخاع احساس می شود.
  • در حالی که ستون فقرات و نخاع در وسط گردن قرار دارد؛ اما درد دیسک گردن ممکن است در یک طرف گردن خود را نشان دهد. البته در اغلب موارد درد در هر دو طرف گزارش شده است. البته باید به این نکته نیز خاطر نشان کرد که در درد دو طرفه نیز درد یکی از طرفین بیشتر است.
  •  با حرکت گردن، درد شما مضاعف و یا حتی چندین برابر می شود. حرکت گردن به سمت جلو یا عقب و چرخاندن آن درد را برای شما دردناک تر می کند.
  •  در روز های ابتدایی بیمار فقط در ناحیه گردن احساس درد دارد. پس از گذشت چند روز این درد کاهش می یابد و مقداری به سمت شانه کشیده می شود. در واقع گردن درد خود را با شانه تقسیم می کند. شانه مقصد و هدف آخر دیسک گردن نیست و این درد به پشت بازوان بیمار می رسد. گاهی در همین می ماند اما گاهی ساعد و مچ را نیز درگیر درد می کند.
  •  عطسه و سرفه نیز درد ناشی از دیسک گردن را تشدید می کنند. واضح است که دلیل این موضوع نتیجه حرکت لحظه ای گردن به هنگام انجام عمل سرفه و عطسه می باشد.

برای درمان هرچه زودتر این مشکلات بهتر است برای دریافت خدمات فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل اقدام کنید.

ادامه مطلب
چگونگی فیزیوتراپی تاندون شانه

چگونه از درد دیسک گردن رها شویم؟

پس از مراجعه به پزشک و انجام یک سری آزمایشات نظیر ام آر آی نخاع و گردن پزشک متوجه دیسک گردن شما می شود و راه های درمانی بسیاری را به شما پیشنهاد می دهد. اگر دیسک گردن شما شدید نباشد و به جراحی نیازی نباشد؛ راه های پیش روی شما از این قرار هستند:

  • فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل
  • مگنت تراپی
  • لیزر درمانی
  • و…

اصولا همگی پزشکان و متخصصان حوزه سلامت به دنبال راهی موثر برای درمان بیماری هستند که کمترین عارضه به بیمار تحمیل شود و در این حین موثرترین درمان را به همراه داشته باشد. درمان و بهبودی موثر زمانی حاصل می آید که بیمار از وضعیت جسمانی خود رضایت کامل داشته باشد. فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل یا کلینیک از جمله راه هایی است که شخص بدون هیچ عارضه جانبی می تواند بهبودی یابد و سلامت خود را به دست بیاورد. اما به واقع فیزیوتراپی دیسک گردن چیست و تا چه میزان می تواند دیسک گردن شما را رو به بهبودی آورد؟

علائم دیسک گردن

فیزیوتراپی گردن در منزل؛ روشی بی عارضه و سالم برای درمان دیسک گردن

همان طور که از نام فیزیوتراپی دیسک گردن بر می آید؛ این روش هیچ گونه ماده شیمیایی و سنتزی را برای درمان و بهبود بیمار به کار نمی گیرد. در این روش شخص با انجام اعمال فیزیکی به درمان بیماری خود کمک می کند. فیزیک درمانی دیسک گردن یک روش موثر، مطمئن و کاملا سالم برای درمان دیسک گردن شناخته شده است.

بیمار بهتر است پس از مراجعه به مراکز فیزیوتراپی برای فیزیوتراپی دیسک گردن به خاطر داشته باشید که شرط بهبودی کامل رعایت قانون استمرار است. برای درمان های بیش از هر ویژگی صبور بودن لازم و ضروری است. البته در کنار این صبر شما روزانه با عمل به توصیه های پزشک متخصص بهتر شدن اوضاع را به خوبی لمس و حس می کنید.

انجام کارهای لازم در فیزیوتراپی دیسک گردن

چه عمل هایی در فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل انجام می شود؟

در فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل شما به مصرف هیچ دارو خوراکی و تزریقی نیاز ندارید؛ بلکه اندام ها و اعمال شما داروی درمانی شما هستند. پزشک متخصص فیزیوتراپی برای درمان دیسک گردن شما تجویز های متفاوتی دارد که به برخی از آن ها اشاره می شود:

  •  آموزش وضعیت قرارگیری گردن

فیزیوتراپیست به شما آموزش خواهد داد که در وضعیت های مختلف گردن خود را چگونه بچرخانید. همچنین توصیه مشترک در فیزیوتراپی دیسک گردن اجتناب از حمل اجسام سنگین است. فراموش نشود که این توصیه بلند کردن اجسام سنگین را نیز شامل می شود.

  •  آموزش نرمش های دست

این مورد که در اصطلاح به آن درمان های دستی نیز می گویند؛ سبب می شود بیمار با حرکت های ورزشی و نرمشی، باعث جنبش و حرکت مهره های گردنی می شود. این حرکات با تحریک بافت های نرم اطراف گردن موجب حرکات آرام مهره های گردنی می شود.

  •  آموزش تکنیک های مختلف ترکشن ( کشش مکانیکی) گردنی

در این تمرینات بیمار با انجام اصولی کشش های مکانیکی سبب می شود فشار زیاد و وافر از روی دیسک های بین مهره ای برداشته شود و فضای موجود بین دو دیسک افزایش یابد. در نتیجه از درد و علائم دیسک گردن کاهش می یابد. بیمار می تواند پس از مدتی و با نمایان شدن علائم بهبودی تمرینات ترکشن مخصوص در منزل را پیگیری کند.

  • تمرینات تنفسی

از آنجا که تنفس بسیاری از عضلات و اندام های بدن را درگیر می کند؛ برای درمان و بهبود علائم برخی از بیماری ها با انجام تنفس متفاوت و صحیح تر اقدام می شود. در فیزیوتراپی دیسک گردن با انجام تمرینات تنفسی شکمی فشار بر روی دیسک ها و مهره های گردنی کاهش می یابد و در نتیجه درد بیمار التیام می یابد.

ادامه مطلب
فواید فیزیوتراپی در بارداری

 پس از مدتی که از انجام ترکشن و تمرینات تنفسی گذشت و پزشک معالج با مشاهده اثرات بهبودی، شروع به تجویز تمرینات مقاومتی، کششی و قلبی- عروقی می پردازد.

بنابراین می توان با فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل تا حد بسیار زیادی از دردها و التیام ناحیه گردن خود جلوگیری به عمل آورید. به واقع نمی توان این گونه ابراز داشت که فیزیوتراپی دیسک گردن به معنای درمان قطعی دیسک گردن می باشد؛ ولی در عین حال اگر شما به این مسئله توجه داشته باشید؛ می توانید تا حد بسیار زیادی از دردها و آلام خود در ناحیه گردن خویش بکاهید.

تمرین های ورزشی در فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل

در فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل، تمرینات ورزشی متعددی انجام می شود. برخی از این تمرین ها بایستی توسط فیزیوتراپیست انجام شده  و برخی دیگر نیز توسط خود بیمار البته به توصیه پزشک صورت می گیرد. این تمرینات عبارتند از:

  • حرکت دادن چانه
  • خم کردن سر به طرفین
  • وارد کردن فشار بر تیغه شانه
  • خم شدن روی پهلوها

مزایا فیزیوتراپی در منزل برای دیسک گردن

در صورتی که شرایط مراجعه به کلینیک را برای درمان گردن درد خود ندارید، هیچ نگرانی وجود ندارد. چرا که در کلینیک دکتر کیوان خدمات فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل برای تمامی مناطق تهران ارائه می شود. کلینیک ما یکی از بهترین مراکز فیزیوتراپی و ارتوپدی در تهرانسر بوده که کلیه خدمات فیزیوتراپی دیسک کمر در منزل، دیسک گردن، فیزیوتراپی ضایعه نخاعی در منزل و…. را با بهترین تجهیزات و به شکل تخصصی در منزل ارائه می دهد. می توان گفت که خدمات فیزیوتراپی دیسک گردن در خانه در تهران مزایا متعددی را به همراه دارد که عبارتند از:

  • شرایط مدیریت بهتر زمان برای انجام تمرینات فیزیوتراپی
  • تمرکز بیشتر برای ارائه خدمات درمانی
  • آرامش و راحتی بیمار در محیط منزل
  • زمان استراحت بین تمرینات
  • عدم پرداخت هزینه و صرف زمان برای رفت و آمد

درمان دیسک گردن با فیزیوتراپی در منزل

به جرئت می توان گفت که فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل می توانید از اثربخش ترین روش ها برای درمان این مشکل باشد. در فیزیوتراپی دیسک گردن از روش ها و تجهیزات مختلفی استفاده می شود که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • الکتروتراپی
  • گرما درمانی
  • لیزر درمانی
  • ماساژ درمانی
  • حرکات اصلاحی
  • گرما و سرما درمانی
ادامه مطلب
فیزیوتراپی دیسک کمر مرهمی بر درد های دردناک شما

راه های جلوگیری از دیسک گردن

به منظور جلوگیری از دیسک گردن که می تواند درد بسیار آزار دهنده ای داشته باشد، بهتر است از روش های جلوگیری این مشکل استفاده کرده تا از به خدمات فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل نیازی نداشته باشید. بهترین روش های پیشگیری از ابتلا به دیسک گردن عبارتند از:

  • بلند کردن وسایل سنگین به شکل صحیح
  • درست نشستن
  • اصلاح وضعیت فعلی بدن
  • ورزش مستمر و مداوم
  • داشتن وزن متناسب
  • کاهش استرس
  • تحرک زیاد
  • عدم استفاده از کفش های پاشنه دار
  • نگرانی های کاذب دیسک گردن

درد دیسک گردن چگونه است؟

درد دیسک گردن به دلایل مختلفی در قسمت هایی از بخش بالایی تنه نیز احساس می شود. گاهی درد هایی که در شانه بیمار احساس می شود؛ از درد گردن نیز بیشتر است. این درد ممکن است در میانه دو شانه نیز احساس شود که ذهن بیمار را به سوی بیماری های معده و یا حتی قلب می برد. از طرفی چون درد دیسک گردن در دست ها خصوصا بازوان احساس می شود. برای این که بدانید به فیزیوتراپی دیسک گردن نیاز دارید یا خیر، بهتر است به بهترین کلینیک ارتوپدی در تهرانسر مراجعه کرده و معاینه شوید تا هر چه زودتر روند درمان خود را آغاز کنید.

برای فیزیوتراپی  در منزل یا کلینیک از جمله: فیزیوتراپی سیاتیک، فیزیوتراپی سرطان، فیزیوتراپی در درمان فلج صورت به سایت کلینیک تخصصی فیزیوتراپی کیوان مراجعه کنید.

جمع بندی فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل

دیسک گردن یکی از عارضه های بسیار خطرناک و درد آور است که می تواند به گونه های مختلفی رخ دهد. با استفاده از روش هایی می توان از ابتلا به دیسک گردن جلوگیری کرد. اما برای درمان این مشکل نیز، راه های زیادی وجود دارد که از جمله موثر ترین آن ها می توان به فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل اشاره کرد. این خدمات درمانی در کلینیک نیز قابل ارائه است اما کسانی که شرایط مراجعه به کلینیک را ندارند، می تواند از فیزیوتراپی گردن در تهران استفاده کنند.

سوالات متداول فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل

  1. هزینه فیزیوتراپی گردن در منزل چه قدر است؟

هزینه خدمات فیزیوتراپی برای گردن به عواملی نظیر میزان مشکل، تعداد جلسات و موقعیت مکانی شما بستگی دارد.

  1. آیا فیزیوتراپی دیسک گردن را درمان می کند؟

بله، فیزیوتراپی با روش های درمانی مختلف می تواند به طور کلی دیسک گردن را بهبود ببخشد.

  1. از کجا بفهمیم دیسک گردن داریم؟

دیسک گردن نشانه های مختلفی دارد که از جمله بارز ترین آن ها می توان به درد شدید گردن با کوچک ترین حرکت، اشاره کرد.

فرم مشاوره

"(ضروری)" indicates required fields

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

یازده + هفده =