فیزیوتراپی ساعد دست برای آسیب های شایع آن: فیزیوتراپی در مطب و منزل توسط خانم و آقا
فهرست مطالب

ساعد ساختاری بین آرنج و مچ دست می باشد. ساعد از دو استخوان اولنا و رادیوس تشکیل شده و چندین ماهیچه در اطراف آن ها قرار دارد. عضلات ساعد کمک می کنند تا جسم ها را بگیرید، بلند کنید، نگه دارید و بچرخانید. عضلات همچنین وظیفه خم شدن مچ دست را بر عهده دارند. شایع ترین آسیب هایی که فیزیوتراپی ساعد دست می تواند به بهبود آن ها کمک کند، عبارتند از: شکستگی استخوان های رادیوس و اولنا، محبوس شدن عصب بین استخوانی خلفی و درد ارجاعی به ساعد دست که در زیر به توضیح آن ها می پردازیم.

شکستگی استخوان های رادیوس و اولنا

این حالت معمولاً در اثر سقوط و افتادن روی ساعد دست رخ می دهد. رادیوس و اولنا همچنین می توانند با ضربه مستقیم به ساعد شکسته شوند.

علایم شکستگی که فیزیوتراپی ساعد دست را ضروری می سازد

اولین حسی که در هنگام شکسته شدن رادیوس و اولنا احساس می شود، درد فوری و شدید در ساعد است. وقتی به ساعد نگاه می کنید، ممکن است برجستگی یا تغییر شکل ناشی از جا به جایی استخوان ها وجود داشته باشد. علایم دیگر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

– کاهش بسیار زیاد دامنه حرکت

– تورم / التهاب

– سفتی، سختی

– ضعف

– بی حسی

– اسپاسم

– سوزن سوزن شدن

 

ادامه مطلب
فواید فیزیوتراپی در بارداری

مطالب مرتبط: فیزیوتراپی دیسک کمر در منزل برای چه کسانی مناسب است؟

در صورت شکستگی در رادیوس و اولنا چه کاری باید انجام دهم؟

شکستگی رادیوس و اولنا یک آسیب جدی است که نیاز به مراقبت فوری پزشکی در بخش حوادث و اورژانس دارد. برای کمک به درد خود، کاهش و کنترل هرگونه تورم، یخ روی ساعد دست خود بگذارید. در حالت ایده آل، یخ باید به صورت خرد شده باشد و در حوله یا پارچه مرطوب قرار گیرد.

در بخش حوادث و اورژانس، می توانند میزان آسیب را تشخیص دهند. این کار ممکن است نیاز به استفاده از اشعه ایکس برای مشاهده استخوان ها داشته باشد. از این طریق، آن ها می توانند مدت زمان بهبودی جراحت را تعیین کنند. درمان شامل استفاده از گچ ساعد و اسلینگ یا جراحی برای قرار دادن استخوان ها در موقعیت اصلی خود می باشد.

فیزیوتراپی ساعد دست برای شکستگی استخوان ها چگونه است؟

با استفاده از گچ، مفاصل را سفت می کنند. در نتیجه عضلات ضعیف می شوند. اگرچه ممکن است با استفاده از قدرت بازو، دامنه حرکت و قدرت ساعد شما به تدریج برگردد اما بازگشت بسیار کند است و غالباً کامل نیست. این اتفاق می تواند باعث شود کارهای قبلی مانند چرخاندن دستگیره درب بسیار دشوار شود. فیزیوتراپی می تواند بازگشت حرکت مفصلی و قدرت عضلانی شما را تسهیل کند. درمان فیزیوتراپی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

– برنامه های کششی

– برنامه های ورزشی پس از آسیب

– ماساژ

در صورت شکستگی رادیوس و اولنا چه کاری نباید انجام دهم؟

اگر دچار شکستگی رادیوس و اولنا هستید، تا زمانی که توسط پزشک ارزیابی نشده اید، نباید از ساعد آسیب دیده استفاده کنید. علاوه بر این، باید از هرگونه فعالیتی که باعث افزایش جریان خون در ناحیه آسیب دیده می شود، خودداری کنید. این موارد شامل دوش آب گرم، مالش حرارتی، ماساژ و مصرف الکل است. این موارد ممکن است خونریزی و تورم در اطراف ناحیه شکسته را افزایش دهند و به طور بالقوه سیر بهبودی شما را کند کنند.

استخوان های ساعدگرفتگی عصب بین استخوانی خلفی چیست؟

گرفتگی عصب بین استخوانی خلفی زمانی است که عصب هنگام عبور از عضله در قسمت خارجی آرنج و ساعد محبوس می شود. فیزیوتراپی ساعد دست بخش مهمی از درمان بیماری گرفتگی عصب بین استخوانی خلفی است.

گرفتگی عصب بین استخوانی خلفی چگونه اتفاق می افتد؟

گرفتگی عصب بین استخوانی خلفی می تواند در اثر کشش یا فشردگی توسط عضله فوقانی بازو ایجاد شود. اگر عضله بیش از حد بزرگ یا سفت باشد، می تواند باعث گرفتگی عصب شود.

علایم گرفتگی عصب بین استخوانی خلفی که فیزیوتراپی ساعد دست را ضروری می سازد

متداول ترین علامت، درد در قسمت خارج ساعد در حدود چهار عرض انگشت از مفصل آرنج است. گاهی اوقات با چرخاندن ساعد بدتر می شود. علایم دیگر عبارتند از:

– کاهش دامنه حرکت

– تورم / التهاب

– سفتی، سختی

– ضعف

– بی حسی

– اسپاسم

– سوزن سوزن شدن

بیشتر بخوانید: فیزیوتراپی در منزل در تهران

ادامه مطلب
فیزیوتراپی در منزل در چیتگر

در صورت گرفتگی عصب بین استخوانی خلفی چه باید بکنم؟

گرفتگی عصب بین استخوانی خلفی به طور کلی بهتر نمی شود مگر اینکه علت گرفتگی درمان شود. اگر مشکوک به گرفتگی عصب بین استخوانی خلفی هستید، باید با یک فیزیوتراپیست ملاقات کنید. در ضمن، شما باید از فعالیت هایی که درد شما را تشدید می کنند، اجتناب کنید زیرا ممکن است منجر به گرفتاری بیشتر و درد بیشتری شود.

فیزیوتراپی گرفتگی عصب بین استخوانی خلفی

فیزیوتراپی ساعد دست در درمان گرفتگی عصب بین استخوانی خلفی بسیار مهم است. در ابتدا، فیزیوتراپیست شما می تواند مشکل و شدت آن را تشخیص دهد. این امر گاهی اوقات می تواند به آزمایش های خاص هدایت عصب که انتقال سیگنال ها در امتداد عصب را ارزیابی می کنند، ارجاع شود.

پس از ارزیابی، فیزیوتراپیست می تواند یک برنامه درمانی را تعیین کند. این ممکن است شامل اصلاح فعالیت و درمان بافت نرم مانند الکتروتراپی، ماساژ و کشش باشد. فیزیوتراپیست شما همچنین قادر خواهد بود که دلیل ایجاد گرفتگی عصب بین استخوانی خلفی را ارزیابی و تعیین کند و در هنگام درمان این مشکل را برطرف کند تا از بازگشت مجدد هنگام ورزش جلوگیری کند. سایر درمان ها شامل موارد زیر است:

– برنامه های ورزشی

– ضربه زدن

– ارزیابی ارگونومیک

در صورت گرفتگی عصب بین استخوانی خلفی چه کاری نباید انجام دهم؟

اگر شک دارید که عصب بین استخوانی خلفی شما دچار گرفتگی شده است، نباید این مشکل را نادیده بگیرید. این بی توجهی می تواند منجر به بدتر شدن آسیب شود و سیر بهبودی شما را طولانی کند.

آیا ممکن است اثرات طولانی مدت ناشی از گرفتگی عصب بین استخوانی خلفی وجود داشته باشد؟

گرفتگی عصب بین استخوانی خلفی، در صورت تشخیص صحیح و درمان مناسب، معمولاً هیچ تأثیر طولانی مدتی ندارد. در صورت عدم درمان، می تواند منجر به درد مداوم در ساعد و اخراج طولانی مدت از ورزش شود. در برخی شرایط، این امر ممکن است با وجود درمان مناسب رخ دهد. در این موارد ممکن است برای برداشتن ساختارهایی که عصب را به دام انداخته اند، جراحی لازم باشد.

فیزیوتراپی ساعد دست

درد ارجاع شده به ساعد چیست؟

درد ارجاعی اصطلاحی است که برای توصیف درد استفاده می شود و در مکانی غیر از محل آسیب احساس می شود. درد ارجاع شده در ساعد زمانی است که درد در ساعد احساس می شود اما علت درد در جای دیگری قرار دارد. فیزیوتراپی ساعد دست یک روش موفقیت آمیز برای درمان درد ارجاع شده به ساعد است.

بیشتر بخوانید: فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل 

ادامه مطلب
فیزیوتراپی در منزل در تهران

چه عواملی باعث درد ارجاع شده به ساعد می شود؟

درد ارجاع شده به ساعد می تواند به دلیل وجود مشکل در گردن، شانه، بازو و آرنج ایجاد شود.

علایم درد ارجاع شده به ساعد چیست؟

تعدادی علایم مختلف وجود دارد که ممکن است با درد ارجاع شده به ساعد همراه باشد. علایم احتمالی می تواند شامل موارد زیر باشد:

– ضعف

– بی حسی

– اسپاسم

– سوزن سوزن شدن

اگر درد ارجاعی به ساعد دارم چه کاری نباید انجام دهم؟

اگر مشکوک هستید که درد ارجاعی به ساعد دارید، نباید به امید از بین رفتن درد، آن را نادیده بگیرید. درد شما بدون درمان صحیح می تواند بدتر شود.

فیزیوتراپی درد ارجاعی ساعد

فیزیوتراپی در درمان درد ارجاعی ساعد بسیار مهم است. در ابتدا، فیزیوتراپیست شما می تواند علت دقیق درد و میزان آسیب را تشخیص دهد. از این طریق فیزیوتراپیست می تواند یک بازه زمانی تقریبی برای بهبودی در اختیار شما قرار دهد و یک برنامه درمانی مخصوص شما طراحی کند. سایر درمان های فیزیوتراپی شامل موارد زیر است:

– برنامه های ورزشی

– ماساژ

– ضربه زدن

برای فیزیوتراپی ساعد دست بهتر است به کجا مراجعه کنیم؟

کلینیک فیزیوتراپی کیوان یک مرکز فیزیوتراپی خوب در همه ی زمینه ها می باشد که ویژگی های خاص آن، این مرکز را از دیگر مراکز متمایز می کند. از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• پذیرش انواع بیمه از شما و در نتیجه کاهش قیمت پرداختی

• مشاوره تلفنی و حضوری

• برگزاری جلسات درمانی به‌ طور منظم و پیگیری درمان شما

• انجام خدمات فیزیوتراپی در منزل توسط پرسنل خانم و آقا. در نظر بگیرید پرسنل ها در این مرکز با وسواس و دقت انتخاب شده اند و در کار خود مهارت لازم را دارا هستند و از آن جا که سلامت شما برای آن ها مهم می باشد تمام پروتکل های بهداشتی از جانب آن ها رعایت خواهد شد.

• استفاده از دستگاه‌های روز دنیا که می توانند روند درمان شما را تسریع بخشند. از جمله: دیاترمی، مگنت‌تراپی، لیزر پر توان، لیزر کم‌ توان، شوک ویوتراپی و تکارتراپی که هر کدام می توانند به نحوی در بهبودی بیماری شما کمک کننده باشند.

دستگاه فیزیوتراپی تکارتراپی( Rf)

دستگاه فیزیوتراپی تکارتراپی( Rf)

دستگاه شوک ویو پیشرفته

دستگاه شوک ویو پیشرفته

کلینیک فیزیوتراپی کیوان

کلینیک فیزیوتراپی کیوان

چگونه می توان با کلینیک فیزیوتراپی کیوان ارتباط گرفت؟

شما می توانید به صورت تلفنی از آن ها مشورت بخواهید و فیزیوتراپی خود را در منزل انجام دهید یا با مراجعه به مرکز اقدام به فیزیوتراپی نمایید. در زیر آدرس و شماره تلفن کلینیک فیزیوتراپی کیوان آورده شده است.

آدرس: تهرانسر، چهارراه صدف، بلوار شاهد شرقی، پلاک ۲۸۶، مجتمع اورانوس طبقه چهارم واحد ۷

شماره تلفن: ۴۴۵۲۵۲۴۱- ۴۴۵۲۵۳۱۶ – ۰۹۱۲۳۶۰۱۰۹۰

همچنین شما می توانید با بازدید از صفحه ی اینستاگرام از نحوه عملکرد پرسنل ها و رضایت افراد مراجعه کننده به کلینیک فیزیوتراپی کیوان آگاه شوید.

آدرس اینستاگرام: keivan.physiotherapy

نویسنده: فیزیوتراپیست علیرضا کیوان داریان

کلینیک فیزیوتراپی کیوان

کلینیک فیزیوتراپی کیوان

Book: Hand Function A Practical Guide To Assessment 2nd Edition 2019
https://www.physio.co.uk/what-we-treat/musculoskeletal/conditions/forearm/
https://www.physio.co.uk/what-we-treat/musculoskeletal/conditions/forearm/fracture-of-the-radius-and-ulna.php
https://www.physio.co.uk/what-we-treat/musculoskeletal/conditions/forearm/entrapment-of-the-posterior-interosseous-nerve.php
https://www.physio.co.uk/what-we-treat/musculoskeletal/conditions/forearm/referred-pain.php

چه امتیازی می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

4 × یک =