مدت زمان ترمیم تاندون پا

مدت زمان ترمیم تاندون پا چه قدر است؟

تاندون پا یک نوع بافت بسیار قدرتمند و محکم در پا  است که به صورت یک طناب قابلیت کشش بسیار بالایی را دارد . در واقع این تاندون ها بین استخوان و عضله ارتباط ایجاد می کنند و دارای ساختار پروتئینی از جنس کلاژن می باشند. در صورت آسیب دیدن تاندون به طور حتم با این سوال مواجه خواهید شد که مدت زمان ترمیم تاندون پا چقدر است؟

البته ترمیم تاندون پا بستگی به نوع و شدت آسیب دارد و از یک یا الی چند هفته متغیر است.به طور مسلم اگر تاندون پا دچار آسیب های زیادی از جمله پارگی شود مدت زمان بهبودی تاندون نیز به مراتب افزایش پیدا می کند.

 

 

چه عواملی موجب آسیب در تاندون پا می شود؟

مهمترین و البته بارزترین علت های آسیب به تاندون پا، کشش های پی در پی و بیش از اندازه است.اگر این کشش ها خارج از تحمل تاندون ها باشد به طور حتم تاندون ها آسیب می بینند. البته زمانی که حرکات ورزشی نامناسب انجام می دهیم یا اینکه آمادگی حرکات ورزشی را نداریم ممکن است در صورت هر گونه حرکت ورشی تاندون های پا دچار آسیب های جدی شوند. البته آسیب های تاندون پا ممکن است موجب ملتهب شدن پاها نیز شود که به چنین التهاباتی، تاندونیت گفته می شود.

بنابراین مدت زمان ترمیم پا نیز با وجود سطح آسیب دیدگی بیشتر طول می کشد.البته در برخی از موارد نیز ضعیف بودن عضلات یکی از عوامل آسیب تاندون ها است.عضلات در این حالت انعطاف پذیری کمی دارند و در نتیجه تاندون ها نیز آسیب می بینند. البته گاهی اوقات نیز به دلیل نبود تجهیزات و وسایل مناسب ورزشی و همچنین انجام تکنیک های غیر اصولی ممکن است به تاندون پا آسیب وارد شود.

ادامه مطلب
آشنایی با فیزیوتراپی مچ دست

یکی دیگر از علت های اصلی آسیب به تاندون پا در واقع افزایش سن است. افرادی که سن بالایی دارند از تاندون های مستحکم و قوی برخوردار نیستند و کم کم ضعیف خواهند شد. در نتیجه تاندون ها مثل روزهای جوانی نخواهند بود بلکه با افزایش سن رفته رفته تاندون های پا نیز ضعیف و ضعیف تر خواهند شد. برای ترمیم هرچه سریع تر تاندون پا خدمات فیزیوتراپی در منزل یا کلینیک می تواند یک راه درمانی عالی باشد.

آیا تاندون پا قابل ترمیم است؟

زمانی که تاندون پاهای افراد دچار آسیب می شود معمولا با سوالاتی از این قبیل مواجه خواهند شد که آیا ترمیم تاندون پا امکان پذیر است؟مدت زمان ترمیم تاندون پا چقدر می باشد؟ در ابتدای آسیب دیدگی با مراجعه به پزشک، ابتدا پای شما توسط پزشک معاینه می شود و حتی برای تشخیص درست از تاندون پا از شما خواسته می شود که ام ار آی انجام دهید.

بعد از معاینه دقیق و انجام ام ار آی پزشک میزان آسیب دیدگی تاندون ها را مشخص می کند و دارو یا انجام تمرینات فیزیوتراپی را برای شما تجویز می کند. البته فیزیوتراپی را می توانید با انجام برخی از حرکات ورزشی در خانه انجام دهید و انعطاف پذیری عضلاتتان را بهبود بخشید.

 

آیا تاندون پا قابل ترمیم است؟

مصرف چه غذاهایی موجب ترمیم تاندون پا می شود؟

غذاهایی که حاوی ترکیبات غنی و مواد مغذی باشند برای ترمیم تاندون پا مفید هستند و البته مدت زمان ترمیم تاندون پا نیز کمتر خواهد بود. البته به این نکته دقت داشته باشید که مصرف مواد مغذی باید در منار روش های درمانی انجام شود تا بهبودی تاندون در زمان کمتری انجام شود.

ادامه مطلب
چند جلسه فیزیوتراپی برای دیسک کمر لازم است؟

از جمله مواد مغذی مفید برای درمان و ترمیم تاندون پا می توان موارد زیر را نام برد:

  • آنتی اکسیدان ها

غذاهایی که حاوی آنتی اکسیدان باشد شامل بادمجان، پرتقال، گوجه فرنگی، فلفل سبز و قرمز، فندق، توت سیاه و قرمز است.

  • ویتامین ث

سبزیجات و میوه ها حاوی ویتامین ث هستندو به کاهش التهاب و تقویت تاندون های پا کمک می کنند. ویتامین ث در آناناس، بروکلی، توت فرنگی و فلف قرمز وجود دارد.

 

  • پروتئین ها

مواد غذایی همچون لوبیا، مرغ، ماهی، گوشت قرمز کم چرب، نخود و سویا نیز حاوی پروتئین هستند.

  • ویتامین آهن و روی

آهن و روی نیز در مواد غذایی همچون حبوبات، غلات، ماهی، گوشت قرمز، آرد، سویا و غلات وجود دارد.

 

راهکارهای کاهش مدت زمان ترمیم تاندون پا

برای سرعت بخشیدن به زمان ترمیم تاندون پا باید راهکارهای مختلف را به کار گرفت که عبارت اند از:

  • داشتن تغذیه مناسب

مصرف مواد مغذی همچون میوه ها و سبزیجات که حاوی ویتامین ث، کلسیم، ویتامین دی و پروتئین هستند برای بهبود مدت زمان ترمیم تاندون پا مفید است.

 

  • داشتن استراحت کافی

استراحت کافی و محدود کردن برخی از فعالیت های روزانه که فشار زیادی بر تاندون پا وارد می کند نیز یکی دیگر از راهکارهای مفید برای ترمیم تاندون پا است. بنابراین باید به اندازه کافی استراحت کنید تا تاندون های پا در زمان کمتری ترمیم یابد.

 

  • فیزیوتراپی در کلینیک یا منزل

انجام تمرینات فیزیوتراپی که پزشک با توجه به وضعیت شما برایتان تعیین کرده است نیز در سرعت بخشیدن به زمان بهبودی تاندون پا مفید است.

راهکارهای کاهش مدت زمان ترمیم تاندون پا راهکارهای کاهش مدت ترمیم تاندون پا
ادامه مطلب
کاهش درد و رنج با فیزیوتراپی آرتروز زانو

چه مواردی موجب افزایش مدت زمان ترمیم تاندون پا می شود؟

در ادامه قصد  داریم مواردی را بیان کنیم که موجب می شود تا بهبود ترمیم تاندون پا بیشتر طول بکشد.

  • هر چقدر سن افراد بیشتر شود تاندون ها با سرعت کمتری بهبود می یابند. بنابراین می توان بیان کرد که بهبودی تاندون ها در افراد مسن نسبت به افراد جوان بیشتر است.
  • در اثر کمبود کلسیم در بدن و ویتامین دی ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا تاندون ترمیم پیدا کند.
  • استفاده از الکل و برخی از داروهای خاص نیز موجب می شود تا تاندون پا با سرعت کمتری بهبود پیدا کند.
  • انجام فعالیت های ورزشی که موجب تحریک و ایجاد فشار زیادی بر روی پاها می شود.
  • عدم استراحت کافی و همچنین وجود عوامل ایجاد کننده التهاب در بدن از دیگر مواردی است که موجب می شود تا تاندون پا دورتر بهبود یابد.
  • در افرادی که بیماری های مزمن دارند و برخی از افراد که درگیر بیماری های روماتولوژیکی هستند ، تاندون آسیب دیده  دورتر خوب می شود.
  • مصرف دخانیات از جمله سیگار باعث اختلال در خون رسانی و مواد غذایی به بدن می شود که عملکرد عروق را نیز مختل می کند.

 

سخن پایانی مدت زمان ترمیم تاندون پا

تاندون ها در بدن یکی از قسمت های اصلی سیستم حرکتی هستند که موجب انتقال نیرو از عضلات به استخوان ها می شوند. مهمترین و البته بارزترین علت های آسیب به تاندون پا، کشش های پی در پی و بیش از اندازه است.اگر این کشش ها خارج از تحمل تاندون ها باشد به طور حتم تاندون ها آسیب می بینند. البته زمانی که حرکات ورزشی نامناسب انجام می دهیم یا اینکه آمادگی حرکات ورزشی را نداریم ممکن است در صورت هر گونه حرکت ورشی تاندون های پا دچار آسیب های جدی شوند.

ادامه مطلب
فیزیوتراپی ورزشی در منزل و کلینیک

البته آسیب های تاندون پا ممکن است موجب ملتهب شدن پاها نیز شود که به چنین التهاباتی، تاندونیت گفته می شود. در اثر برخی از عوامل تاندون پا دچار آسیب می شود که البته راهکارهای مختلفی وجود دارد که با بکارگیری آن ها تاندون پا ترمیم می شود که البته مدت زمان ترمیم تاندون پا نیز بستگی به سطح آسیب دیدگی تاندون پا دارد. در فیزیوتراپی کیوان انواع خدمات فیزیوتراپی تاندون، فیزیوتراپی تعویض مفصل زانو در منزل، دیسک گردن، فیزیوتراپی دیسک کمر در منزل و….. به صورت تخصصی انجام می شود. برای دریافت خدمات فیزیوتراپی از هر کجای تهران می توانید به دکتر کیوان اعتماد کنید.

سوالات متداول مدت زمان ترمیم تاندون پا

1-تاندون های پا چقدر طول می کشد تا بهبود یابند؟

تاندون ها در واقع  بافت های سخت و کششی هستند که ماهیچه ها را به استخوان می پیوندند. وظیفه آنها این است که به بدن اجازه حرکت داده و وزن را  بر روی پاها منتقل کنند. تاندون ها همچنین به محافظت از مفاصل در برابر آسیب کمک می کنند، البته بهبودی تاندون های پا ممکن است از 1 الی چند هفته طول بکشد

2- چه ویتامینی به بهبود تاندون کمک می کند؟

کلاژن، ویتامین C و اسیدهای چرب امگا 3  و برخی از مواد مغذی برای  بازسازی و ترمیم تاندون ها مفید هستند.

3- چه نوع کلاژنی برای ترمیم تاندون ها بهترین است؟

کلاژن نوع 1 برای دستیابی به بهبود سریعتر تاندون ها مفید است.

4- چرا تاندون ها به کندی بهبود می یابند؟

برخلاف بافت ماهیچه‌ای، تاندون‌ها مقدار قابل توجهی خون دریافت نمی‌کنند. خون مایعات و مواد مغذی را که برای بهبودی ضروری هستند، به بدن می رساند. هرچه خون کمتری توسط تاندون ها دریافت شود،به طور مسلم مدت زمان بیشتری طول می کشد تا  تاندون ها  بهبود یابند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

چهار × سه =