نحوه ماساژ بیماران سکته مغزی

شاید بخواهید با نحوه ماساژ بیماران سکته مغزی آشنا شوید. ماساژ‌ درمانی یکی از موثر ترین روش هایی است که برای درمان این بیماری در نظر گرفته می شود. این روش درمان در بهبود شرایط بیمار بسیارموثر بوده و می تواند به عملکرد مناسب اندام ها کمک کند. معمولا بعد از بروز این نوع سکته، عضلات فرد منقبض شده و دچار گرفتگی می شود. از این رو انجام این گونه ماساژ ها می تواند دررفع این گرفتگی ها بسیار تاثیر گذار باشد.

نحوه ماساژ بیماران سکته مغزی چگونه است؟

برای آشنایی با نحوه ماساژ بیماران سکته مغزی باید بدانید در فیزیوتراپی سکته مغزی در منزل  برای انجام این کار از روش های مختلفی استفاده می کنند. طبق تحقیقات انجام شده، این اقدامات می توانند در بهبود شرایط بیمار بعداز سکته مغزی بسیار موثر باشند. این اقدام گردش خون را در بدن بهبود بخشیده و به خون رسانی بهتر اندام ها کمک می کند.

این امر سبب می شود تا اسپاسم و گرفتگی های ایجاد شده در عضلات کم تر شده و محدودیت های حرکتی در بدن افراد کاهش می یابد. از طرفی این کار می تواند در کاهش درد های عضلانی و کوفتگی های بدن فرد بیمار نیز بسیار موثر باشد.

تاثیر ماساژ برای بیماران سکته مغزی

میزان تاثیرات مثبتی که این روش بر روی بیماران سکته مغزی می گذارد فقط به این موارد ختم نمی شود. ماساژ سکته مغزی یکی از مهم ترین خدمات فیزیوتراپی در منزل است.  این کار همچنین می تواند برای فرد آرامش بخش بوده و روحیه و انرژی او را بهبود می بخشد. گاهی اوقات مشاهده می شود که این بیماران با تورم در ناحیه دست و پا ها مواجه می شوند.

ادامه مطلب
فیزیوتراپی آرنج در منزل در تهران

این گونه ماساژ ها در درمان این ورم ها نیز بسیار موثر هستند و تا حدود زیادی تورم را کاهش می دهند. با توجه به مزیت هایی که برای این ماساژ ها در نظر گرفته اند، می توان این روش درمانی را به عنوان یکی از بهترین راه های درمان سکته مغزی معرفی کرد.

تاثیر ماساژ برای بیماران سکته مغزی
تاثیر ماساژ برای بیماران سکته مغزی

روش اجرای ماساژ بیماران سکته مغزی

برای آشنایی با نحوه ماساژ بیماران سکته مغزی باید بگوییم که این روش درمانی بسیار مدرن و پیشرفته است. این کار نیاز به تخصص و مهارت دارد و هر فردی قادر به انجام این عمل نیست. در بسیاری از کلینیک های فیزیوتراپی، افرادی حضور دارند که در این زمینه مهارت کسب کرده و به نوعی متخصص این کار به حساب می آیند.

این اشخاص که از مهارت و تجربه کافی برای انجام این کار برخوردار هستند، با توجه به تشخیص شرایط بیماری، ماساژ درمانی را آغاز می کنند. معمولا این کار طی چند جلسه انجام می شود و تعداد این جلسات با توجه به شدت بیماری تعیین می شود. معمولا هر چه بیماری حاد تر باشد، ماساژ درمان تعداد جلسات بیش تری برای فرد در نظر می گیرد تا بتواند در طول دوره درمانی، توانایی حرکتی بیمار را بهبود بخشد.

برای این کار ممکن است از مواد و روغن های مخصوصی استفاده شود و به تجهیزات خاصی نیاز است. معمولا نیروی ماساژ‌درمان، برخی از ماساژ های ساده تر را به اعضای خانواده این بیمار آموزش می دهد تا در طول روز با انجام آن ها روند درمانی را کوتاه تر کنند. گاهی اوقات امکان حرکت فرد و انتقال آن به کلینیک وجود ندارد و در این شرایط ماساژ درمان ها به کمک این بیماران می آیند. برای این کار کلینیک های درمانی، نیرو های ماساژ درمان خود را به منزل فرد اعزام می کنند تا جلسات درمانی در منزل بیمار تشکیل شوند.

ادامه مطلب
فیزیوتراپی بیماری ام اس، راهی مؤثر برای کاهش سیر بیماری
روش اجرای ماساژ بیماران سکته مغزی
روش اجرای ماساژ بیماران سکته مغزی

کلام آخر نحوه ماساژ بیماران سکته مغزی

می خواهید با نحوه ماساژ بیماران سکته مغزی آشنا شوید. این روش درمانی توسط ماساژ‌درمان های حرفه ای با سوادی انجام می گیرد که دوره های آموزشی لازم را در این زمینه گذرانده اند. این افراد با توجه به شرایط بیمار ماساژ های خاصی برای فرد در نظر گرفته و از مواد و تجهیزات مختلفی استفاده می کنند. در شرایطی که بیمار توانایی مراجعه به کلینیک را نداشته باشد، نیرو های متخصص به منزل فرد اعزام می شوند.

سوالات متداول برای نحوه ماساژ بیماران سکته مغزی

  1. آیا هزینه جلسات ماساژ در کلینیک با ماساژ درمانی در منزل یکسان است؟

خیر، این هزینه ها با توجه به تعداد و مدت زمان هر جلسه و همچنین فاصله منزل فرد بیمار از کلینیک تعیین می شود و هزینه این دو نوع جلسه یکسان نیست.

  1. بهترین ماساژی که برای بیماران سکته مغزی در نظر می گیرند کدام است؟

ماساژ سوئدی بهترین نمونه از این ماساژ هاست که می تواند در بهبود شرایط بیمار بسیار موثر واقع شود.

  1. مهم ترین مزایای انجام ماساژ سوئدی کدام است؟

رهایی از اضطراب، کاهش تنش های ماهیچه ای، بهبود عملکرد مفاصل و … از مهم ترین تاثیرات مثبت این نوع ماساژ ها می باشد.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

7 + دو =